اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کرونا در اسپانیا؛ اختلافات بر سر اجرای مراحل لغو تدریجی قرنطینه:
اسپانیا در حالی در جایگاه نخستین کشور اروپایی درگیر با بیماری کووید-19 قرار دارد که مدیریت بحران کرونا به چالش جدی دولت تبدیل شده است.

کاهشی شدن آمار جانباختگان کرونا در اسپانیا تا جایی پیش رفت که طبق اعلام وزارت بهداشت این کشور از 24 ساعت گذشته (سه شنبه تا چهارشنبه) با ثبت 87 مورد فوتی، شمار جانباختگان برای سومین روز متوالی کمتر از 100 نفر گزارش شد؛ براساس آخرین آمارها از اسپانیا تاکنون 278 هزار و 803 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و 27 هزار و 778 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

(فرناندو سیمون) رئیس مرکز اورژانس و فوریت های بهداشتی وزارت بهداشت اسپانیا اعلام کرد: اگرچه داده‌های آماری و نحوه تکامل بیماری در کشور رضایت بخش است اما همچنان باید محتاطانه عمل کنیم.

اسپانیا که از آغاز گسترش کووید-19 در جایگاه یکی از کانون های شیوع کرونا در اروپا قرار دارد، در حالی طرح چهار مرحله ای روند کاهشی محدودیت ها و قرنطینه را برای 70 درصد از شهروندان را در هفته های اخیر کلید زد که شهرهای مادرید و بارسلونا همچنان در مرحله صفر برنامه دولت قرار دارند؛ ممانعت دولت از آغاز طرح قرنطینه در مادرید در هفته های اخیر با موجی از انتقادها از سوی مقام های منطقه ای مادرید روبرو بوده است.

(سالوادور ایا) وزیر بهداشت اسپانیا نیز اعلام کرد: اگرچه روند بیماری در مادرید نسبتا مطلوب است اما هنوز دارای نقاط ضعف مهمی در ظرفیت سیستم تشخیص مبتلایان کووید-19 است که این شهر را در جایگاه مناطق پرخطر قرار می دهد و در صورت شیوع دوباره بیماری در این شهر، کل کشور از پیامدهای ان در امان نخواهد بود.

برنامه دولت اسپانیا برای مقابله با کرونا به این شرح اعلام شد که در مرحله صفر یا مقدماتی و آماده سازی که از روز دوم می(13 اردیبهشت) آغاز شد، مردم پیاده روی و انجام ورزش به طور انفرادی را اجرا می کنند.

  • در مرحله نخست این طرح که برای بیش از 30 میلیون نفر از شهروندان به اجرا در آمده است، مغازه‌های کوچک تحت تدابیر شدید ایمنی (دو متر فاصله اجتماعی)، بازگشایی شد؛ کافه ها و رستوران ها می توانند تا 40 درصد ظرفیت خود در بیرون از این مکان ها را سرویس ارائه دهند و هتل‌ها نیز می توانند بجز مناطق مشترک، سایر اماکن خود را باز کنند. کلیساها و ارامگاه ها نیز تا یک سوم ظرفیت خود باز خواهند بود.
  • در مرحله دوم، اجازه داده خواهد شد تا لیگ های حرفه ای ورزشی، سالن های سینما، تئاتر، مراکز فرهنگی و هنری، موزه ها و سالن های کنفرانس با یک سوم ظرفیت فعالیت داشته باشند.
  • در مرحله سوم، ترددها بین استان ها انعطاف پذیر خواهد بود. مغازه ها می توانند با 50 درصد ظرفیت فعال باشند.

دولت اسپانیا که با پیدایش نخستین نشانه ها از گسترش ویروس کرونا در این کشور از اهرم (وضعیت هشدار) به عنوان قویترین دست آویز برای کنترل و مهار بیماری در کشور سود برده است، اکنون در تلاش است تا وضعیت اضطراری را تا دستکم 15 روز دیگر تمدید کند.

اسپانیا با گسترش شیوع کرونا، از روز 13 مارس (23 اسفند)، وضع فوق العاده اعلام کرده و دولت این کشور این وضع را هر 2 هفته تمدید کرده است.

مدیریت بحران کرونا که با شیوع بیماری همه گیر محل اختلاف دولتمردان و مقام های محلی ایالت های خود مختار با دولت این کشور بوده است، در روزهای اخیر با اعتراض و تجمع های شهروندان در ایالت های مادرید، والنسیا و مورسیا روبرو بوده است؛ خواسته معترضان که از شرایط قرنطینه و وضعیت کنونی کشور ناراضی هستند، استعفای سانچز است.

(پدرو سانچز) نخست وزیر اسپانیا اعلام کرد: ما در حال پشت سر گذاشتن این آزمون هستیم، آزمونی که در ده هفته اخیر با شجاعت و حمایت همگان سپری شد، عبور از بحران بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی کنونی ناشی از ظهور کووید- 19 که با آن روبرو هستیم نیازمند اتحاد همه مردم جامعه است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>