اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

موج دوم کرونا در کرمانشاه آغاز شده است:
استاندار کرمانشاه گفت: نشانه هایی مبنی بر آغاز موج دوم کرونا در کل کشور وجود دارد اما در استان کرمانشاه به طور قطع این موج آغاز شده است و احتمال می دهیم خسارتمان از موج اول سنگین تر باشد به گونه ای که تاکنون حدود 300 نفر بستری شده اند.

هوشنگ بازوند روز شنبه در جلسه شورای اداری استان در سرسرای شهدای دولت استانداری اظهار داشت: در موج اول بیماری کرونا حداکثر 194 تخت بیمارستانی در استان اشغال شد اما با آغاز موج دوم تاکنون تخت های بیمارستانی اختصاص یافته بیماران کرونایی به 256 تخت رسیده است.

وی از تعطیلی یک هفته ای بازارچه مرزی جوانرود و تالارهای پذیرایی خبر داد و گفت: اگر مردم همانند موج اول بیماری با مدیران استان همکاری نداشته باشند تمام وقت آنها صرف این بیماری می شود و این موضوع ممکن است باعث شود تا مدیران نتوانند به برنامه های اصلی استان رسیدگی کنند.

بازوند، خواستار اقناسازی مردم توسط مدیران کل دستگاه های اجرایی و رسانه ها شد و افزود: کارمندانی که مسن هستند و یا بیماری زمینه ای دارند می توانند دورکاری کنند.

استاندار کرمانشاه همچنین خواستار استفاده از ماسک توسط مردم هنگام مراجعه به دستگاه های اجرایی شد و گفت: ممکن است تا 2 سال آینده مجبور باشیم که میزبان این بیماری باشیم لذا باید خودمان را با شرایط سازگار کنیم چرا که کرونا بیماری پیچیده ای است و برخلاف گمانه زنی ها با گرمتر شدن هوا از بین نرفت و تأثیرش کم نشد.

رزمایش همدلی نمایش انسجام ملی بود:
بازوند در ادامه با اشاره به برگزاری رزمایش همدلی برای کمک به اقشار آسیب پذیر بیان داشت: در مدت برگزاری این همایش 100 میلیارد تومان در استان جمع آوری و توسط گروه های جهادی کمیته امداد، ارتش و سپاه و سایر گروه های مردمی در میان نیازمندان توزیع شد.

مدیران دستگاه های اجرایی در سال جهش تولید باید تسهیل گر باشند:
استاندار کرمانشاه در ادامه بااشاره به سال جهش تولید از مدیران دستگاه های اجرایی خواست برای کارآفرینان و سرمایه گذاران تسهیل گری کنند.

به گفته بازوند، تسهیل گری باید به گونه ای باشد که صدور مجوز از یک هفته به یک روز کاهش پیدا کند.

او از تهیه سند و تعریف پروژه ها برای سال جهش تولید خبر داد و تأکید کرد: باید بروکراسی اداری سخت گیرانه کنار گذاشته شود تا سرمایه وارد استان شود.

بازوند، از نیاز استان به 20 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای جبران خسارت های اقتصادی کرونا در استان خبر داد و گفت: این مقدار سرمایه باید توسط بخش خصوصی و بانک ها تامین شود.

سخت گیری نسبت به کشت برنج باید برداشته شود:
استاندار کرمانشاه همچنین خواستار پایان دادن به سخت گیری ها در زمینه کاشت برنج در استان شد و گفت: وقتی یک هکتار زمین حدود 60 میلیون تومان سود به برنج کاران می دهد چرا ما باید در مناطقی از استان که مستعد کاشت برنج هستند جلوگیری کنیم و فرمانداران باید در این زمینه با کشاورزان همکاری کنند.

بازوند در ادامه خطاب به مدیران استان گفت: اگر شهرستانی نتواند اعتبار تخصیص یافته خودش را جذب کند در کمیته تخصصی، اعتبارات جا به جا می شوند و هیچ شهرستانی حق اعتراض نخواهد داشت.

مقام عالی دولت در استان در ادامه به اجرای طرح گرمسیری نیز اشاره کرد و گفت: از 23 هزار هکتار زمینی که در مرحله اول اجرای طرح گرمسیری باید آبی می شد تاکنون هشت هزار هکتار آبی شده و تکمیل شدن کامل مرحله اول طرح تا استان ایلام حدود سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که خوشبختانه از اعتبار 650 میلیارد تومانی امسال این طرح حدود 300 میلیارد تومان به استان ابلاغ شده است.

دستگاه های اجرایی برای تامین پاداش پایان خدمت اموال منقول و غیرمنقولشان را بفروشند:
استاندار کرمانشاه در خصوص مشکلات به وجود آمده پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان و نیز بازخریدی کارمندان گفت: شرایط بودجه کشور برای پرداخت این پاداش ها مناسب نیست در نتیجه همان گونه که مجلس شورای اسلامی مصوب کرده است؛ دستگاه های اجرایی می توانند برای پرداخت این هزینه‌ها، اموال منقول و غیرمنقول خودشان را بفروشند و به این منظور باید به صورت هفتگی کمیته مربوطه برگزار شود.

680 میلیارد تومان سهم استان کرمانشاه از خسارت واحدهای خسارت دیده از کرونا:
بازند در بخش دیگری از سخنانش از تخصیص 680 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای آسیب دیده استان خبر داد و بیان داشت: واحدهای ما تا 2 ماه فرصت جذب این تسهیلات را دارند و خوشبختانه قرار شده تا بانک‌ها در قبال این تسهیلات چک و سفته قبول کنند و نیازی به سند ملکی برای وثیقه نباشد.

به گفته وی، 50 درصد این تسهیلات برای واحدهای بالای 50 نفر سهم دستمزد نیروها است و نیز برای واحدهای زیر 50 نفر 70 درصد تسهیلات به منظور دستمزد تعیین شده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون 169 هزار و 425 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 75 نفر در 24 ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به 8209 نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از دیروز(جمعه) تا امروز(شنبه) 17 خرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2269 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که 527 مورد بستری شدند. با این حساب مجموع بیماران کووید19 در کشور به 169 هزار و 425 نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 75 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 8209 نفر رسید.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون 132 هزار و 38 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>