اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سرمایه گذاری خارجی در چین کاهش یافت:
سخنگو وزارت بازرگانی چین اظهار کرد که در چهار ماه اول سال جاری، به دلیل شیوع کرونا، 286 میلیارد و 550 میلیون یوان (هر دلار 6.5 یوان) سرمایه خارجی در چین جذب شده است که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 6.1 درصد کاهش دارد.

 گائو فنگ روز یکشنبه در نشستی اعلام کرد: اما چین در ماه آوریل 70 میلیارد و 360 میلیون یوان سرمایه‌گذاری خارجی جذب کرده است که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 11.8 درصد رشد داشته است.

او افزود: از آغاز سال جاری، چین رشته تدابیر و سیاست هایی برای ثبات سرمایه گذاری خارجی اعلام کرده که باعث افزایش اعتماد بازرگانان خارجی شده است.

این مقام وزارت بازرگانی چین اظهار کرد اما در عین حال اوضاع شیوع کرونا در جهان هنوز جدی است و سرمایه گذاری مستقیم فرا مرزی جهان شدیداً راکد است که اوضاع جذب سرمایه گذاری خارجی را در سال جاری جدی و پیچیده می کند.

اظهارات این مقام چین در حالی است که رشد اقتصادی دومین اقتصاد بزرگ جهان در سه ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 6.8 درصد کاهش یافته است این عدد، از پیش بینی های قبلی نیز کم تر است و به معنای از دست رفتن 693 میلیارد یوآن برابر با 98 میلیارد دلار از اقتصاد این کشور است.

اگرچه رکود و انقباض اقتصادی قابل پیش بینی بود اما باز هم این یک اتفاق تاریخی برای چین است. چین از سال 1992 شروع به انتشار آمار رشد اقتصادی سه ماهه کرد و حالا آماری که چند روز گذشته منتشر شد، بدترین وضعیت اقتصاد این کشور را از آن زمان نشان می دهد.

همچنین این نخستین بار است که از سال 1976 تا کنون، چین از وضعیت انقباض اقتصادی گزارش می دهد در آن سال به یک دهه رنج اقتصادی و اجتماعی پایان داد و اقتصاد چین 1.6 درصد رشد کرد.

هر سه موتور رشد اقتصادی چین، هزینه های مصرف کننده، صادرات و دارایی های سرمایه گذاری، هر سه به دلیل قرنطینه در ماه ژانویه و فوریه خاموش شده اند هزینه های خرده فروشی در سه ماهه اول امسال 19 درصد و میزان صادرات نیز 13 درصد کاهش یافته است میزان دارایی سرمایه گذاری پایدار نیز 16 درصد کم شده است.

به دلیل همین کاهش سرمایه گذاری های خارجی بود که نخست وزیر چین تأکید کرد کشورش ضمن بهبود سیاست تجارت خارجی، محدودیت های موجود را با هدف دسترسی به سرمایه گذاری های خارجی از میان بر می دارد.

(لی که چیانگ) چندی پیش در نشست کمیته دایمی شورای دولتی در پکن افزود: کشورش همچنین باید تجدید نظر در لیست منفی دسترسی به سرمایه گذاری خارجی را تسریع بخشد و سرمایه گذاری های خارجی در چین را مورد تشویق قرار دهد.

او تصریح کرد: چین باید اصول اقتصادی را تثبیت کند، به بهینه سازی فضای کسب و کار ادامه دهد و هرچه زودتر لیست منفی دسترسی به بازار را مورد بازنگری قرار دهد تا موانع دسترسی به بازار برای شرکت های خصوصی به ویژه موسسات متوسط و کوچک به بازار از میان برداشته شده و سرمایه گذاری موثر اجتماعی گسترش یابد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>