اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کرونا بیش از 90 میلیارد تومان به گردشگری خراسان جنوبی خسارت زد:
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی واحدهای گردشگری و اقامتی 90 میلیارد و 299 میلیون و 870 هزار تومان به فعالان این بخش در استان خسارت وارد کرده است.

مرتضی عربی روز پنجشنبه افزود: این میزان خسارت متوجه تأسیسات گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، راهنمایان و کارکنان این بخش بوده است.

وی گفت: از همان روزهای ابتدایی که موضوع قرنطینه و تعطیلی واحدها شروع شد، برآورد انجام و خسارت در رده های مختلف تأسیسات گردشگری، اقامتی و پذیرایی مشخص شده است.

وی اظهار داشت: بخشی از این برآوردها براساس شاخص هایی مانند رزرو اقامت، فروش بلیط، لغو مراسم، و بخشی هم موارد دیگر همچون مواد غذایی فسادپذیر بوده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی عنوان کرد: برآوردهای خسارت به معاونت های تخصصی وزارت و مراجع استانی ارسال شده و جلساتی هم در سطح حوزه های اقتصادی استان برای این موضوع تشکل شده است.

وی گفت: بخشی از واحدهای خسارت دیده به سامانه های اعلام خسارت وارد شدند تا مورد بررسی قرار گیرد.

عربی بخشش مالیات بر درآمد در ماه های کرونایی، امهال هزینه حامل های انرژی و پیش بینی تسهیلات بانکی 12 درصد را از جمله حمایت های دولت برای فعالان اقتصادی این بخش برشمرد و گفت: تصمیم هایی هم درخصوص بیمه بیکاری کارکنان تعدیل شده با هماهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گرفته شده است.

وی افزود: با هماهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) اطلاعات کارگران بخش گردشگری جمع آوری شده است تا در قالب اهدای بسته معیشتی حمایت شوند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: تفاوتی که خراسان جنوبی با سایر استان ها داشت این بود که واحدهای گردشگری و اقامتی استان به صورت خودجوش قبل از اعلام رسمی اقدام به تعطیلی کسب و کارهای خود برای حفظ سلامت مردم کرده اند لذا میزان خسارت ها هم بیشتر است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه نوروز بهترین فرصت برای جذب گردشگری در استان و پیک سفر بوده و امسال این فرصت از دست رفت اما امید است با برنامه های حمایتی بتوان مشکلات ناشی از شیوع کرونا را در بخش گردشگری کاهش داد.

عربی گفت: بخشی از کارگاه های صنایع دستی استان نیز بعد از شیوع ویروس کرونا با تعطیلی کسب و کار خود به سمت تولید اقلام مورد نیاز در مقابله با ویروس کرونا رفتند که این خود یک اقدام جهادی و مومنانه بود.

وی بیان کرد: بیش از این بخش خصوصی کشش تعطیلی کسب و کار را ندارد از همین رو براساس تصمیم ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا فعالیت اماکن گردشگری و اقامتی از عید فطر در استان آغاز شد البته با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی همراه است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه واحدهای اقامتی با استانداردهای بالا پذیرش مسافر در استان را دارند توصیه کرد: دستگاه های اجرایی، شرکت ها و موسسات نیز در چنین شرایطی برای پذیرایی میهمانان از واحدهای اقامتی استاندارد به جای مهمانسراها استفاده کنند زیرا در این شرایط به صورت کامل هتل ها و امکان تحت نظارت میراث فرهنگی ضدعفونی و نکات بهداشتی در آنها رعایت می شود.

وی گفت: با بازگشایی مراکز اقامتی، هتل ها و مهمانپذیرها در سطح استان نظارت و بازرسی بر این مراکز تشدید و به صورت مداوم بر این مراکز نظارت می شود.

اماکن گردشگری، تفریحی و بوم گردی های استان خراسان جنوبی در پی شیوع کرونا از اسفند سال گذشته تعطیل و فعالیت مجدد آنها با رعایت پروتکل های بهداشتی از عید فطر آغاز شد.

روند ابتلا به ویروس کرونا طی هفته های در خراسان جنوبی کاهشی و تحت کنترل بوده اما رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همچنان مورد تأکید متخصصان و مسوولان است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>