اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پرونده خشونت و کرونا در میانمار روی میز شورای امنیت:
شورای امنیت سازمان ملل متحد در این هفته با برگزاری یک ویدئوکنفرانس درباره تشدید خشونت ها در استان راخین میانمار و همچنین تأثیرات شیوع کرونا در این کشور بحث و گفتگو می کند.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری فرانسه، دیپلمات ها در سازمان ملل می گویند که این نشست مجازی و غیرعلنی روز پنجشنبه هفته جاری و به درخواست انگلیس برگزار می شود. کریستین شرانر برگنر فرستاده سازمان ملل در امور میانمار قرار است در این ویدئو کنفرانس سخنرانی کند.

در اواخر ماه آوریل (اوایل اردیبهشت) یک امدادگر بهداشتی دولت میانمار مجروح شد و راننده او که برای سازمان بهداشت جهانی کار می کرد کشته می شد. این اتفاق زمانی روی داد که خودروی آنها با آرم سازمان ملل که در حال حمل نمونه های آزمایش کووید-19 بود در استان راخین مورد کمین و حمله قرار گرفت.

شمال غربی میانمار گرفتار یک جنگ داخلی خشونت آمیز بین ارتش میانمار و شورشیان (ارتش آراکان) بوده است. این شورشیان خواستار خودمختاری بیشتر برای مردمان قومیت راخین در این استان هستند.

بیش از یک میلیون مسلمان روهینگیایی با فرار از جنگ و قتل عام ارتش و بودائیان افراطی در ایالت رخین در سال 2017 از میانمار به بنگلادش پناهنده شدند و اکنون در اردوگاه های مرزی این کشور ساکن هستند.

سازمان ملل متحد در پی حملات نظامی ماه اوت 2017 (تیر/ مرداد 96) علیه روهینگیا و اخراج گروهی آن ها به بنگلادش، نظامیان میانماری را عامل پاکسازی قومی و نسل کشی مسلمانان روهینگیا معرفی کرد و ارتش این کشور را بدنام ترین ارتش جهان نامید.

با توجه به گزارش دیده بان حقوق بشر، اردوگاه های شلوغ مسلمانان روهینگیا در بنگلادش و همچنین میانمار در واقع بمب های ساعتی کرونا هستند. این اردوگاه ها از هیچ استاندارد بهداشتی برخوردار نیستند و عدم دسترسی به بهداشت، ساکنین اردوگاه ها را به شدت در مقابل کرونا آسیب پذیر کرده است.

اکنون حدود یک میلیون نفر از مسلمان روهینگیا در اردوگاه های مهاجران در منطقه (کاگس بازار) بنگلادش زندگی پرصعبی را می گذرانند که 700 هزار نفر از آن ها پس از آغاز دور جدید خشونت ها در میانمار در اواخر ماه اوت سال2017 به بنگلادش فرار کردند.

بسیاری از مردم میانمار روهینگیایی ها را مهاجرینی غیرقانونی می دانند و از تبعیض هایی که علیه شان روا می رود در رنج هستند. دولت میانمار با روهینگیایی ها همانند مردمانی فاقد ملیت خانمان برخورد می کند و به آن ها تابعیت نمی دهد و به همین دلیل روهینگیایی ها با محدودیت های سفت و سختی مواجه هستند؛ از جمله محدودیت در جابه جایی، دسترسی به امکانات پزشکی و آموزشی.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل بتازگی ضمن محکومیت حملات علیه روهینگیایی ها در میانمار خواستار تحقیقات کامل و مجازات عاملین این حمله شده است. آخرین نشست شورای امنیت درباره میانمار در ماه فوریه (بهمن - اسفند سال گذشته) برگزار شد. چین که از دولت میانمار حمایت می کند و معمولا با مداخله سازمان ملل در این کشور مخالف است از تصویب بیانیه مشترک در نشست مزبور جلوگیری کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>