اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

قطع خدمات بهداشتی در دوران شیوع کرونا تهدیدی برای مبتلایان ایدز:
مدل سازی محققان سازمان جهانی بهداشت و برنامه مشترک ملل متحد در زمینه ایدز نشان می دهد اگر اقدام کافی در زمینه تامین خدمات بهداشتی و تجهیزات اولیه در طول پاندمی کووید 19 انجام نپذیرد، می‌تواند به مرگ 500 هزار نفر در جنوب صحرای آفریقا در اثر ابتلا به بیماری های مرتبط با ایدز از جمله سل در سال‌های 2020 و 2021 میلادی بینجامد.

مدل سازی صورت گرفته توسط سازمان جهانی بهداشت و برنامه مشترک ملل متحد در زمینه ایدز، با ارزیابی وضعیت کنونی کووید 19 نشان می دهد که اگر تلاش کافی برای رفع کمبودها و اختلالات موجود در خدمات بهداشتی و تامین تجهیزات اولیه در طول پاندمی کووید 19 انجام نپذیرد، یک اختلال شش ماهه در روند درمان ضدویروسی، علاوه بر مرگ بیماران کووید 19 با نرخ کنونی، در سال های 2020 و 2021 میلادی می تواند به مرگ 500 هزار نفر دیگر در جنوب صحرای آفریقا در اثر ابتلا به بیماری های مرتبط با ایدز از جمله سل منجر شود.

به گفته متخصصان در سال 2018 میلادی حدود 470 هزار نفر در این منطقه جان خود را به دلیل بیماری های مرتبط با ایدز از دست دادند.

در این تحقیقات 5 گروه از محققان با روش های مختلف محاسباتی به تجزیه و تحلیل حالات مختلف بروز اختلال در خدمات بهداشتی مرتبط با ایدز در اثر پاندمی کووید 19 پرداختند. در هر مدل پیامدهای قطع شش ماهه و سه ماهه خدمات بهداشتی مرتبط با ایدز بر میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری در جنوب صحرای آفریقا بررسی شد.

در سناریوی 6 ماهه میزان مرگ این بیماران بین 471 هزار تا 673 هزار مورد برآورد شد. آسیب های ناشی از توقف سه ماهه خدمات بهداشتی، پیامدهای ناگوار کمتری دارد؛ اما وقفه های پراکنده در دارورسانی به بیماران می تواند منجر به افزایش مقاومت ویروس HIV در برابر داروها شده و پیامدهای نامطلوبی را در درازمدت برجای گذارد.

بر اساس این مدل سازی، عوامل متعددی می تواند موجب قطع خدمات بهداشتی شود و لازم است جوامع بشری اکنون اقدام کنند تا وضعیت مرگ و میر ناشی از بیماری های مرتبط با ایدز به وضعیت سال 2008 میلادی باز نگردد. در آن سال بیش از 950 هزار نفر در اثر ابتلا به این نوع بیماری ها در جنوب صحرای آفریقا جان خود را از دست دادند.

چنین اختلالی در ارائه خدمات بهداشتی می تواند به مرگ مبتلایان به این نوع بیماری ها با میزان 40 درصد بالاتر از میانگین نرخ سالانه مرگ و میر برای مدت 5 سال منجر شود. علاوه بر این، قطع خدمات بهداشتی مرتبط با ایدز نیز می تواند موجب شیوع وسیع این بیماری در سال آینده شود.

به گفته تدروس ادهانوم، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت چشم انداز وحشتناک مرگ نیم میلیون نفر دیگر در آفریقا بر اثر بیماری های مرتبط با ایدز، مانند گام برداشتن به عقب در طول تاریخ است. کشورها باید این وضعیت را به عنوان یک هشدار جدی شناسایی و راهکارهای جدید را برای استمرار تمام خدمات بهداشتی قلمداد کنند.

برخی از کشورها در رابطه با HIV گام های مهمی مانند فراهم کردن دسترسی بیماران به بسته های دارویی بزرگ و سایر تجهیزات مورد نیاز آن ها از جمله کیت های آزمایش شخصی برداشته اند. این رویکرد فشار موجود روی خدمات بهداشتی و کادر درمانی را کاهش می دهد. همچنین باید اطمینان حاصل کنیم که جریان جهانی تامین تجهیزات و کیت های آزمایشی برای کشورهای نیازمند، به طور مستمر ادامه یابد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>