اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی
 
گفتگو آنلاین
 
دانلود زینگ
خانه دانلود اپلیکیشن زینگ آشنایی با زینگ فروشگاه خدمات اطلاعاتی همکاری با ما تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

گفتگو آنلاین

دانلود زینگ

جستجو

ویروس کرونا

یکی از پیامدهای همه گیری جهانی کرونا کاهش چشمگیر مسافرت های هوایی بوده که در مقایسه با اوایل سال 2020، روزانه حدود 80 درصد کمتر شده اند. اما پس از برقراری مجدد پروازها، آیا مسافران می توانند با خیال راحت سفر کنند یا در خطر بیماری خواهند بود؟

پس از شیوع کرونا بعضی از خطوط هوایی تمام پروازهای خود را متوقف کردند و برخی دیگر هم فقط پروازهای باری دارند تا هم زنجیره تامین کالاهای ضروری برقرار بماند هم درآمدی داشته باشند.اما حالا بسیاری از شرکت های هواپیمایی برای بازگرداندن هواپیماهای مسافریشان به آسمان برنامه ریزی می کنند مثلا شرکت رایان ایر قصد دارد از ماه ژوییه 40 درصد پروازهایش را برقرار کند و شرکت ایزی جت برخی از پروازهایش را حدود دو هفته دیگر از سر خواهد گرفت. ایرفرانس، کی ال ام و لوفت هانزا هم تقریبا یک ماه دیگر پروازهای محدودی را آغاز خواهند کرد.

هوای داخل هواپیما
بسیاری افراد فکر می کنند نشستن در فضای بسته برای مدت طولانی باعث انتقال عفونت می شود ولی سرمهندس شرکت بزرگ هوافضای ایرباس عقیده متفاوتی دارد.ژان بریس دومون می گوید طراحی هواپیماهای مدرن به نحویست که هوای داخل هواپیما پاک است: از نظر ریاضی، هر دو تا سه دقیقه، هوا تجدید می شود، یعنی 20 تا 30 مرتبه در ساعت هوای اطراف هر کس کاملا نو می شود.

به زبان ساده هوای بیرون از راه موتور وارد هواپیما و با هوای بازیافتی داخل هواپیما مخلوط می شود. دلیل بازیافت هوای داخل هواپیما حفظ دما و رطوبت مناسب است. هوای داخل هواپیما، از فیلترهای ذرات معلق با بازدهی بالا موسوم به هپا ( HEPA) عبور می کند که مشابه فیلترهایی هستند که در بیمارستان ها استفاده می شوند. قطر ویروس کرونای 2019 حدود 125 نانومتر است فیلترهای هوای هواپیما می‌تواند ذرات معلق 10 نانومتر و بزرگ تر را تصفیه کنند.

کرونا و هواپیما
کرونا پدیده ای نسبتا جدید است به همین دلیل اطلاعات دقیق و کامل درباره سرایت آن بین مسافران هواپیما در دست نیست، با این حال پیش از این درباره چگونگی شیوع سایر بیماری های تنفسی در هواپیما تحقیق شده است.بر اساس اطلاعات موجود، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا سعی می کند مسافران دو ردیف عقب و دو ردیف جلو هواپیما را که علائم بیماری شدید دارند ردیابی کنند.

در سال 2018 محققان دانشگاه ایموری در آتلانتا، مسیر حرکت مسافران و خدمه پرواز در داخل هواپیما را مدل سازی کردند تا تأثیر آن در انتقال بیماری های عفونی تنفسی را بررسی کنند. آنها به این نتیجه رسیدند که "قطرک های حاوی عامل بیماری زا، بعید است در فاصله ای بیش از یک متر مستقیما کسی را آلوده کنند. به همین دلیل سرایت آن به یک ردیف جلو و یک ردیف پشت مسافر آلوده، محدود می شود.

بر خلاف این نتیجه گیری، همین پژوهشگران پیشتر تحقیقی درباره مسافران مبتلا به سارس یا آنفلوآنزا انجام داده بودند که در واقع نشان می داد در فاصله بیشتر از یک متر هم این بیماری ها منتقل می توانند منتقل شوند.توضیحی که برای این تناقض مطرح شده این است که این افراد با لمس سطوح در فرودگاه، آلوده شده اند نه از راه استنشاق قطرک های آلوده.

شبیه سازی ها همچنین نشان می دهند رفت و آمد مکرر خدمه هواپیما و تماس دائم آنها با مسافران متعدد، باعث آلودگی‌های جدید شده و در نتیجه حضور نیافتن خدمه پرواز در هواپیما در وقت بیماری ضروریست.در همین حال مقامات بهداشتی کانادا می گویند بعد از تایید ابتلای دو مسافر به کرونا که از گوانجوی چین به تورنتو پرواز کرده بودند، مورد دیگری پیدا نکرده اند. این پرواز پانرده ساعته 350 مسافر داشت.

نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
نماد اعتماد الکترونیک ساماندهی گواهی شامد ثبت نرم افزار
نماد اعتماد الکترونیک نشان ملی ثبت گواهی شامد ارشاد

         

© کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به داده پردازان هومان پویان می باشد.


مخفی کردن >>