اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تفاوت WOT با IOT یک تمایز ساده ولی مفهومی است: از نظر فنی WoT را می توان به عنوان طعم یا گزینه ای اضافه شده بر لایه شبکه IoT تصور کرد.

اگر قرار باشد تفاوت WOT با IOT را در یک جمله بگوییم، می شود: در حالی که IoT در مورد ایجاد شبکه اشیا، افراد، سیستم ها و برنامه ها است، WoT سعی دارد آنها را در وب ادغام کند.

در اصل تفاوت WOT با IOT یک تمایز ساده ولی مفهومی است: از نظر فنی WoT را می توان به عنوان طعم یا گزینه ای اضافه شده بر لایه شبکه IoT تصور کرد.

IoT و WoT، دو موضوع بسیار متفاوت را ایجاد می کنند. هر کدام مجموعه ای از ایده ها، ساختارها و کاربرد های خاص خود را دارند. علیرغم اختلافات آنها، IoT و WoT به طور هماهنگ عمل می کنند و برای اجرای یکنواخت و کارآمد تر در واقع به یکدیگر متکی هستند.

اینترنت اشیا Internet of Things
اینترنت اشیاء به یک چیز روزمره در زندگی مردم تبدیل شده است و در خانه ها، صنایع یا شرکت های تجاری بالوفور دیده می شود.

در ابتدایی ترین مفهوم آن، اینترنت اشیاء به اشیاء روزمره و دستگاه هایی که از طریق شبکه های بی سیم متصل هستند، اشاره دارد. شبکه های بی سیم از سنسورهای ویژه یا فن آوری IoT برای اتصال این اشیاء روزمره استفاده می کنند.

این اشیاء روزمره، دستگاه هایی هستند که از اجزاء زیر تشکیل شده اند:

  • حسگرها که برای تشخیص شرایط محیطی استفاده می شوند.
  • رابط های ارتباطی بی سیم یا سیمی
  • محاسبه گر (برای اجرای برنامه های پیچیده) و یا محرک ها

همه چیز در IoT در واقع متصل است. IoT، اشیاء روزمره را به چیزی هوشمند تبدیل می کند - همانطور که در مقالات گذشته گفتیم: اشیاء ساخته شده از طریق اینترنت "قابل خواندن، قابل تشخیص، قابل ردیابی، آدرس دهی و یا "قابل کنترل" هستند.

IoT همه چیز را هوشمند سازی می کند و به این شکل تمام اشیاء را به همه افراد در این دنیا متصل می کند و آنها را به مکانی هوشمندانه یا تجهیزاتی هوشمند برای زندگی تبدیل می کند. مشاغل موجود و آینده باید ارزش فرصتهایی که به دست می آیند و چالش هایی که پیش روی آنهاست را بفهمند تا بتوانند از پتانسیل های کامل اینترنت اشیا استفاده کنند.

و اما باید حالا به سراغ تفاوت WOT با IOT برویم.

محدودیت های IoT
با وجود بسیاری از مواردی که سعی در برقراری ارتباط با یکدیگر به روشهای مختلف دارند، ساختن سیستم یکپارچه در یک بستر ارتباطی واحد که در آن همه کارها به طور مؤثر با هم صحبت می کنند، چالش برانگیز است.

بسیاری سعی کرده اند بستر های کاملاً جدید ارتباطی ای را ایجاد کنند تا همه دستگاهها بتوانند به طور مؤثر با یکدیگر در ارتباط باشند. این نوع بسترها را همچنین به عنوان پروتکل لایه برنامه نیز میشناسند. (یا به عبارت ساده تر یک *زبان واحد* هستند.)

بنابراین بسیاری بر این باورند که ما باید از بستری استفاده کنیم که از قبل وجود دارد یعنی شبکه جهانی وب.

اینجا جایی است که WoT وارد بازی می شود!! وب یک سیستم از قبل ایجاد شده است که به همه چیز امکان ارتباط با دیگر اشیاء را می دهد.

وب ممکن است به عنوان نوعی برنامه کاربردی مورد استفاده قرار گیرد که در آن همه کارها می توانند با کارآمدترین روش با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. حالا با درک تفاوت WOT با IOT می توان تعریفی برای وب اشیا پیدا کرد:

وب اشیاء Web of Things
WoT از جهاتی بسیار شبیه به IoT بوده و در بعضی دیگر از جهات، به شدت متفاوت است. اساسا تکنولوژی WoT از IoT الهام گرفته شده است، زیرا در دستگاه های متداول روزمره به وب متصل هستند و می توانند از طریق سیستم های مختلفی ارتباط برقرار کنند.

اگر همه دستگاه های متصل بتوانند از یک پایه واحد (وب) برای ذخیره اطلاعات و برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده کنند، می توانیم یک اکوسیستم جهانی برای اشیاء ایجاد کنیم تا بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند و شاهد تحولی عظیم باشیم.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>