اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نحوه ی تشکیل سبد سهام یکی از مهم ترین مباحث برای سرمایه گذاری است. یکی از اشتباهاتی که تقریبا تمامی افراد تازه وارد در بازار سرمایه دارند، چیدمان سبد سهام است.

چند سهم در سبد سهام داشته باشیم؟
از بیشترین سوالات مربوط به سبد سهام اینست که چند سهم در سبد سهام خود قرار دهیم.

سبد سهام خودت را شلوغ نکنیم.
یکی از بزرگ ترین اشتباهات این است که تعداد زیادی از سهام های مختلف را خرید کرده و اکثراً دلیل آن کم کردن ریسک سرمایه گذاری و قرار ندادن تمامی تخم مرغ ها در یک سبد است. اما بعد از مدتی کنترل سبد خود را از دست می دهند و سبد سهام از تحلیل خارج می شود. به علت شلوغ بودن سبد سهام نمی تواند آن را مدیریت و تحلیل کند. در سبد سهام خود 5 الی 10 سهام داشته باشید و افرادی که سرمایه کمی دارند به 5 سهام اکتفا کنند.(عرضه اولیه استثناء است)

منظور از «تک سهم» چیست؟
منظور از تک سهم شدن این است که شخص کل دارایی خود را بر روی یک سهام سرمایه گذاری می کند. معمولا تک سهم شدن زمانی روی کار می آید که شخص در ابتدا سبد سهام خود را به تعداد زیادی سهام تقسیم کرده است و کنترل سهام از دستش رفته است و سبد سهام شخص در زیان است. در این زمان شخص به فکر فروش کل سهام ها و خرید یک سهام برای جبران ضرر است. که این نیز اشتباه بزرگی است. اگر سهامی را که روی آن تک سهم شده ایم به هر دلیلی بسته شود طبیعی است که دارایی ما بلوکه شده و دسترسی به دارایی خود نداریم. اگر برای شرکت اتفاق بدی رخ دهد کل سرمایه ما وارد زیان می شود.

خرید سهام با شناوری کم
خرید سهام با شناوری پایین ریسک نقد شوندگی را به همراه دارد. معمولا سهام های که تعداد برگه سهام کمی دارند به صورت شارپ حرکت می کنند. در این نوع سهام ها باید سرمایه کمی قرار دهیم چون ممکن است در زمان فروش نتوانیم به راحتی سهام را نقد کنیم.(افرادی که داریی سنگین وارد سهام می کنند)

انتخاب سهام از یک صنعت
خرید از یک صنعت تقریبا با تک سهم شدن فرق زیادی ندارد. «ولی از تک سهم شدن بهتر است.» ما نباید کل دارایی خود را در یک صنعت سرمایه گذاری کنیم. چون اگر اتفاقی برای اون صنعت بیفتد تمام سهام های ما را شامل می شود و کل سبد ما وارد زیان می شود.

بهترین روش انتخاب سهام
برای بهرین روش انتخاب سهام و چیدن سبد سهام مناسب باید به نکات زیر توجه کرد:

  • بهتر است سبد سهام خود را به چند سهام تبدیل کنیم.
  • سعی کنیم از چند صنعت خرید کنیم.
  • بر روی تک سهم سرمایه گذاری نکنیم.
  • بیشتر دارایی خود را در سهم هایی با نقد شوندگی بالا سرمایه گذاری کنیم.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>