اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تنها ریسک سرمایه گذاری در این صندوق ها همان ریسک قیمتی طلا و نوسانات آن است، یعنی عواملی که قیمت سکه و طلا را تهدید می کنند. البته به دلیل وجود بازارگردان که پیش از این گفته شد، مقدار ریسک در صندوق های سرمایه گذاری مبتنی بر طلا، بسیار کمتر از بازار طلای فیزیکی است.

نقد شوندگی و بازدهی صندوق سرمایه گذاری طلا
نقد شوندگی یک صندوق به بازارگردانی آن صندوق بستگی دارد. اینکه بتواند عرضه و تقاضا را مدیریت کند و همیشه طرف معاملاتی وجود داشته باشد. بازدهی این صندوق ها هم به قیمت اونس جهانی و نرخ روز ارز برای تبدیل قیمت آن به ریال وابسته است. با این حال نمودارهای سال های گذشته نشان می دهد برآیند نوسانات بلند مدت در این بازار مثبت و سرمایه گذاری در آن سودآور بوده است.

صندوق های سرمایه گذاری طلا موجود در بازار بورس ایران
در حال حاضر در بازار بورس اوراق بهادار ایران فقط 4 صندوق سرمایه گذاری مبتنی بر طلا فعالیت می کنند.

  • صندوق سرمایه گذاری پشتوانه طلای لوتوس پارسیان با نماد "طلا": این صندوق اولین صندوق مبتنی بر طلا در ایران است که از خرداد 96 شروع به فعالیت کرده است.
  • صندوق سرمایه گذاری مبتنی بر سکه طلای کیان با نماد "گوهر" به عنوان دومین صندوق مبتنی بر طلا از آذر ماه 96 کار خود را آغاز نموده است.
  • صندوق سرمایه گذاری طلای زرافشان امید ایرانیان با نماد "زر": این صندوق سرمایه گذاری طلا از مهرماه سال 96 آغاز به کار کرده است.
  • صندوق سرمایه گذاری مبتنی بر سکه طلای مفید با نماد "عیار" که از خرداد ماه سال 97 کار خود را آغاز کرده است و نسبت به سایر صندوق های طلا سابقه کمتری دارد.

انتخاب بهترین صندوق سرمایه گذاری طلا
با مقایسه نمودار فعالیت این صندوق ها و درصد سودی که در دوران فعالیت خود داشته اند، می توانید بهترین صندوق را برای سرمایه گذاری مطمئن انتخاب کنید. البته از شرایط بازارگردانی هر صندوق نیز غافل نشوید.

چگونه در صندوق های طلا سرمایه گذاری کنیم؟
برای سرمایه گذاری در صندوق های طلا و خرید و فروش نماد این صندوق ها، داشتن کد بورسی الزامی است. برای گرفتن کد بورسی هم کافی است از طریق یکی از سامانه های معاملاتی که توسط کارگزاران بورس ارائه شده اقدام کنیم. به عنوان مثال تمام کسانی که در کارگزاری ها به صورت آنلاین معامله انجام می دهند، امکان خرید و فروش نماد صندوق های طلا را نیز دارند.

نتیجه گیری
در این مقاله با صندوق های سرمایه گذاری با پشتوانه طلا آشنا شدیم و 4 صندوق فعال در این زمینه را معرفی کردیم. قبل از ورود به این بازار حتما بازده صندوق ها را با هم مقایسه و از امکاناتی که هر کدام دارند اطلاع پیدا کنید تا بتوانید سرمایه گذاری مطمئنی داشته باشید. در ضمن این را یادتان باشد که بازار طلا، بازاری غیرقابل پیش بینی است که هم می تواند سود ناگهانی بسیار بالایی داشته و هم ممکن است با ضرر همراه باشد؛ بنابراین باید ریسک ورود به آن را بپذیرید. البته که سرمایه گذاری در صندوق های طلا مزیت های زیادی نسبت به طلای فیزیکی دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>