اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نرخ ارز زمانی برای فردی اهمیت پیدا می کند که بخواهد از کشور خود خارج شود و یا اینکه بخواهد از فروشگاه های اینترنتی کالایی را بخرد و یا هر زمانی که بخواهد تبادل ارز با خارج از کشور خود داشته باشد.

تأثیر نرخ ارز بر هزینه های روزانه ی زندگی شما 
در عصر حاضر بیشتر کالاهایی مصرفی مردم از خارج از کشور است و نیاز های آن ها از کالاهای وارداتی به کشور برطرف می شود به همین دلیل، نرخ ارزهای مختلف، که کالاها به آن نرخ ارزها وارد کشور می شوند اهمیت به سزایی پیدا می کنند مخصوصا ایران که با نوسان ناگهانی قیمت دلار، خیلی از واردکنندگانی که کالایی را به نرخ ارز دلار وارد می کردند متضرر شدند، اما اگر ارز داخلی قوی باشد تأثیر این نوسان ها را تا حددی می تواند خنثی کند تا تولیدکنندگان داخلی و واردکنندگان کمتر متضرر شوند. نوسان نرخ ارزهای مختلف تأثیری شگرف بر کسب و کارهای مختلف می گذارند اما این تأثیرها بیشتر غیرمستقیم می باشد.
با افزایشِ سرعتِ ارزش نرخ ارز کشور، مردم اقلام وارداتی به کشور را با قیمت کمتری به نرخ ارز کشور خود خریداری می کنند که این باعث افزایش رضایت مندی مردم و بهبود اقتصاد کشور می شود.
در ماه آوریل سال 2015، دلار آمریکا بالاترین جایگاه را نسبت به همه ی ارزهای جهان پیدا کرد که در نتیجه ی آن مردم آمریکا، ماشین های وارداتی از آلمان و وسایل برقی وارداتی از ژاپن را به قیمت پایین تری خریداری می کردند.

تأثیر نرخ ارز بر نرخ بهره ها و تورم در کشور
در صورتی که ارز داخلی ضعیف باشد و کشور بیشتر کالای مصرفی خود را وارد کنند، نتیجه آن می شود که تورم در کشور به شدت افزایش پیدا می کند و بانک مرکزی برای مقابله با آن مجبور می شود نرخ بهره هایی که می دهد را افزایش دهد تا بتواند اثر تورم را خنثی کند. برعکس این موضوع هم صادق می باشد، زمانی که قدرت ارز داخلی خیلی افزایش پیدا کنند، بانک مرکزی مجبور می شود تا نرخ بهره هایی که ارائه می دهد را کاهش دهد تا با منفی شدن تورم مقابله کند.

تأثیر نرخ ارز بر قیمت مسکن و املاک تأثیر نرخ ارز بر قیمت مسکن و املاک
در صورتی که ارز داخلی کشور ضعیف باشد در نتیجه همه ی اجناس و املاک های موجود در کشور و هر چیزِ فروشی موجود در کشور برای افرادِ خارجی که ارز ملی با ارزش تری دارند، ارزان به حساب می آیند؛ با این اوصاف در هر مزایده ای که شما فرض کنید، قطعا رقابت بین افرادی که ارز داخلی قوی تری دارند می باشد و جایی برای شما که متقاضی این خانه هستید دیگر نیست! ضمن اینکه این افراد برای تصاحب خانه مدام قیمت پیشنهادی خود را افزایش می دهند که خود باعث افزایش قیمت املاک می شود؛ جنبه ی مثبت این داستان، جذب توریست خارجی برای کشور است ولی در مقابل جنبه ی منفی آن، هیچ محسوب می شود.

تأثیر نرخ ارز بر فرصت های شغلی ایجاد شده در کشور
ارز داخلی ضعیف که منجر به افزایش قیمت تمام شده ی کالاهای وارداتی به کشور می شود، مردم را مجاب می کند تا کالاهای داخلی بخرند و از آن ها استفاده کنند.

برای این موضوع دوحالت پیش می آید:
1. تولید داخلی خیلی قوی نیست و بازار کار ضعیف است چون زیرساخت های موجود فراهم نشده که باعث زمین خورده مطلق کشور می شود.
2. تولید داخلی رقابتی و قوی وجود دارد که باعث می شور روز به روز خود را تقویت کنند تا از رقیبان خود جلو بزنند و بازار را در دست بگیرند که این باعث خودساختگی کشور می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>