اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گجت، وسیله ای سخت افزاری و جدید است که با توجه به تکنولوژی بروزی که دارد، اغلب گران قیمت و نسبتاً ناشناخته است. استفاده از گجت ها باعث آسان تر و لذت بخش تر شدن زندگی می شود. در ادامه به بررسی انواع گجت ها می پردازیم.

گجت (Gadget) چیست؟
اینکه برای سوال " گجت چیست ؟ " به دنبال نام یک دستگاه خاص باشید، اشتباه است به دلیل اینکه گجت ها نوعی اصطلاحات تکنولوژیکی هستند که به طور کلی به برخی از وسایل یا دستگاه ها که از تکنولوژی خاصی برخوردارند گفته می شود. گجت ها دستگاه هایی هستند که با تکنولوژی های روز سروکار دارند و ایده خاصی را دنبال می کنند و قطعا به دلیل طرح جذاب و جدیدی که در آنهاست، با تعدادی کم و گران قیمت، ابتدا در نمایشگاه ها و سپس در مکان هایی محدود، قابل استفاده می باشند.

مثلا، در گذشته گجت را برای دستگاه های الکترونیکی مانند تلفن های هوشمند، لپ تاپ و یا دستگاه پخش mp3 و … استفاده می کردیم، اما امروزه به دلیل گستردگی استفاده از این نوع وسایل، دیگر به کار بردن این اصطلاح برای این دستگاه ها درست نیست.

امروزه اصطلاح "گجت" بسیار رایج شده است و نه فقط برای علاقه مندان به فناوری، بلکه برای بسیاری از کاربرانی که حتی تصور قبلی راجع به این معنی ندارند. این به لطف محبوبیت کلمه ای است که به دلیل گسترش اینترنت و استفاده از دستگاه های پیشرفته به دست آمده است.

خلاصه که !! گجت دستگاه هوشمندی است که عملکردهای خاصی را انجام می دهد !

کاربرد های گجت چیست؟!
کاربرد های گجت روز به روز در حال تغییر و بروزرسانی هستند. امروزه هزاران گجت، با کارکردها و روشهای مختلف استفاده، در جهان وجود دارد. بیایید سعی کنیم انواع گجت و زیرگروه های آن را که برای ما شناخته شده است بشناسیم و نوعی طبقه بندی مرتب و مناسب را برای آنها انجام دهیم.

گجت ها یک وسیله فنی (از جمله فناوری های دیجیتال) هستند که دارای قابلیت های پیشرفته و امکانات محدود می باشند!
"از آنجایی که گجت ها، نوع خاصی از دستگاه بشمار می روند، این مسئله مهم است که معانی واقعی کلمه "گجت" و "دستگاه" را با هم اشتباه نگیرید."

برای مثال، یک دوربین، وسیله به حساب می آید و لزوما گجت نیست، اما یک فرمان بازی (joystick) یا هلیکوپتر روی یک دوربین، گجت محسوب می شود و در عین حال یک وسیله هم هست که از نوع گجت می باشد. آیا متوجه تفاوت شدید؟
غالباً تفکیک این دو مفهوم دشوار است، زیرا معنای آنها بسیار مشابه است. نکته اصلی در اینجا این است که درک کنیم که هر گجتی، یک دستگاه است، اما هر دستگاهی یک گجت نیست.

طبقه بندی انواع گجت ها
با توجه به تنوع و میزان بسیار زیاد وسایل فناوری، تقسیم بندی این دستگاه ها کار سختی است. با این حال، ما می توانیم برخی از دسته های اصلی را در ترکیب گجت ها با عملکرد مشابه و پوشش اکثر دستگاه ها تعریف کنیم.

در واقع قصد داریم دسته های بزرگ فناوری گجت را بیان کنیم به دلیل اینکه این دسته ها با جدید ترین تکنولوژی ها، هر روز در حال به روز رسانی هستند و به همین دلیل همیشه جزو گروه های گجت باقی می مانند.

آشنایی با انواع گجت های واقعیت مجازی
مثل عینک واقعیت مجازی
این دستگاه ها در چه چیز متفاوت هستند؟ یا برعکس، در چه چیزی تشابه دارند؟ برای روشن ساختن همه چیز، باید برای هر یک از آنها تعاریفی ارائه دهیم.

1) عینک ویدئویی (Video glasses)
عینک ویدئویی، یک صفحه نمایش سیار است که از سیستم پیچیده ای در لنزهای آن استفاده شده و تصاویر جداگانه ای را به چشم شما نشان می دهد و باید توجه داشته باشید که این تصاویر مجازی هستند. عینک ویدئویی برای تماشای یک ویدیو با کیفیت بالا تحت هر شرایطی طراحی شده است. این دستگاه برای نمایش خصوصی فیلم ها و آگهی های بازرگانی کارایی دارد.
هیچ کس به جز شما نمی تواند محتویات عینک ویدئویی را تماشا کند و شما در آن دنیای مجازی تنهای تنها هستید.

2) عینک واقعیت افزوده (The glasses of augmented reality)
فناوری این وسایل شبیه به عینک های ویدیویی است. اما در اینجا ما با یک صفحه نیمه شفاف سروکار داریم. سیستم عامل این دستگاه تصویری از واقعیت افزوده را به اشیاء واقعی اضافه می کند و آن را بر روی آنها ترسیم می کند. این امر برای ایجاد تعامل با محیط اطراف (هدایتگر پیشرفته، اطلاعات در مورد مناظر) و سرگرم کردن خود (پایگاه مناسبی برای "بازیهای اداری") ساخته شده است.

3) کلاه ایمنی واقعیت مجازی (Helmets of virtual reality)
دستگاهی که به فرد این امکان را می دهد تا حدی در دنیای واقعیت مجازی غوطه ور شود و اثر بصری و صوتی حضور در فضا را مدل سازی کند. با قرار دادن این شیء شبیه به کلاه ایمنی بر روی سر، می توانید دنیای متفاوتی را ببینید، بشنوید و حتی احساس کنید (در واقع احساس غوطه وری در یک واقعیت مجازی را خواهید داشت!!). این کلاه ها عملکرد یک صفحه نمایش ماهرانه را انجام می دهد.

کلمه "کلاه ایمنی" یک اسم رمز است، چون مدل های واقعیت مجازی بیشتر شبیه عینک به نظر می رسند تا کلاه ایمنی. آنها برای بازی بسیار مناسب و به اندازه کافی برای مشاهده فیلم خوب هستند.
قیمت کلاه ایمنی واقعیت مجازی: قیمت متوسط این دستگاه، 200 تا 300 دلار است و قیمت عینک های ویدیویی هم 100 تا 200 دلار است.

 پرینتر های سه بعدی:
چاپ سه بعدی یعنی برای ساختن اجسام جامد سه بعدی از یک فایل دیجیتالی استفاده شود. چاپ سه بعدی شما را قادر می سازد با استفاده از مواد کمتری نسبت به روش های تولید سنتی، اشکال پیچیده ای را تولید کنید.

بنابراین، یک پرینتر سه بعدی یک وسیله جانبی است که از تکنیک ساخت یک جسم فیزیکی به صورت لایه ای مطابق مدل سه بعدی دیجیتال آن استفاده می کند. چاپ ممکن است به روش های مختلف و با مواد مختلف انجام شود (که این مهم نیست)، اما ساخت لایه به لایه ی (در حال رشد) یک جسم جامد، اساس هر یک از آنها است. چاپگرهای سه بعدی به گونه ای طراحی شده اند که نمونه اولیه از یک مدل را سریعاً برای تولید بیشتر و ساختن جزئیات آماده با مواد پشتیبانی شده توسط پرینترهای سه بعدی طراحی کنند.

پرینتر سه بعدی یک یافته خوب برای تولید در مقیاس کوچک است. همچنین می توان از آنها برای تولید سیستم های پیچیده، عظیم و دشوار استفاده کرد. در حقیقت، ممکن است یک اسباب بازی پلاستیکی کوچک را یک هواپیمای بدون سرنشین واقعی تجسم کنند (حتی نمونه هایی از این دست وجود دارد).
در زمینه پزشکی نیز ممکن است از همچنین پرینتر هایی استفاده شود، به خصوص در زمینه ساخت پروتز و کاشت ایمپلنت (قطعات اسکلت، جمجمه، استخوان ها، بافت های غضروفی).
حتی محققین در حال انجام آزمایشاتی برای چاپ اندام های اهدا کننده هستند.

قیمت پرینتر سه بعدی: تقریباً از 1000 تا 10، 000 دلار است.

تجهیزات و وسایل جاسوسی:
گجت های جاسوسی spy gadgets
امروزه دستگاه های جاسوسی متنوعی وجود دارند. از ضبط کننده ها در خودکار و دوربین های موجود در کتاب ها گرفته تا ربات هایی با اندازه ای ریز که حاوی یک دوربین هستند.

از آنجا که وسایل جاسوسی بسیار زیاد هستند، ما آنها را به زیر شاخه های زیر تقسیم می کنیم:

  1. دوربین های مخفی + دوربین های عکاسی شبانه + دستگاه های مشابه نظارت تصویری.
  2. دوربین شکاری با اپتیک های سفارشی و دستگاه های دید در شب.
  3. Dictaphones و دستگاه های مختلف ضبط کننده صدا.
  4. دروغ سنج ها و سنسور حرکت و غیره.

فن آوری های بالا اجازه می دهند تا دستگاه های جاسوسی در ابعاد کوچک تولید شوند و تقریباً همه موارد را به یک خطر بالقوه برای ایمنی ما تبدیل کنند. اگرچه ممکن است عجیب به نظر برسد، اما می توان از گجت های جاسوسی برای محافظت نیز استفاده کرد. دستگاه هایی وجود دارند که قادر به شناسایی دوربین های مخفی هستند. این نوع دستگاه ها ممکن است برای نظارت تصویری در خانه شخصی استفاده شود.

تفاوت اصلی گجت های جاسوسی در این است که بیشتر به منظور محافظت یا جمع آوری اطلاعات طراحی شده اند، نه فقط برای سرگرمی!!

قیمت گجت های جاسوسی:
خرید گجت های جاسوسی با پول کمی خنده دار به نظر می رسد !!!!! اما فقط محض اطلاع باید گفت که: Dictaphones و دوربین های میکرو با قیمت 30 تا 40 دلار فروخته می شوند. مدل هایی با کیفیت بالاتر 100 تا 200 دلار هزینه دارند. استفاده از سیستم های ردیابی و نظارت واقعی، علاوه بر پیگرد های سخت قانونی، هزینه های سنگینی را هم میطلبند.

ساعت های هوشمند
ساعت مچی هوشمند با قابلیت گسترش یافته (جدا از مانیتورینگ زمان روتین، یعنی همان نمایش ساعت و تاریخ روز) اغلب با افزایش تعداد ویژگی ها و آپشن ها با دیگر ساعت ها مقایسه می شوند.

اولین مدل های ساعت های هوشمند، کارهای ساده ای را انجام می دادند. به عنوان مثال، برای ماشین حساب، مترجم، یا وسیله بازی کار می کردند. اما امروزه ساعت های هوشمند جدید، یک کامپیوتر قابل حمل محسوب می شوند. بسیاری از مدل های این ساعت ها توسط سیستم عامل های تلفن همراه اداره می شوند و می توانند به عنوان پخش کننده رسانه های تلفن همراه عمل کنند.

با استفاده از مدلهای خاص این نوع ساعت ها، امکان دریافت تماس تلفنی و پاسخ دادن به پیام کوتاه و ایمیل امکان پذیر است. برخی از ساعت های هوشمند با تلفن های هوشمند جفت شده و به عنوان یک صفحه کمکی عمل می کنند که از اخبار در مورد پیام های شبکه های اجتماعی گرفته تا تماس ها و یادآوری تقویم و … را به کاربر خبر دهند.

قیمت ساعت هوشمند: از 50 تا 500 دلار است.

وسایل بازی
این مورد، وسیع ترین دسته گجت ها را تشکیل می دهد. گجت های بازی، طرح های ساخته شده را برای ارائه راحت ترین روند بازی پوشش می دهد. هنگامی که یک گجت در اختیار یک گیمر (Gamer) قرار بگیرد، آن گیمر در حقیقت به دستگاهی مجهز شده که سلاحی کامل است و سپری غیرقابل شکست محسوب می شود و خلاصه بهترین دستیار برای بازی حرفه ای است!!!

گجت های بازی به سه دسته اصلی تقسیم می شوند:

  1. دستگاه هایی که فرایند بازی را امکان پذیر می کنند (رایانه ها، کیس ها)
  2. لوازم جانبی، به جهت بهبود دنیای بازی (مانیتور، بلندگو، هدفون)
  3. کنترل کننده هایی که برای بازی ها به طور مخصوص طراحی شده اند (موس، صفحه کلید، گیم پد).

به عنوان یک قاعده، گجت های بازی نسخه های بارگیری شده و تغییر یافته دستگاههای موجود را نشان می دهد. آنها به صورت ارگونومیک تر، با دکمه های ویژه و خدمات بازی بهتر ساخته شده اند که معمولا به سبک برخی از بازی های محبوب است.

قیمت گجت های بازی:
به عنوان یک قاعده، باید دانست که قیمت این نوع وسایل بسیار بالا است. بازاریابان دوست دارند با استفاده از طرفداران بازی، سود خود را به دست آورند. همانطور که داده های آماری نشان داده است، برای این حس تکامل در هنگام بازی، گاهی ده ها یا صدها دلار پرداخت می شود.

موبایل های هوشمند
تلفن های هوشمند با سیستم عامل توسعه یافته خود (که برای تهیه برنامه های آینده نیز قابلیت نصب دارند) با تلفن های همراه معمولی تفاوت دارند.

اما یک چیز دیگر! نصب برنامه های کاربردی اضافی به شما اجازه می دهد که عملکرد یک گوشی هوشمند را در مقایسه با یک تلفن همراه معمولی بهبود ببخشید.

قیمت موبایل هوشمند
امروزه قیمت تلفن های هوشمند بسیار مختلف است و از مبلغ 20 تا 30 دلار گرفته تا چند میلیون دلار می توان برای آنها هزینه کرد.. گران ترین گجت این قسمت Apple Diamond Rose Edition است که می توان آن را با 8 میلیون دلار خرید.

تجهیزات و وسایل پزشکی
این دسته از گجت ها، هر چند که مفیدترین دسته هستند ولی متناقض ترین آنها نیز همین گروه است. کاربرد گجت پزشکی برای بهبود سلامتی یا حتی درمان ماست. به عنوان مثال، اگر بیمار داروی خود را فراموش کرده باشد، یک وسیله خاص می تواند این موضوع را به او یادآوری کند و حتی به طور مستقل دارو را به او تزریق نماید.

از دستگاه های ماساژ (که بعد از یک روز ناخوشایند می توانند به کاهش استرس شما کمک کنند) گرفته تا وسایل پزشکی ای مثل دماسنج های مختلف (که می توانند در عرض چند ثانیه دما را تعیین کنند)، دستگاه های تشخیصی، دستگاه های ضدعفونی کننده قابل حمل که موجب صرفه جویی در زندگی می شوند و انواع وسایل مخصوص بیماران دیابتی، وسایلی که وضعیت بدن را نشان می دهد، از جمله آنها مانیتور فشار، قندخون و دستگاههایی که می توانند شرایط و فشار شریانی را عادی کنند و سردرد یا استرس را کاهش دهند. همه این موارد گجت های هوشمند پزشکی هستند.

قیمت گجت پزشکی
یک گجت پزشکی خوب هزینه زیادی دارد. همه مشتریان بالقوه این بخش ابتدا باید به کیفیت واقعی ان محصول اطمینان حاصل کنند و آگاه باشند که قطعا یک محرک قلب یا گلوکزومتر ارزان قیمت، احتمالاً تقلبی است و باید از آن دوری کنند.

این وسایل را با وسایل پزشکی اشتباه نگیرید. این دسته، مشکلات سلامتی شما را اصلاح نمی کنند. آنها متفاوت هستند ولی مفید.

آنچه این گجت ها انجام می دهند، نظارت بر وضعیت سلامتی و مشاوره است. به عنوان مثال، آنها می توانند راه صحیح دویدن را به شما توصیه کنند، بنابراین به وضعیت بدنی عالی و اعتماد به نفس خود یا استفاده از این گجت ها کمک کنید.

ردیاب های بدنسازی دستگاه هایی هستند که فعالیت بدنی فرد را دنبال می کنند و به حفظ آن در سطح مناسب کمک می کنند. به عنوان مثال دستبند این وسایل می تواند قدم های شما را بشمارد، مسیری را که طی کرده اید به شما اعلام کند و میزان سوختن کالری بدن را اندازه گیری کند.

حتی مصرف کننده ممکن است هدف را تعیین کند و زمانی که آن هدف محقق شد، دستگاه به طور خودکار اعلام کند. به عنوان مثال تعداد قدم، متراژ پیاده روی و یا کالری ای که قرار است مصرف کنید را به دستگاه میدهید و هنگام تحقق این اطلاعات، دستگاه شما را باخبر می کند. سایر کارکردهای مهم ردیاب های بدنسازی، نظارت بر مقدار خواب است که در مناسب ترین لحظه برای بدنتان، شما را بیدار می کند.

این ساعت زنگ دار هوشمند است که باعث می شود عبارت "لطفاً پنج دقیقه بیشتر " را برای همیشه فراموش کنید.

پیشرفته ترین ردیاب ها می توانند ضربان نبض را کنترل کنند، تجزیه و تحلیل کنند و حتی نقش "مربی شخصی" را ایفا کنند. ردیاب های تخصصی ای هم وجود دارند که می توانند بر فعالیت عضلانی و وضعیت عضلات نظارت کاملی داشته باشند.

قیمت ردیاب تناسب اندام: حدود 50 تا 300 دلار است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
مهرداد عسکری:
از خوندن مقاله جالب تون لذت بردم اگه من بخوام گجت رو تعریف کنم اینجوری میگم: گجت (Gadget) یا ابزارک یک دستگاه مکانیکی یا الکترونیکی خلاقانه است که تا حد امکان کوچک بوده و موجب آسان‌تر شدن کارهای روزانه افراد می‌شود.
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>