اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

افزایش اعتراض ها به مدیریت دولت خودخوانده بولیوی در دوران کرونا:
شهروندان چند شهر بولیوی علیه دولت موقت خودخوانده و مدیریت بحران وضعیت سلامت و بهداشت در این کشور دست به اعتراض زدند.

شهروندان شهرهای ال آلتو، کوچابمبا، لاپاز و چند شهر دیگر در خیابان ها حاضر شده و خواستار کناره گیری (جنینه آنیس) رئیس جمهور خودخوانده این کشور شدند. این معترضان همچنین خواستار پایان فعالیت دولت موقت خودخوانده بولیوی و برگزاری انتخابات عمومی شدند.

شهروندان معترض در شهرهای بولیوی همچنین نسبت به مدیریت وضعیت شهرها به دنبال شیوع کرونا اعتراض کردند. معترضان به رغم اعمال محدودیت های اجتماعی در خیابان ها حاضر شدند. معترضان می‌گویند، دولت موقت بولیوی نتوانسته به وعده هایش در تامین مواد غذایی و کمک های اقتصادی به شهروند در وضعیت اضطراری به دنبال شیوع کرونا عمل کند.

رسانه ها و منابع محلی در بولیوی اعلام کردند که نیروهای نظامی برای متفرق کردن این اعتراض ها در خیابان‌ها حاضر و صدها نفر توسط نیروهای امنیتی به صورت خشونت آمیز سرکوب شدند.

در پی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بولیوی در 20 اکتبر 2019میلادی(28 مهرماه گذشته) که در دور نخست مورالس پیروز شد، تظاهرات اعتراض آمیز و اعتصاب های گسترده ای در بولیوی آغاز شد. سناتور جنینه آنیِس پس از کناره گیری مورالس از ریاست جمهوری در 10 نوامبر 2019 (19 آبان 98) و پناهنده شدنش به مکزیک، خود را رئیس جمهوری موقت بولیوی اعلام کرد. مورالس چندی بعد از مکزیک به آرژانتین رفت.

اقتصاد بولیوی به دنبال بحران سیاسی و ناآرامی های اخیر با زیان چندین میلیارد دلاری رو به رو شده به گونه‌ای که طبق اعلام اتاق صنایع ملی بولیوی، بخش صنایع و تجارت متحمل دست کم 1.1 میلیارد دلار زیان شد.

مورالس در حالی ابتدا به مکزیک رفت و پناهنده شد و سپس به آرژانتین رفت که اعلام کرده از خارج از کشور هدایت حامیانش را برعهده خواهد گرفت و تلاش می کند به بولیوی بازگردد. دولت موقت بولیوی در حالی حکم دستگیری مورالس را صادر کرده که احتمال بازگشت او به بولیوی در سال 2020 وجود دارد اما با اتفاق‌هایی که بولیوی در سال 2019 تجربه کرد می توان انتظار تحولات بیشتری را در سال آتی میلادی از این کشور داشت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>