اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کرونا موجب شد تا چین واردات گوشت استرالیا را به حال تعلیق درآورد:
چین واردات گوشت قرمز از چهار کشتارگاه در استرالیا را به حال تعلیق درآورده، تصمیمی که به نگرانی درمورد واکنش پکن به درخواست کانبرا برای انجام تحقیقات مستقل کرونایی، دامن زده است.

به گزارش روزنامه استرالیایی (سیدنی مورنینگ هرالد)، توقف واردات گوشت از استرالیا به چین، در پی تهدید پکن به وضع تعرفه های ضد دامپینگ بر صادرات جو استرالیا به ارزش 600 میلیون دلار به واسطه خشکسالی سال گذشته روی داده است.

تنش سیاسی بین استرالیا و چین از زمان آغاز شیوع کرونا شدت یافته و هشدارهای (چنگ جینگیه) سفیر چین در کانبرا مبنی بر تحریم محصولات استرالیایی را دربرداشته است.

(اسکات موریسون) نخست وزیر استرالیا خواستار کلید خوردن روند تحقیقات مستقل بین المللی در مورد منشا شیوع کووید - 19 در مجمع جهانی بهداشت است.

به گفته موریسون، این مجمع در نشست 18 ماه می (29 اردیبهشت) این طرح پیشنهادی را مورد بررسی قرار می دهد.

درخواست های قبلی استرالیا برای انجام تحقیقات در مورد منشا شیوع کرونا، خشم چین بزرگ ترین شریک تجاری کانبرا را به همراه داشته است.

(سایمون بیرمنگهام) وزیر تجارت استرالیا و (دیوید لیتل پراد) وزیر کشاورزی این کشور روز سه شنبه در بیانیه مشترکی گفتند که دولت مطلع شده چهار مرکز توزیع گوشت استرالیایی به دلیل مساله برچسب و الزامات گواهینامه بهداشتی تعلیق شده است.

این دو افزودند: نگرانیم که تعلیق این کشتارگاه ها مبتنی بر مسائل فنی باشد که مربوط به بیش از یک سال پیش می شود. از اینرو با مسئولان این صنعت و مقام های مربوطه در استرالیا و چین همکاری می کنیم تا به راهکاری برای ازسرگیری فعالیت این مشاغل در سریعترین زمان ممکن دست یابیم.

از سویی، ادعای چین درمورد فروش جو استرالیایی زیر قیمت تمام شده که روز یکشنبه رسما اعلام شد، تا حد زیادی برپایه اصول فنی است و برخی کارشناسان تجاری آن را کذب خوانده اند. تجارت گوشت گاو استرالیا در سال های اخیر رونق گرفته که عمده دلیل آن تقاضای چین است.

سال گذشته، واردات گوشت گاو چین به 2.87 میلیارد دلار رسید و دو برابر ارزش واردات سال 2018 به مبلغ 1.37 میلیارد دلار برآورد شد. 24 درصد از صادرات گوشت گاو استرالیا در سال گذشته به چین اختصاص یافت. در سال 2018 این رقم 14 درصد و در سال 2017 این میزان 11 درصد بود.

(پاتریک هاتچینسون) مدیر شورای صنعت گوشت استرالیا گفت که گروه نمایندگی اش با وزارت امور خارجه و وزارت کشاورزی و تجارت همکاری می کنند تا به تصویر واضح تری از ملزومات کاری دست یابند.

وی افزود: این یک مساله فنی است و ما قبلا نیز مسائل فنی داشته ایم؛ از اینرو باید به یاد داشته باشیم که این شرکت ها صرفا تعلیق شده اند و تعلیق قابل لغو است.

چین در سال 2017 با استناد به نگرانی در مورد برچسب زدن، 6 شرکت صادرکننده گوشت استرالیایی را تحریم کرد. مدت زمان آن تحریم، سه ماهه بود.درپی شیوع ویروس کرونا، کانبرا همچنین خشم چین را با طرح درخواست متوقف کردن فروش حیوانات در بازارها برانگیخت.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز پکن را به سوء مدیریت عمدی ویروس کرونا متهم کرده است. مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شده که مدارکی موجود است مبنی بر اینکه ویروس کرونا از یک لابراتوار ویروس شناسی با سطح امنیت بالا در شهر ووهان به وجود آمده است. رسانه دولتی چین نیز با انتقاد شدید از ادعای پمپئو، وی را دروغگو خوانده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>