اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رییس صمت اصفهان: کرونا تأکیدی بر توجه به صنایع سلامت محور است:
 رییس سازمان صنعت، معدن، تجارت اصفهان گفت: شیوع ویروس کرونا، تلنگر و تأکیدی بر توجه جدی به صنایع سلامت محور به ویژه در استان‌های صنعتی است.

ایرج موفق روز یکشنبه افزود: توسعه و حمایت از صنایع سلامت محور از برنامه‌های اصلی این نهاد در سال جاری است تا در ادامه شیوع کرونا یا بیماری‌های مشابهی که در آینده ممکن است باز هم برای انسان‌ها دردسرساز شود مشکل تامین اقلام و مواد بهداشتی و ضد عفونی کننده کاهش یابد.

وی با تأکید بر اهمیت دادن به مقوله‌های مرتبط با پزشکی و سلامت ادامه داد: ضروری است که در صنعت صنایع سلامت محور به خودکفایی برسیم به ویژه در استان صنعتی اصفهان این ظرفیت وجود دارد که واحدهای جدید تولید اقلام بهداشتی اضافه شوند و مجموعه‌های گذشته توسعه یابند.

وی خاطرنشان کرد: باید به گونه‌ای پیش رفت که در وسایل و مواد مورد نیاز در حوزه بهداشت و درمان از واردات بی نیاز شویم و استان‌های با تجربه در زمینه صنعت و تولید باید پیشگام این عرصه باشند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان، توسعه صنعتی و جهش تولید را مستلزم تفویض اختیار به استان‌ها و عدم تمرکزگرایی دانست و گفت: برای صدور مجوزها هر اندازه دست ما باز باشد در کمترین زمان ممکن می‌توان برای احداث یا توسعه واحدهای تولیدی تصمیم گیری کرد و این به نفع صنعت استان و کشور خواهد بود.

موفق ادامه داد: برای مثال مجوزی که حدود سه چهار ماه برای آن زمان نیاز است با تفویض اختیار به استان‌ها ظرف یک هفته یا در نهایت 10 روز برای متقاضی صادر می شود و این امر باعث افزایش اشتیاق تولیدکنندگان برای توسعه کسب و کار و یا ساخت واحدهای جدید خواهد شد.

وی به ضرورت گسترش دولت الکترونیک اشاره کرد و افزود: بهبود فرایندها با ساز و کار فناوری اطلاعات و ارتباطات تا حد زیادی می تواند در راستای افزایش و جهش تولید موثر باشد، زیرا در زمان امور اداری و ساز و کارها صرفه جویی می شود و تولید کنندگان می توانند زمان بیشتری را برای تولید در مجموعه‌های خود صرف کنند.

رییس سازمان صمت اصفهان شناسایی مجموعه های تولیدی و صنعتی راکد و کمک به راه اندازی مجدد آنها را از دیگر برنامه‌های این سازمان برای بهبود در تولید و اشتغالزایی برشمرد و اظهارداشت: بررسی تعداد و نوع مشکلات این واحدها آغاز شد و به زودی به جمع بندی خواهیم رسید.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از 9 هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه 221 هزار میلیارد ریال و اشتغال 263 هزار نفر، حدود 840 معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از 10 هزار میلیارد ریال و حدود 180 هزار واحد صنفی دارد.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت تا روز گذشته بیش از 99 هزار نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به بیش از 6 هزار نفر رسیده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>