اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

افزایش 300 درصدی کرایه های حمل و نقل در سال 99:
رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با بیان اینکه فراهم نبودن زیرساخت های صادراتی، صادرات را مشکل کرده است، از افزایش 300 درصدی کرایه های حمل خبر داد.

سیدرضا نورانی با اشاره به تولید انبوه سبزی و صیفی جات طی سالجاری در کشور، گفت: به دلیل افزایش تولید، صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز رونق گرفته است.

وی ادامه داد: با وجود مازاد تولید و نیاز به صادرات، متأسفانه در حوزه حمل و نقل دریایی و جاده ای با نابسامانی های گسترده ای مواجه هستیم که صادرات را قفل کرده است.

نورانی گفت: عدم نظارت بر کار پایانه های حمل و نقل موجب شده که کرایه حمل حدود 300 درصد افزایش یابد و این کار را برای صادرکنندگان دشوار کرده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه محصولات سبزی و صیفی نیز ماندگاری بالایی ندارند صادرکنندگان مجبور به پرداخت هزینه های نجومی به رانندگان هستند.

نورانی تصریح کرد: ما سال ها بحث کمبود کانتینرهای یخچال دار و لزوم واردات آنها را مطرح کردیم اما متأسفانه مورد توجه قرار نگرفت.

وی اضافه کرد: شرایط به صورتی است که برای محصول هندوانه که قیمت آن کیلویی 1,500 تومان است، 2,500 تومان کرایه حمل درخواست می کنند و همین باعث می شود صادرات انجام نشود و محصولات کشاورزان روی زمین بماند.

نورانی با بیان اینکه تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت باید به این مساله ورود و بر کار پایانه های حمل و نقل نظارت کنند، گفت: امسال وضعیت تولید بسیار خوب است و در حوزه تولید بسیاری از سبزی و صیفی جات با مازاد چشمگیر تولید مواجه هستیم با این شرایط باید صادرات نیز توسعه یابد در غیر این صورت به تولید و تولیدکنندگان خسارت جدی وارد می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>