اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آغاز فصل جدیدی از همکاری ایران و عراق در حوزه حمل و نقل:
وزیر راه و شهرسازی در گفت و گوی تلفنی با همتای عراقی اش اظهار امیدواری کرد تا فصل جدیدی از همکاری بین دو کشور در حوزه حمل و نقلی آغاز شود.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در گفت وگوی تلفنی با ناصر حسین الشبلی وزیر حمل و نقل عراق با اشاره به این که اطمینان دارم با حضور شما در این منصب دوران متفاوت و پر رونقی را تجربه خواهیم کرد، گفت: آماده ام هم در تهران و هم در عراق دیدار داشته و بتوانیم سنگ بنای همکاری های بلندمدت را پایه‌گذاری کنیم.

اسلامی با اشاره به خط آهن- شلمچه - بصره اظهار کرد: سال هاست خط آهن را به شلمچه رسانده ایم و مجددا آمادگی خود را به منظور سرمایه گذاری خط آهن تا بصره اعلام می کنم، با هماهنگی و همکاری شما می توانیم شاهد تردد قطارها در دو خاک کشور باشیم.

او خطاب به وزیر حمل و نقل عراق گفت: برای ما و شما مهم است که عراق بتواند به آسیای میانه، پاکستان و روسیه بار جا به جا کند، امیدواریم با توجه به پیوند دیرینه فرهنگی و تاریخی که بین ملت های ایران و عراق برقرار است این ریل بتواند فصل جدیدی از گستره همکاری های 2 کشور را فراهم کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که ایران 24 نقطه اتصال مرزی با کشورهای همسایه دارد، تصریح کرد: در تمام این پایانه ها پروتکل های بهداشتی را اجرا می کنیم و امید داریم بعد از تعطیلات عید فطر روابط تجاری از مرزهای زمینی از سر گفته شود و تجار و بازرگانان بتوانند تبادل کالا را انجام دهند.

او با اشاره به سابقه وزیر و حمل و نقل عراق در بخش هوایی این کشور گفت: خوشبختانه تعداد پروازها بین دو کشور خوب بوده و انتظار داریم بعد از اتمام شرایط کرونا مجددا پروازها با رعایت پروتکل های بهداشتی از سر گرفته شود و مردم ما بتوانند به کشورهای همدیگر سفر کنند.

وزیر راه و شهرسازی با ابراز امیدواری از دیدار حضوری گفت: امیدوارم بتوانیم پایه های مستحکمی را برای گسترش همکاری ها با کمک شما ایجاد کنیم و مردم دو کشور بتوانند سالیان سال از تصمیمات مشترک ما بهره مند شوند و این بهره مندی پیشرفت اقتصادی را برای دو کشور به ارمغان بیاورد.

همچنین در این گفت و گوی تلفنی وزیر حمل و نقل عراق نیز ابراز امیدواری کرد تا دیدارهای متعددی برای پیشبرد روابط بین دو طرف و تکمیل پروژه مشترک راه آهن انجام شود.

او افزود: تلاش می کنیم تا هر چه زودتر این کار به سرانجام برسد و در نزدیک ترین فرصت دیدار مشترکی را برگزار خواهیم کرد.

وزیر حمل و نقل عراق همچنین اظهار کرد: در آینده نزدیک راه های بین دو کشور باز خواهد شد که مهم‌ترین آن راه آهن و ارتباط هوایی است. همچنین توافقنامه هایی که پیش از این امضا شده بود را تمدید کرده و اصلاح می‌کنیم تا هر چه بیشتر به نفع مردم دو کشور باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>