اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کرونا و بحران اقتصادی؛ کاهش 90 درصدی پروازها در قاره سبز:
لغو دومینووار پروازها در یک ماه گذشته و کاهش 90 درصدی فعالیت خطوط هوایی در قاره اروپا، سند روشنی از بحران جدی شرکت های هواپیمایی در بحبوحه گسترش بیماری همه گیر کووید-19 در قاره سبز است.

 سازمان امنیت ناوگان هوایی اروپا (یورو کنترل) اعلام کرد میزان ترافیک هوایی اروپا به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در یک ماه گذشته و لغو 12 هزار و 934 پرواز در این قاره، شاهد کاهش 90 درصدی بود؛ به گفته این سازمان حدود سه هزار و 388 پرواز نیز در سی روز گذشته با تاخیر انجام شده است.

(ایمون برنان) مدیر کل یورو کنترل در حساب توئیتری خود ضمن ابراز تاسف از پیامدهای ناشی از شیوع بیماری همه گیر در بخش حمل ونقل هوایی به عنوان یکی از آسیب دیده ترین حوزه ها نوشت: به نظر می‌رسد ما به پایین ترین نقطه رسیده ایم، آنچه باقی مانده است پروازهای باری، پروازهای موردی برای بازگشت مسافران به کشورهای خود و پروازهایی با هدف تعمیر و نگهداری هواپیماهاست.

شرکت اطلاعات هوایی (راداربوکس) نیز پیش تر اعلام کرده بود: بحران کنونی در صنعت حمل ونقل هوایی از عواقب حمله های تروریستی 11 سپتامبر 2001 شدیدتر است؛ مشاهده تصاویر ثبت شده از کاهش چشمگیر پروازهای انجام شده در تاریخ هشتم می 2019 (19 اردیبهشت) نسبت به زمان مشابه در سال جاری میلادی (ششم می 2020) نشان از وخامت اوضاع دارد.

روند کاهشی فعالیت ناوگان هوایی از ماه ژانویه (دی- بهمن) و با انتشار اولین اخبار از شیوع کووید-19 در یکی از بزرگ ترین مراکز صنعتی چین آغاز شد؛ به دنبال این اخبار کم کم زنگ های هشدار به صدا درآمد و اولین پروازها با هدف مقابله با شیوع بیماری همه گیر از کشورهای آسیای غربی به مقصد چین و کره جنوبی متوقف شد.

روند لغو پروازها دومینووار یکی پس از دیگری ادامه یافت؛ تا جایی که با اعلام نخستین موارد ابتلا به ویروس کرونا در شمال ایتالیا، همه پروازهای شرکت های هواپیمایی ایر فرانس، بریتیش ایرویز، رایان ایر و ایزی جت به مقصد این کشور به حالت تعلیق درآمد.

در اسپانیا نیز با اعلام وضعیت هشدار سراسری، محدودیت هایی برای سفرهای غیرضروری به کشورهای ثالث در نظر گرفته شد.

تداوم بحران شیوع کرونا قطعا تأثیرمنفی جدی بر کارکرد و بقای شرکت های هواپیمایی جهان داشته و خواهد داشت. در این دوران شیوع ویروس کرونا باعث متوقف شدن کامل حمل ونقل هوایی شده و مدیران بیشتر این شرکت ها به این نتیجه رسیده اند که اندک اندک به کمک های مالی نیاز پیدا می کنند. این شرکت ها امیدوارند از دولت ها که آنها نیز به نوبه خود به دلیل کاهش درآمدها با مشکلاتی رو به رو هستند، کمک های مالی فوری دریافت کنند.

شرایط کنونی خطوط هوایی به قدری پیچیده است که شرکت هواپیمایی لوفت هانزا از انجام برخی مذاکرات با دولت آلمان برای دریافت یک بسته حمایتی 9 میلیارد یورویی به منظور جبران خسارت های ناشی از گسترش ویروس کرونا خبر داد؛ دولت فدرال آلمان نیز پذیرش این پیشنهاد را مشروط به شراکت 25 درصدی در سهام این شرکت اعلام کرد.

در این دوران کرونایی، اوضاع برای شرکت های هواپیمایی در جهان بیش از آنچه که پیش بینی می شد، رو به وخامت گذاشته و سبب شده است ضمن اخراج هزاران نفر از کارکنان این شرکت ها به دلیل خسارت های سنگین مالی، از پس دادن هزینه بلیت خریداری شده مسافران خودداری کنند.

شیوع کرونا در چین و سپس در کشورهای مختلف ضربه جدی و هولناکی به شرکت های هواپیمایی جهان از جمله غول های هواپیمایی وارد کرده به طوریکه مقامات این شرکت ها برای اتخاذ تدابیری که کمترین آسیب را به آنها وارد کند، عملا مستاصل شده و چشم انداز مبهمی برای آینده صنعت هوایی جهان ترسیم می‌شود.

براساس آخرین آمار منتشر شده تا به امروز بیش از 4 میلیون و 342 هزار نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده که از این میان بیش از 292 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>