اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

16 نفر از بهبودیافتگان کرونا در کرمانشاه پلاسما اهدا کردند:
مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه، با اعلام اینکه تاکنون 16 نفر از بهبودیافتگان بیماری کرونا پلاسمای خود را اهدا کرده اند از سایر بهبودیافتگان نیز خواست برای اهدای پلاسما به مرکز انتقال خون مراجعه کنند.

(پژمان صالحی فر) روز شنبه گفت: آمادگی مرکز انتقال خون استان کرمانشاه برای دریافت پلاسمای بهبودیافتگان از بیماری کرونا را اعلام کرد و افزود: دریافت پلاسما در استان کرمانشاه از هفتم اردیبهشت در مرکز انتقال خون شهر کرمانشاه در خیابان (منزه) شروع به کار کرده است.

به گفته او اهدای پلاسمای افراد بهبودیافته از بیماری کرونا از سوی سازمان ملی انتقال خون ایران از اوایل اردیبهشت امسال به صورت رسمی آغاز شده و به مراکز استان ها نیز مجوز دریافت و ذخیره سازی پلاسما داده شده است.

وی روند مراجعه بهبودیافتگان از بیماری کرونا در استان کرمانشاه را کُند دانست و اظهار امیدواری کرد همه بهبودیافتگان برای نجات جان متلایان به ویروس کووید 19 به مراکز انتقال خون مراجعه کنند و پلاسمای خود را اهدا نمایند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه افراد 60 سال به بالا شرایط اهدای پلاسما را ندارند، گفت: سن افراد بهبودیافته از کرونا باید بالای 18 سال و کمتر از 60 سال باشد.

وی یادآوری کرد زنان باردار و یا بانوانی که یک یا دوبار بارداری را تجربه کرده اند و یا سقط جنین داشته اند، کاندید مناسبی برای اهدا پلاسما نیستند.

به گفته او، از هر فرد بهبودیافته از کرونا 500 سی سی پلاسما دریافت می شود و در مرکز انتقال خون استان فریز می شود.

وی با بیان اینکه براساس دستورالعمل ما دستور فریزکردن پلاسمای این افراد را داریم، گفت: فعلا نگهداری این پلاسماها بر عهده مرکز انتقال خون استان است و منتظر دستورالعمل های بعدی هستیم.

مدیرکل انتقال خون کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه لیست افراد بهبودیافته از کرونا که در مراکز درمانی استان بستری بوده اند از سوی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی در اختیار اداره کل انتقال خون قرار گرفته است، گفت: بیمارانی که تشخیص ابتلا به کرونای آنها به صورت سرپایی بوده است نیز می توانند با در دست داشتن نتایج تست های مثبت و منفی و کارت ملی خود برای اهدای پلاسما مراجعه کنند.

براساس اعلام وزارت بهداشت؛ پلاسما درمانی یکی از راه های مبارزه با کروناست که کشورمان بعد از چین دومین کشوری است که از آن برای بهبود بیماران کرونا استفاده می کند.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد از دیروز تا امروز 20 اردیبهشت 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 1529 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید19 در کشور به 106220 نفر رسید.

کیانوش جهانپور افزود: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 48 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 6589 نفر رسید.

به گفته او تاکنون 85064 نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند و 2696 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>