اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

حمایت برخی کشورهای اقیانوس آرام از چین درآستانه مجمع جهانی بهداشت:
چین میزبانی یک کنفرانس تلفنی با متحدان این کشور در اقیانوس آرام برای بررسی بحران کرونا و مخالفت با سیاسی کردن بیماری همه گیر کووید - 19 را برعهده داشت و کشورهای شرکت کننده دراین کنفرانس حمایت خود را از پکن در آستانه برگزاری مجمع جهانی بهداشت اعلام کردند.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری رویترز از سیدنی، (ژانگ ژگوآنگ) معاون وزیر امور خارجه چین در آستانه مجمع جهانی بهداشت و پس از کنفرانس تلفنی با 9 کشور واقع در حاشیه دریای کارائیب، با متحدان چین در اقیانوس آرام تشکیل جلسه داد.

قرار است نشست مجمع جهانی بهداشت روز 18 ماه می (29 اردیبهشت) برگزار و طرحی پیشنهادی درمورد تحقیقات مستقل از منشا ویروس کرونا که چین مخالف آن است، در این مجمع به بحث و تبادل نظر گذاشته شود.

چین از طرح پیشنهادی استرالیا برای تحقیقات مستقل درمورد منشا شیوع کرونا خشمگین شده و آمریکا را به ترغیب کشورهای دیگر برای حمایت از مشارکت تایوان به عنوان عضو ناظر در مجمع جهانی بهداشت متهم کرده است.

به موجب مقررات سازمان جهانی بهداشت، تایپه نمی تواند در نشست های این سازمان شرکت کند، زیرا طرفی تلقی می شود که پکن نمایندگی اشرا برعهده دارد.

براساس این گزارش، (پاتریک پروآیتو) وزیر امور خارجه پاپوآ گینه نو ریاست مشترک نشست متحدان چین در اقیانوس آرام را برعهده داشت که در جریان آن 10 کشور شرکت کننده در مورد نحوه پاسخگویی به بیماری کووید - 19 مذاکره کردند.

در این نشست، طرح پیشنهادی چین برای اختصاص کمک های مالی و تجهیزات پزشکی برای مقابله با کووید - 19 مورد بحث قرار گرفت و مقام های وزارت امور خارجه کشورهای فیجی، ساموآ، پاپوآ گینه نو، وانواتو، ایالت فدرال میکرونزی، جزایر کوک، تونگا، کشور جزیره ای نیووی، جزایر سلیمان و کیریباتی حضور داشتند.

15 متحد دیپلماتیک تایوان در جزایر اقیانوس آرام و دریای کارائیب قرار دارند. سال گذشته، جزایر سلیمان و کیریباتی از پکن اعلام حمایت کردند.

بیانیه ای که از طرف سفارت های چین در چند کشور اقیانوس آرام و کانبرا منتشر شد، حاکی است که شرکت کنندگان در این کنفرانس تلفنی بر مخالفت با سیاسی کردن کرونا یا برچسب زدن بر این ویروس تأکید کردند.

این کشورها در عین حال چین را به خاطر رویکرد شفاف و مسئولانه اشدر اتخاذ تمهیدات به موقع و قوی در ارتباط با کرونا و به اشتراک گذاشتن تجارب خود برای مهار این بحران ستودند.

براساس بیانیه وزارت امور خارجه چین، کشورهای منطقه کارائیب نیز متعهد به حمایت از اصل یک چین شدند و وعده دادند از پکن در زمینه منافع اصلی اشحمایت کنند.

واشنگتن، پکن را به مخفی کردن واکنش اولیه اشبه شیوع ویروس کرونا متهم کرده است.

استرالیا که بزرگ ترین کشور اهداکننده کمک به جزایر اقیانوس آرام است، از بابت افزایش نفوذ چین در این منطقه نگران است و کمک های کرونایی اشرا در هفته گذشته افزایش داده است.

استرالیا به سازمان جهانی بهداشت برای تامین 150 هزار آزمایش کرونای اقیانوس آرام کمک کرده و کیت‌های آزمایشی و پرسنل نظامی را از طریق هوایی به پاپوآ گینه نو انتقال داده است. کانبرا همچنین 8 میلیون دلار به فیجی برای مهار بحران کرونا کمک مالی کرده است.

تایوان نیز برای متحدانش در اقیانوس آرام کمک های کرونایی فرستاده و 14 متحد از 15 متحد تایوان نیز پیشنهاداتی به سازمان جهانی بهداشت ارائه داده اند تا اجازه ورود تایوان به مجمع جهانی بهداشت صادر شود. اما وزارت امور خارجه چین اعلام کرد کشورهایی که از مشارکت تایوان در مجمع جهانی بهداشت حمایت می کنند، درصدد مختل کردن فعالیت این مجمع هستند و همکاری جهانی برای مقابله با کرونا را تضعیف می کنند.

چین می گوید مشارکت پکن در مجمع جهانی بهداشت باید با اجازه پکن انجام شود. چین از سال 2017 با این مساله مخالفت کرده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>