اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کرونا 602 میلیارد ریال خسارت به صنعت گردشگری چهارمحال و بختیاری وارد کرد:
سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: شیوع ویروس کرونا 602 میلیارد و 200 میلیون ریال خسارت به صنعت گردشگری این استان وارد کرد.

فرجام سمیعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تأکید کرد: این میزان خسارت به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، سرمایه‌های گردشگری، راهنمایان گردشگری و موسسات و مراکز آموزشی گردشگری چهارمحال و بختیاری وارد شده است.

وی افزود: متاسفانه با شیوع ویروس کرونا 61.25 درصد نیروهای بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری دچار خسارت مالی و بیکاری شده‌اند.

سمیعی تصریح کرد: میزان خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا در دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری 135 میلیارد ریال در ماه‌های اسفند و فروردین است.

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ضریب اشغال تخت‌های هتل ها و آپارتمان های استان در 2 ماه گذشته صفر و میزان خسارت وارده به این بخش 164 میلیارد و 700 میلیون ریال است.

وی گفت: در این مدت ضریب اشغال تخت مهمان پذیرهای استان صفر با حداقل 4 میلیارد و 740 میلیون ریال خسارت بوده است.

سمیعی تأکید کرد: خسارت ماه های اسفند و فروردین 2 مرکز تفریحی و سرگرمی گردشگری 22 میلیارد و 800 میلیون ریال برآورد می شود.

وی افزود: در این مدت سفره خانه‌های سنتی استان 9 میلیارد و 600 میلیون ریال و واحدهای پذیرایی بین‌راهی منفرد استان 10 میلیارد ریال خسارت دیده‌اند.

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: خسارت ماه‌های اسفند و فروردین 35 اقامتگاه بوم گردی این استان 12 میلیارد ریال، مجتمع‌های پذیرایی و بین‌راهی 12 میلیارد ریال و کانون‌های گردشگری 12 میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

وی یادآور شد: در این مدت به 35 راهنمای گردشگری چهارمحال و بختیاری 8 میلیارد و 400 میلیون ریال خسارت وارد شد.

سمیعی اظهار داشت: در این 2 ماه حداقل 5 میلیارد و 520 میلیون ریال خسارت به موسسات و مراکز آموزش گردشگری چهارمحال و بختیاری وارد شده است.

وی گفت: ارائه کمک‌های تسهیلاتی و برخی از بخشش‌ها، معافیت‌ها و استمهال دیون، تخصیص منابع مالی، پرداخت وام بلندمدت، تنفس 6 ماهه برای پرداخت 23 درصد حق بیمه کارفرمایان از سوی مراکز تأمین اجتماعی و برنامه‌ریزیی برای جبران بخشی از خسارت‌ها از راهکارهای مدیریت مشکلات ناشی از شیوع بحران کرونا در حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی به شمار می‌رود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>