اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

وعده رئیس جمهور برای توسعه اسکله بندر کنگان:
بندر کنگان شهری بندری است که در همجوار خلیج فارس قرار دارد، شغل مردم شهرکنگان بیشتر دریانوردی و برخی از آن ها مالک لنج هستند که از طریق صادر یا وارد کردن کالا علاوه بر امرار معاش نقش مهمی در تامین کالاهای اساسی کشور و به ویژه استان بوشهر دارند.

متاسفانه اسکله کنگان به دلیل کوچک بودن آن و حجم بالای تعداد لنج‌ها در تابستان با آتش سوزی مواجه می‌شود که موجب وارد کردن خسارت‌های زیادی به مالکان می شود. یکی از خواسته های به حق مردم این دیار توسعه اسکله بود که خوشبختانه با تلاش مسؤولین استان، شهرستان و نماینده اسبق مردم در مجلس شورای اسلامی همزمان با سفر ریاست جمهوری در اسفند سال گذشته این امر مهم مصوب شد.

رونق اشتغالزایی، رونق تجاری و گردشگری با توسعه اسکله کنگان:
سیدعلی پاک نژاد در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: خوشبختانه بعد از سفر ریاست جمهور به شهرستان کنگان و همچین تلاش های استاندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و رییس سازمان بنادر و دریانوردی کشور، توسعه اسکله به نتیجه رسید. بحث اسکله از دستورات ریاست جمهور بود که خوشبختانه این امر مهم محقق شد.

فرماندار شهرستان کنگان با اشاره به این مطلب که اسکله کنگان از هشت هکتار به حدود 40 هکتار توسعه خواهد یافت، افزود: در بحث تجهیز کارگاه اسکله اقدامات خوبی صورت گرفته و همچنین معدن آن شناسایی و آزمایش های لازم گرفته شده و به دست اداره بندر رسیده است که ان شاءالله بتوانیم هرچه سریعتر عملیات اجرایی آن را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: از مردم خوب شهرستان در خواست دارم که در بحث توسعه اسکله همکاری های لازم را داشته باشند تا در ادامه با مشکل مواجه نشویم و بتوانیم این کار را به بهترین شکل انجام دهیم. همچنین از همکاری مردم خوب شهرستان در زمینه های مختلف تقدیر و تشکر میکنم.

نماینده عالی دولت در شهرستان کنگان عنوان کرد: توسعه اسکله می تواند مزایای خوبی برای شهرستان داشته باشد از جمله در بحث اشتغال و همچنین رونق تجاری شهرستان و تقویت بازار، نقش عمده و موثری خواهد داشت.

عملیات اجرایی توسعه اسکله کنگان آن بزودی شروع می شود:
پاک نژاد گفت: صبر و همکاری مردم در موفقیت کار و پیشرفت آن موثر است و امیدواریم با همکاری مردم بتوانیم این اسکله که عملیات اجرایی آن بزودی شروع می شود را به بهترین شکل به صیادان و ملوانان تحویل بدهیم.

فرماندار شهرستان کنگان بیان کرد: این اسکله دارای حوضچه های مختلف از جمله حوضچه شیلاتی و تجاری می‌باشد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه بودجه توسعه اسکله جمعاً 170 میلیارد تومان است گفت: تمام جوانب کار در نظر گرفته شده است و ساخت اسکله با این حجم، یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های شهرستان می‌باشد که قطعا در توسعه آن جوانب مختلف از جمله انبارها، آتش نشانی، پسکرانه و حتی مقوله گردشگری نیز در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه های مختلف به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم ادامه داد: حوزه گردشگری دریایی می تواند در رونق گردشگری و توسعه شهرستان موثر باشد. توسعه گردشگری دریایی برای مناطق مختلف این شهرستان از جمله سیراف، پرک، شیرینو و بندر کنگان در نظر گرفته شده است.

فرماندار شهرستان کنگان گفت: ما در شهرستان کنگان ظرفیت های مختلفی داریم از جمله هتل پتروجم که یکی از هتل های بزرگ کشور است و می توان از آن برای اسکان گردشگران خارجی و داخلی استفاده کرد.

رئیس اداره بندر شهرستان کنگان نیز در گفت وگو با خبرنگار فارس گفت: عملیات اجرایی احداث موج شکن‌های توسعه بندر کنگان در حال انجام است.

عملیات اجرایی احداث موج شکن های توسعه بندر کنگان در حال انجام است:
سیدعلی هاشمی اظهار کرد: طرح توسعه اسکله بندر کنگان در فاز نخست شامل موج شکن غربی بندر به طول 440 متر که فضای مناسبی برای پارکینگ قایق های صیادی فراهم می سازد و سمت شرق به طول یک‌هزار و 325 متر که مساحت حوضچه را به 36 هکتار افزایش می دهد.

وی عنوان کرد: اعتبار فاز اول مبلغ 125 میلیارد تومان می باشد که پس از آن در فاز دوم با اعتبار 50 میلیارد تومان صرف ایجاد اسکله، زیرساخت و پسکرانه خواهد شدو در مجموع اعتبار کل طرح توسعه کنگان به 180 میلیارد تومان خواهد رسید.

این مقام مسئول گفت: هم اکنون پیمانکار پروژه در حال تجهیز کارگاه و آماده سازی محوطه ها جهت ساخت موج شکن‌ها می‌باشد.

وی در ادامه بیان کرد: با اتمام این طرح، اسکله کنگان سهم به سزایی در ایجاد اشتغال و توسعه شهر کنگان را فراهم می نماید و به دلیل افزایش عمق آب به 6/5 متر، امکان پهلوگیری شناورهای با تناژ بالاتر میسر می‌گردد.

به گزارش فارس، با توسعه اسکله کنگان که این روزها به یکی از از دغدغه های مهم مردم جنوب استان تبدیل شده است می توان شاهد رونق بخش اشتغال، گردشگری و نیز در حوزه تجارت و اقتصاد بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>