اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بررسی آخرین وضعیت مبادلات مرزی بین ایران و پاکستان:
سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در نشست مجازی با مسئولان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، آخرین وضعیت مبادلات تجاری و مرزی بین دو کشور پس از شیوع ویروس کرونا را بررسی کرد.

جلسه ویدئو کنفرانس معاونت امور بین الملل اتاق بازرگانی ایران و برخی از روسای تشکل ها و کمیسیون‌های تخصصی این اتاق با (سید محمد علی حسینی) سفیر کشورمان در اسلام آباد برگزار شد.

طرفین تازه ترین تحولات مربوط به گذرگاه های مرزی ایران و پاکستان، فعالیت های تجاری مشترک و تبادلات مرزی در وضعیت حاکم ناشی از شیوع کرونا را بررسی کردند.

سفیر ایران آخرین وضعیت کشور پاکستان درخصوص مبارزه با ویروس کرونا، اقدامات سفارت درخصوص پیگیری موضوع رفع انسداد مرز با مسئولان پاکستانی و پروتکل های بهداشتی برای تسهیل تجارت و ترانزیت در مناطق مرزی را تشریح کرد.

وی بر عدم تمرکز بر حمل و نقل جاده ای و لزوم نگاه جدی تر به ترانزیت ریلی و دریایی با استفاده از مدل چند وجهی جاده ای، ریلی و دریایی با پاکستان تأکید کرد.

حسینی ضمن تشریح ظرفیت های بالقوه تجاری ایران و پاکستان و جایگاه مهم بازار این کشور همسایه برای ایران، نکات و پیشنهاداتی را برای کاهش محدودیت ها به ویژه در بخش ترانزیت میان دو کشور همسایه ارائه کرد.

طی مذاکرات میان مدیران گمرک میرجاوه ایران و مدیران مرزی تفتان پاکستان، مرز میرجاوه یک هفته پیش به صورت محدود پس از بیش از دو ماه توقف، فعالیت خود را از سر گرفت.

بر اساس تصمیم مسئولان مرزی ایران و پاکستان، این گذرگاه در روزهای زوج از ساعت 8 صبح تا 14 فعال خواهد بود و در دو بخش گمرک و بازارچه 75 کامیون کالای صادراتی ایران را پذیرش می کند. این تصمیم از روز دوشنبه 22 اردیبهشت عملیاتی شد و کامیون های متوقف و کالاهایی که از اسفندماه برای ورود به پاکستان اقدامات قانونی را انجام داده بودند، در اولویت قرار گرفتند.

سخنگوی گمرک ایران در این خصوص گفته بود: در صورت عادی شدن شرایط و پذیرش بیشتر محموله‌های صادراتی و ترانزیتی از سوی پاکستان، گمرک ایران آمادگی دارد ضمن اجرای کامل پروتکل های بهداشتی، به صورت 24 ساعته برای تسریع و ارائه خدمات فعالیت کند.

از اواخر اسفند ماه گذشته مرز ایران و پاکستان به دلیل شیوع ویروس کرونا از سوی این کشور بسته و این موضوع منجر به توقف تعداد زیادی کامیون پشت مرز شد.

رییس جمهوری اسلامی ایران دهم اردیبهشت امسال در تماس تلفنی با نخست وزیر پاکستان، بازگشایی بازارچه های مرزی دو کشور با رعایت کامل دستورالعمل های پزشکی را موجب توسعه روابط تجاری تهران و اسلام آباد دانست و افزود: علاقه مندیم همانطور که با برخی کشورهای همسایه مبادلات کالا انجام می‌شود، با کشور پاکستان نیز تبادل کالا و تجارت از مرزها انجام گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>