اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بانک فناوری بین المللی برای حمایت از تحقیقات کووید19 راه اندازی شد:
30 کشور برای حمایت از بانک فناوری کووید 19 که با هدف دسترسی عمومی به فناوری های لازم برای تولید واکسن، توسعه آزمایش ها، روش های درمانی و سایر فناوری های موردنیاز برای مقابله با کووید 19 راه اندازی شده، اعلام آمادگی کردند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری سازمان جهانی بهداشت، این بانک فناوری که COVID-19 Technology Access Pool یا (C-TAP) نام دارد، در ماه مارس توسط کارلوس آلوارادو رئیس جمهوری کاستاریکا پایه گذاری شد و روز گذشته با حضور دبیرکل سازمان جهانی بهداشت، تدروس آدهانوم رسما راه اندازی شد.

مشارکت و حمایت از این بانک فناوری، داوطلبانه و مبتنی بر همبستگی اجتماعی است. در واقع این بانک فناوری یک فروشگاه علمی است که اطلاعات و دارایی های فکری را به طور عادلانه در اختیار جامعه جهانی قرار می دهد.

یکی از مهم ترین اهداف راه اندازی این بانک فناوری، تسریع فرایند تولید انواع واکسن، دارو و سایر فناوری‌های موردنیاز برای مقابله با کووید 19 از طریق تحقیقات باز و همچنین رهگیری سریع تولید این محصولات از طریق افزایش قابلیت نقل و انتقال سایر ظرفیت های تولیدی است. این رویکرد امکان دسترسی عادلانه و سریع به منابع موجود و محصولات مرتبط با کووید 19 را فراهم می کند.

این بانک فناوری دارای 5 عنصر کلیدی است:

  •  انتشار عمومی توالی های ژنتیکی و اطلاعات مرتبط؛
  •  ایجاد شفافیت در خصوص انتشار تمام نتایج حاصل از آزمایشات بالینی؛
  •  تشویق دولت ها و سایر حامیان برای درج شروط مربوط به توزیع عادلانه محصولات، قیمت گذاری مناسب و انتشار اطلاعات مربوط به آزمایش های بالینی در قراردادهای تامین مالی شرکت های داروسازی و سایر اشخاص فعال در این حوزه؛
  • مجوزدهی به اداره Medicines Patent Pool وابسته به سازمان ملل متحد، در خصوص هر نوع روش درمانی و تشخیصی بالقوه، واکسن ها یا سایر فناوری های مرتبط به منظور تولید و عرضه این فناوری‌ها و داروها با قیمت مناسب در کشورهای کم درآمد و متوسط؛
  •  تشویق مدل های نوآوری باز و انتقال فناوری که موجب افزایش ظرفیت تامین و تولید محلی می‌شوند.

سازمان جهانی بهداشت، کاستاریکا و تمام کشورهای حامی این بانک فناوری یک فراخوان اقدام یکپارچه منتشر کردند و خواستار پیوستن اعضای این سازمان به جمع حامیان بانک فناوری شدند. آنها همچنین انجام اقداماتی را به گروه های کلیدی از جمله دولت ها، سرمایه گذاران تحقیق و توسعه، محققان و فعالان صنعت توصیه کردند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>