اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

هشدار اتحادیه اروپا درباره آغاز موج جدید پناهجویان با شیوع کرونا:
آژانس پناهجویان اتحادیه اروپا (EASO) اعلام کرد که قرنطینه کرونایی تاکنون از شمار پناهجویان برای رساندن خود به اروپا کاسته است، اما این بیماری همه گیر می تواند به موج بزرگ تری از پناهجویی در آینده درصورت آشفتگی ناشی از آن در خاورمیانه و شمال آفریقا منتهی شود.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری رویترز از بروکسل، این آژانس تأکید کرد که با وجود تعلیق پروازهای بین‌المللی، این نهاد در ماه مارس (اسفند 98) حدود نیمی از رقم ثبت شده پناهجویی در ماه فوریه (بهمن 98) را به ثبت رساند. همچنین شمار سفرهای غیرقانونی پناهجویان به اروپا نیز از ماه فوریه تا مارس، نصف شده است.

این نهاد که در کشور مالت دایر است، تأکید کرد که شیوع کرونا در خاورمیانه و آفریقای شمالی می تواند به طور بالقوه باعث کمبود مواد غذایی، برهم خوردن ثبات و امنیت و تقویت گروه های تروریستی همچون داعش شود که این مسائل نیز به افزایش پناهجویان در میان مدت می انجامد.

نهاد مزبور افزود: کشورهای اصلی مبدا متقاضیان پناهندگی در اتحادیه اروپا از آسیب پذیری متوسط تا زیاد دربرابر خطرات (ازجمله عفونت ها) برخوردارند و از فقدان توان چیرگی بر مشکل رنج می برند. به علاوه، خطر تأثیرات بی ثبات کننده ناشی از شیوع بیماری کووید - 19 از ظرفیت اثرگذاری بر روند پناهجویی در آینده برخوردار است.

پس از ورود بیش از یک میلیون پناهجو به اتحادیه اروپا در سال 2015میلادی، این نهاد مهاجران را هدف سختگیری هایی قرار داد و با کمک به ترکیه و لیبی از این دو کشور خواست مسیرهای اصلی مورد استفاده مهاجران را مسدود کنند.

براساس آمار سازمان ملل، کمتر از 123 هزار نفر سال گذشته از این مسیرها برای رساندن خود به اتحادیه اروپا استفاده کردند و این رقم در سال جاری 22 هزار مورد بوده است.

براساس اعلام برخی کشورهای اتحادیه اروپا در حاشیه دریای مدیترانه، بحران کرونا پذیرش مهاجران نجات یافته از دریا را دشوارتر می کند.

دیدبان حقوق بشر شورای اروپا هفته گذشته در نامه ای به مالت اعلام کرد که این کشور ملزم به قبول مهاجران نجات یافته به رغم شیوع کروناست.

(دونجا میجاتوویچ) مقام ارشد مهاجرتی شورای اروپا در این نامه نوشت: به چالشی که عبور از دریا و مهاجران برای مالت ایجاد کرده اند، کاملا واقفم، چالشی که از زمان شایع شدن بیماری کووید - 19 افزایش یافته است.

وی افزود: با این همه، این چالش نمی تواند منکر تعهدات روشن به نجات جان انسان ها در دریا و تضمین رساندن امن و بی درنگ آنها به سواحل شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>