اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

هشدار وزارت بهداشت نسبت به خطر انتشار کرونا با افزایش ارتباطات محیطی:
رئیس اداره بهداشت موادغذایی و بهسازی اماکن عمومی و فوکال پوینت برنامه کووید 19 مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به شرایط همه گیری ویروس کرونا، از راه‌های اصلی افزایش انتشار این بیماری، ارتباطات محیطی زیاد است که اهمیت کنترل سلامت محیط و کار را افزایش می‌دهد.

 سیدرضا غلامی یکشنبه در حاشیه بازدید از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در جمع خبرنگاران بیان کرد: از اهداف استراتژی مرکز سلامت در کنترل کرونا این است که سلامت محیط و کار در اولویت باشد که شامل کمتر کردن تماس بین افراد یعنی شاغلان با یکدیگر و شاغلان با مشتریان و کنترل آلودگی سطوح است.

غلامی بیان کرد: تجمع کردن در مراکز پیشخوان دولت و فعال شدن فعالیت‌های اقتصادی و افزایش کار بانک‌ها نشان می دهد که همکاران بهداشت باید نقاط پرخطر‌تر یا نقاط کارگری را در نظارت مد نظر قرار دهند.

رئیس اداره بهداشت موادغذایی و بهسازی اماکن عمومی و فوکال پوینت برنامه کووید 19 مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به همزمان شدن با ماه مبارک رمضان گفت: هر چند با توجه به مصوبه ستاد ملی کنترل بیماری کرونا تجمع برای برگزاری آیین در مراکز مذهبی فعلا انجام نمی‌شود اما فعالیت‌های جانبی ازجمله تهیه و توزیع شیرینی‌های سنتی و آش و حلیم فعال است و شرح وظایف نظارتی به همکاران بهداشت ابلاغ شده است.

وی اظهار داشت: شاغلان در فعالیت‌های صنفی، صنعتی و اداری باید موارد ابلاغ شده در راهنماهای الزامات سلامت محیط و کار، فاصله گذاری اجتماعی، الزامات حفاظت فردی و گند زدایی سطوح را مورد توجه قرار دهند.

غلامی بیان کرد: مدیران این واحدها به ویژه در مناطق جنوب کشور باید همکاری مناسبتری را در به دلیل افزایش گرما و محدود شدن در داخل اتاق داشته باشند.

اصل موضوع در خانه ماندن و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است:
رئیس اداره بهداشت موادغذایی و بهسازی اماکن عمومی و فوکال پوینت برنامه کووید 19 مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: مردم در مراجعه به مراکز برای گرفتن هر گونه خدمات، حفاظت فردی از جمله استفاده از ماسک را در مکان‌های پر تجمع مد نظر قرار دهند و فاصله بین افراد و بهداشت فردی رعایت شود.

وی گفت: اصل موضوع در خانه ماندن است مگر در شرایط ضروری اصل و فاصله گذاری اجتماعی باید رعایت شود.

استفاده از کولر در مناطق گرمسیر باید با تهویه طبیعی باشد:
با بررسی‌های صورت گرفته احتمالا در مناطق گرمسیر استان‌های جنوب کشور، گرم بودن هوا و روش شدن کولر بدون تهویه طبیعی در داخل اتاق های بسته می‌تواند خطر انتشار ویروس را به دنبال داشته باشد.

باید مردم آگاه باشند که در زمان روشن بودن کولر، تهویه طبیعی یعنی باز بودن درها و یا پنجره‌ها را در نظر داشته باشند تا ماندگاری هوا در اتاق‌ها مسکونی و تجاری کمتر شود.

دانشگاه علوم پزشکی اهواز از ابتدای شیوع ویروس کرونا روند بیماری را به خوبی کنترل می‌کرد اما از 23 فروردین ماه به بعد، افزایش غربالگری و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی و فعالیت اصناف روند افزایشی بیماری را نشان می‌دهد.

وی ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی متناسب تربا هدفمند کردن فعالیت‌ها و نقطه یابی مراکز آسیب پذیرتر و مشارکت مردم در روزهای آینده روند ابتلای بیماری کاهش یابد.از سایر دستگا‌های اجرایی به ویژه استانداری‌ها انتظار داریم که با دانشگاه‌ها بیشتر همکاری کنند و بر اجرای مصوبات ستاد استانی نظارت کنند.

غلامی بیان داشت: شروع فعالیت‌های اقتصادی دلیل این نیست که ما به انتهای خط کنترل رسیدیم و مردم بی خیال شوند اما در عین حال نباید از کرونا بترسیم بلکه باید جدی گرفته شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>