اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران از ترخیص 80 درصد کالای اساسی بدون دریافت حقوق ورودی از گمرکات کشور خبر داد و گفت: این کالاهای اساسی شامل 25 گروه و بیش از 802 ردیف تعرفه است.

«مهرداد جمال ارونقی» افزود: ذرت، جو، دانه های روغنی، شکر، گندم، چای، نهاده های دامی، برنج، سویا، حبوبات، گوشت قرمز، کود شیمیایی، کاغذ و غیره از جمله این کالاها هستند.
معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: طبق قانون برای ترخیص این کالاها از گمرک ابتدا باید حقوق ورودی پرداخت و بعد اجازه ترخیص کالا داده شود.
وی افزود: در حال حاضر گمرک این اجازه را می دهد که 80 درصد کالاها ترخیص شود و 20 درصد در گمرک باقی بماند تا کالاها در بازار توزیع و پس از فروش و متعاقب آن پرداخت حقوق ورودی 20 درصد باقی مانده هم ترخیص می شود.
جمال ارونقی اظهارداشت: طبق مواد قانون امور گمرکی خروج هرگونه کالا از گمرک و بنادر کشور منوط به اظهار کالا به گمرک و انجام تشریفات گمرکی است.تشریفات گمرکی هم از ابتدای امر با اظهار صاحبان کالا شروع می شود و در انتهای پروسه حقوق ورودی باید پرداخت شود.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: این حقوق ورودی مشتمل بر حقوق گمرکی که برای همه کالاها چهار درصد است و از سوی مجلس شورای اسلامی وضع شده است، سود بازرگانی که توسط دولت تعیین می شود و مواخذ آن برای کالاهای مختلف متفاوت است، مالیات بر ارزش افزوده و همچنین عوارض مختلفی که امکان دارد برای هر کالایی در نظر گرفته شده باشد.

وی افزود: به طورکلی پرداخت حقوق ورودی به دو صورت یکی پرداخت نقدی حقوق ورودی از سوی صاحبان کالا به گمرک و دیگری با سپردن ضمانت نامه معتبر بانکی به گمرک عمل می شود. برای کالاهای اساسی به تازگی از سوی گمرک ایران تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

جمال ارونقی تصریح کرد: گمرک متوجه شده یکی از دلائلی که کالاهای اساسی در بنادر دپو می شوند عدم وجود نقدینگی برای صاحبان کالاست یعنی صاحبان کالا نقدینگی ندارند حقوق ورودی را در ابتدا پرداخت کنند.
وی یادآورشد: گمرک برای رفع این مشکل موافقت کرده معادل حقوق ورودی و عوارض این اقلام کالا در گمرک نگهداری شود و بقیه را اجازه می دهد صاحبان کالا بدون پرداخت هیچ گونه وجهی وارد کشور کنند.

منبع: گمرک جمهوری اسلامی

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>