اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پنج واکسن کرونا ساخت چین در مرحله آزمایش بالینی است:
گزارش ها حاکی است پنج واکسن کرونا ساخت چین در مرحله آزمایش بالینی است و انتظار می رود در ماه‌های آینده هم این کشور واکسن های بیشتری تولید کند.

کمیسیون ملی بهداشت چین ساخت واکسن در این کشور را بسیار سریع دانست و اعلام کرد این واکسن‌ها تاکنون بر روی نزدیک به 2 هزار نفر آزمایش شده اند و مراحل آزمایشی تا ماه جولای خاتمه می‌یابد.

زینگ یی شین معاون کمیسیون بهداشت ملی چین در پکن به خبرنگاران گفت که مرحله دوم آزمایش تا ماه جولای انجام می شود.

وی گفت که در ماه ژوئن نیز احتمالا واکسن های بیشتری برای آزمایش آماده می شود و واکسن های قبلی هم که تاکنون روی افراد آزمایش شده عوارضی نداشته است.

در کشورهای مختلف دنیا تاکنون 100 واکسن تهیه شده است اما از میان آنها 10 واکسن وارد مراحل نهایی برای آزمایش انسانی شده است.

اصولا ساخت یک واکسن که بتواند یک بیماری ناشناخته را درمان کند سال ها زمان می برد و دانشمندان هنوز موفق به ساخت واکسنی برای درمان ایدز نشده اند.

گزارش ها حاکی است که به دلیل نبود شمار بالای مبتلایان به ویروس کرونا در چین، برخی از شرکت های تولید واکسن در این کشور به دنبال داوطلبانی در کشورهای دیگر هستند.

از سوی دیگر همزمان با تلاش دانشمندان جهان برای تولید واکسن، یک شرکت چینی به نام شرکت چهارم ساخت و ساز اعلام کرد آنها بزرگ ترین کارخانه واکسن جهان را ساخته اند که ظرفیت سالانه تولید 100 میلیون دوز واکسن را دارد.

بر اساس گزارش های کارشناسی هر واکسنی قبل از اینکه برای مصرف عمومی مورد استفاده قرار گیرد، باید سه مرحله آزمایشی روی آن صورت گیرد مرحله اول عمدتا آزمایش در دامنه کوچک انجام می شود و روی افراد سالم و عمدتاً سنین جوان و میانسال متمرکز می شود.

در مرحله دوم آزمایش های بالینی، دامنه سنی گسترش می یابد و تعداد افراد داوطلب هم بیشتر می شود این داوطلبان پیوسته تحت پیگیری و نظارت پزشکی قرار دارند تا محققان شرایط و زمان به وجود آمدن پادتن بعد از تزریق واکسن و مدت دوام ایمنی در افراد را یادداشت و بررسی کنند.

هنگامی که ایمنی و اثربخشی واکسن در این دو مرحله تایید شد می توان آن را در مرحله سوم آزمایش بالینی وارد کرد یعنی در این مرحله تعداد داوطلبان دریافت واکسن به میزان قابل توجهی، در حد هزاران یا حتی ده ها هزار نفر افزایش می یابد.

در حال حاضر برخی کشورها تمایل خود را به همکاری با چین در تولید واکسن ابراز کرده اند به طور کلی می‌شود گفت در جریان ساخت و تولید یک واکسن جدید، در هر مرحله و جزییات آزمایش ها، استانداردهای بسیار جدی و دقیقی وجود دارد که نیاز به همکاری بین المللی دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>