اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بازارچه مرزی چذابه ضدعفونی و گندزایی شد:
فرماندار دشت آزادگان گفت: بازارچه مرزی چذابه در غرب خوزستان علیه ویروس کرونا ضدعفونی و گندزایی شد تا مسیر بازگشایی این مرز تجاری هموار شود.

حمید سیلاوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به اینکه این بازارچه مرزی از نیمه دوم اسفند پارسال به دلیل خطرات و پیامدهای شیوع ویروس کرونا از سوی طرف عراقی بسته شد افزود:مذاکراتی با مسوولان مرزی و مقامات استان میسان عراق برای بازگشایی مرز تجاری چذابه انجام شده که امیدواریم این مذاکرات منجر به بازشدن این مرز در آینده نزدیک شود.

وی گفت: برای بازگشایی این مرز بر روی کامیون های حامل کالاهای صادراتی ایران، کارهای بهداشتی در محدوده بازارچه چذابه با هدف ایمن سازی در برابر ویروس کرونا انجام شده و یک گروه بهداشتی به صورت شبانه روز در این باراچه مستقر شده است.

فرماندار دشت آزادگان با بیان اینکه برخی مسوولان عراقی از مراحل آماده سازی این بازارچه دیدن کرده اند افزود:شیوه نامه ها و پروتکل های بهداشتی به صورت دقیق در این منطقه اجرا شده و موانع احتمالی برای بازگشایی این بازارچه که نقش مهمی در رونق اقتصادی غرب خوزستان دارد برداشته شده است.

سیلاوی افزود:بازگشایی این بازارچه تجاری خواست بازرگانان و تجار 2 کشور است و بخش مهمی از نیازهای کشور عراق از طریق بازارچه مرزی چذابه تامین می شود.

پارسال حدود 500میلیون دلار کالاهای غیرنفتی از بازارچه تجاری چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز صادر شد.

مرز تجاری مهران امروزدوشنبه) پس از سه ماه برای صادرات کالا به عراق به مدت 2 روز در هفته بازگشایی شد و مرز تجاری شلمچه در 15کیلومتری غرب خرمشهر نیز مراحل نهایی بازگشایی را پس اجرای دستورالعمل های بهداشتی دنبال می کند.

تجار و بازرگانان خوزستانی در مدت سه ماه بسته بودن مرزهای تجاری چذابه و شلمچه، به ناچار محموله‌های صادراتی خود را از طریق بازارچه های مرزی باشماق در استان کردستان و پرویزخان در استان کرمانشاه به عراق ارسال می کردند که این مساله هزینه اضافی را به تجار ایرانی تحمیل می کرد.

مرزهای تجاری زمینی و دریایی استان خوزستان با کشورعراق به تدریج از تیر 1382 پس از سرنگونی رژیم بعثی برای صادرات کالا به عراق و عزیمت زائران عتبات عالیات بازگشایی شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>