اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نگرانی شهروندان گنابادی و بجستانی از اعلام وضعیت قرمز کرونا در شهرهایشان:
رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی گناباد گفت: دسته بندی شهرها به مناطق قرمز، زرد و سفید از نظر میزان شیوع بیماری کرونا و قرار گرفتن شهرستان‌های گناباد و بجستان در وضعیت قرمز نگرانی‌های مردم این خطه را در جنوب خراسان رضوی افزایش داده است.

دکتر جواد باذلی روز پنجشنبه افزود: از دلایل مهم قرار گرفتن گناباد در وضعیت قرمز که موجب نگراتی مردم شده، تعداد ثبت بیماران مبتلا به کروناست.

وی با اشاره به جذب بیماران دیگر مناطق جنوبی استان خراسان رضوی در بیمارستان گناباد ادامه داد: امکانات پیشرفته و خدمات درمانی مناسب بیمارستان علامه بهلول گنابادی موحب شده 20 درصد موارد ثبت ابتلا به کرونا در این بیمارستان مربوط به افراد مراجعه کننده از سایر شهرهای اطراف باشد و همین مساله موجب افزایش تعداد ثبت موارد ابتلا به کرونا در شهرستان‌های گناباد و بجستان شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی گناباد با اشاره به آن که این مساله نباید موحب نگرانی مردم شود گفت: توجه به این نکته ضروری است که(وضعیت سفید) به معنای حذف ویروس کرونا و (وضعیت قرمز) به معنای شیوع ویروس و مدیریت نامناسب بیماری نیست.

باذلی افزود: تعبیر این چنینی این دو وضعیت تنها می‌تواند خوراک خبری برای تحریک افکار عمومی، ایجاد نگرانی و یا حتی القای اطمینان خاطر بی مورد و نابجا در میان مردم باشد.

وی به معیارهای اعلام وضعیت کرونا در مناطق مختلف اشاره و بیان کرد: بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت منطقه‌ای که ظرف دو هفته اخیر به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت به طور متوسط روزانه افزون بر سه نفر بستری به عنوان مبتلای مشکوک یا قطعی ویروس کرونا در بیمارستان داشته باشد قرمز اعلام می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی گناباد گفت: معیار وضعیت سفید در هر شهر یا منطقه نیز بستری حداکثر یک نفر به ازای 100 هزار نفر جمعیت آن خطه در روز است.

باذلی افزود: بر این اساس اگر در شهرستان‌های گناباد و بجستان با مجموع جمعیت 130 هزار نفر، هر روز یک نفر در گناباد و هر دو روز یک نفر در بجستان فرد بستری مشکوک به کرونا را در بیمارستان‌های خود داشته باشند از وضعیت سفید خارج شده‌اند.

وی ادامه داد: از عموم مردم به طور موکد درخواست می‌کنیم همه دستورالعمل‌های پیشگیرانه به ویژه موازین فاصله‌گذاری فیزیکی، ماندن در منزل و پرهیز از حضور در بی مورد در خیابان‌ها و اجتماعات را بسیار جدی گرفته و حتما در هر شرایطی به آن‌ها عمل کنند.

دانشگاه علوم پزشکی گناباد با دو بیمارستان، 17 مرکز سلامت، 46 خانه بهداشت و 15 پایگاه اورژانس، ساکنان شهرستان‌های گناباد و بجستان را در جنوب خراسان رضوی زیر پوشش دارد.گنابادو بجستان به ترتیب در فاصله 287 و 278 کیلومتری جنوب مشهد واقع هستند.

وزارت بهداشت اخیرا وضعیت شیوع کرونا را در شهرهای گناباد، بجستان و صالح آباد واقع در جنوب و جنوب شرق خراسان رضوی قرمز و وضعیت شیوع بیماری کرونا در شهرهای جغتای و جوین در غرب، درگز در شمال و کوهسرخ در جنوب غرب خراسان رضوی را نیز سفید ارزیابی کرد.

وزارت بهداشت دیگر شهرهای استان خراسان رضوی را نیز از نظر میزان شیوع کرونا و درگیری با این بیماری در دسته زرد قرار داده است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون 101 هزار و 650 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 78 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 6418 تن رسید.

کیانوش جهانپور روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز ( 17 اردیبهشت) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی 1680 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- 19 در کشور به 101 هزار و 650 نفر رسید.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: در طول 24 ساعت گذشته 78 بیمار دیگر مبتلا به کووید-19 در کشور جان خود را از دست دادند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون 6418 نفر جان خود را از دست داده اند.

جهانپور بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون 81هزار و 587 نفر از بیماران مبتلا به کووید 19 در کشور بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند که حدود 80 درصد مبتلایان است.2735 نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.وی گفت: تاکنون 531 هزار و 275 آزمایش تشخیص کووید- 19 در 126 آزمایشگاه کشور انجام شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>