اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

صنعت گردشگری و حمل و نقل مالزی زخم خورده کرونا:
سال 2020 برای گردشگری مالزی می توانست سال بزرگی باشد، اما شیوع ویروس کرونا سبب شد تا صنایع وابسته به گردشگری مثل هتل داری، حمل و نقل زمینی و هوایی دراین کشور که سالانه تقریبا بیش از 30 میلیون گردشگرخارجی داشت صدمات زیادی ببینند.

قرار بود جهانگردی دراین کشور جنوب شرق آسیا امسال نیز مانند گذشته رونق یابد. شرکت های گردشگری مالزی تبلیغات گسترده ای را درجهان با عنوان (کمپین بزرگ بازدید از مالزی 2020) انجام داده بودند.

طبق گزارش های رسانه ای این کشور جنوب شرق آسیا سالانه حدود 30 میلیون گردشگر خارجی دارد که درآمد حاصل از آن قریب به 20 میلیارد یورو (21. 5 میلیارد دلار) برای دولت بوده است. علاوه براین صنعت گردشگری توانسته برای بیش از 3.5 میلیون نفر اشتغال ایجاد کند.

این درحالی است که پس از شیوع ویروس کرونا در چند ماه گذشته، بسیاری از هتل ها در این کشور برای سرپا ماندن در تلاش هستند.

(یاپ لیپ سنگ) مدیرعامل انجمن هتل های مالزی می گوید: می توان گفت مالزی حداقل 60 درصد تجارت گردشگری خود را تا پایان سال 2020 میلادی از دست خواهد داد. که این امر منجر به کاهش دستمزدها و تعطیلات بدون حقوق دراین صنعت خواهد شد.

وی افزود: گردشگری، صنعتی است که امروزه سهم بزرگی از فعالیت های اقتصادی جهان را در بر گرفته و بالغ بر یک سوم کل تجارت خدمات سراسر جهان به این بخش اختصاص دارد.

وی تأکید کرد: اکثر هتل های کوچک تر توانایی مقابله با ضربات سهمگین اقتصادی ناشی از کرونا را ندارند و هزاران کارمند این مراکز در نهایت شغل خود را از دست می دهند.

هتل های لوکس در جزایر مختلف مالزی مانند لنکاوی در ماههای اخیر به طور کامل به روی گردشگران خارجی که اکثر آن ها را اتباع کشورهای اروپایی تشکیل می دهند، بسته بوده است.

صاحبان هتل ها و مراکز گردشگری و آژانس های فعال دراین بخش مانند بسیاری از صاحبان صنایع دیگر در مالزی و جهان منتظر ریشه کن شدن کرونا و بازگشت میلیون ها گردشگر به این کشور هستند.

طبق گزارش های رسانه ای، اکنون تعداد زیادی از هتل ها در سراسر مالزی به عنوان مراکز قرنطینه برای بیماران استفاده می شود.

دولت مالزی در بسته مشوق اقتصادی در شرایط کرونا وعده کرده تا معادل 30 یورو به ازای هر یک شب اتاق به صاحبان این صنایع کمک کند، اما صدها هزار اتاق دراین فهرست هستند که امکان عملی شدن این وعده را دستخوش شرایط سخت و بحران زده کنونی کرده است.

براساس این گزارش انجمن هتل های مالزی، قریب به 35 درصد از هتل ها در مالزی در شرایط کنونی موقتا تعطیل شده اند و طبق یک نظرسنجی، حدود 15 درصد از صاحبان هتل ها معتقدند که بحران کرونا سبب ورشکستگی و تعطیل کامل فعالیت آنها خواهد شد.

علاوه براین براساس گزارش های رسانه ای مالزی که به کشور رستوران های خیابانی و ملل معروف است اکنون به دلیل شیوع کرونا شاهد ورشکستگی هزاران رستوران است.

صنعت حمل و نقل هوایی و زمینی نیز یکی از مهم ترین ابزارها برای ورود میلیون ها گردشگر خارجی به این کشور و کسب درآمدهای ارزی هنگفت بوده اما اکنون این صنعت نیز با مخاطرات بسیاری روبه رو شده است. از این رو دولت مالزی اعلام کرده که درصدد است با ادغام شرکت هواپیمایی ملی و شرکت های هواپیمایی ارزان قیمت آسیا برای نجات خطوط هوایی خود از بحران کرونا تلاش گسترده ای داشته باشد.

درمجموع صنعت گردشگری که یکی از پایه های اصلی درآمدهای ارزی و اشتغال در مالزی است اکنون به دلیل کرونا در شرایط وخیمی به سرمی برد و به همین علت کوالالامپور بسیاری از برنامه های توسعه ای دراین زمینه را به تعویق انداخته یا لغو کرده است. افزایش تعداد گردشگران خارجی دراین برنامه ها تا 36 میلیون نفر در سال نیز برآورد شده بود.

این درحالی است که برخی منابع خبری برآورد کردند که کرونا به این صنعت در مالزی لطمات بسیاری خواهد زد به گونه ای که احتمالا تعداد گردشگران خارجی پس از رفع مقررات قرنطینه اجتماعی تا یک سوم آمار سال گذشته کاهش یافته و به حدود 10 میلیون نفر تا پایان سال جاری برسد که این امر نیز به نوبه خود بر رشد اقتصادی این کشور جنوب شرق آسیا آثار منفی زیادی خواهد داشت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>