اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اثر کرونا بر اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد چیست؟
چهار ماه دیگر تا زمان اجلاس عالی رتبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد باقی است اما شیوع کرونا در نیویورک و همچنین کشورهای مختلف باعث شده است تا این اجلاس همچون روال گذشته برگزار نشود.

سه ماه از قرنطینه کامل ایالت نیویورک می گذرد و هنوز چشم انداز روشنی از زمان پایان آن و بازگشایی دوباره فعالیت ها در این ایالت که محل مقر سازمان ملل متحد هم هست، دیده نمی شود.

تا کنون تمام جلسات این سازمان به ویژه نشست های مهم و روزانه شورای امنیت به صورت مجازی برگزار می شود و هیچ ترددی در مقر این سازمان وجود ندارد.

مقامات دبیرخانه سازمان ملل متحد هم تمام ترتیبات بازگشایی دوباره این مقر بین المللی را به تصمیم مقامات نیویورک منوط کرده اند و بر اساس دستورالعمل های آن رفتار خواهند کرد.

تقریبا بیشتر قریب به اتفاق پروازهای بین المللی از این شهر و به آن لغو شده است و تمامی مسافران ورودی هم باید 14 روز در قرنطینه خانگی قرار گیرند.

این شرایط، نگرانی برای حضور هیات های گسترده از سراسر جهان را بیش از پیش کرده است تا جایی که تیجانی محمد عبده رئیس هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نامه ای، اظهار کرد: اگرچه هنوز چند ماه تا سپتامبر مانده است اما جامعه پزشکی پیش بینی می کنند چرخه این ویروس همچنان ادامه داشته باشد.

وی افزود: این وضعیت ممکن است برای برخی از کشورها، یک بیماری مهم را به همراه داشته باشد. از این رو انتظار می رود محدودیت های مسافرتی بین المللی برای برخی مقصدها همچنان برقرار باشد. به این معنی که قرنطینه ها ممکن است ورود مسافران را به مقصد و از شهر نیویورک تحت تأثیر قرار دهند.

رئیس هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد ادامه داد: با توجه به موارد فوق، بعید است که سران کشورها و دولت ها از همه کشورهای عضو بتوانند در ماه سپتامبر به نیویورک سفر کنند. علاوه بر این، اقدامات فاصله اجتماعی احتمالا برای ماه های آینده ادامه یابد.

محمد عبده اضافه کرد: همچنین احتمالا محدودیت اجتماعات بزرگ ادامه خواهد یافت، اگرچه پیش بینی در این رابطه بسته به مراحلی که شهر نیویورک و ایالت نیویورک طی ماه های آینده انجام خواهند داد، دشوار است.

وی با توجه به این شرایط احتمال داد که نحوه برگزاری هفتاد و پنجمین اجلاس عالی رتبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد متفاوت باشد و گفت: این فرمت می تواند همچون پیام های از پیش ضبط شده روسای دولت ها یا وزیران، با حضور فیزیکی یکی از اعضای نمایندگی در مجمع محدود باشد.

رئیس هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: این گزینه باعث می شود تا نشست عمومی با حضور سخنرانان از همه کشورهای عضو در بالاترین سطح ممکن و با حضور فیزیکی کشورهای عضو در سالن مجمع عمومی ادامه یابد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>