اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کرونا صادرات آلمان را 30 درصد کاهش داد:
پیامدهای بحران کرونا بر اقتصاد آلمان، دامنگیر بخش های مختلفی شده به گونه ای که صادرات این کشور در ماه آوریل (فروردین- اردیبهشت) نسبت به مدت مشابه سال پیش به میزان یک سوم کاهش یافته است.

به گزارش روز سه شنبه روزنامه زوددویچه سایتونگ، بحران کرونا موجب کاهش درآمدهای صادراتی شرکت‌های بزرگ آلمانی شده به گونه ای که میزان صادرات این کشور در ماه آوریل (اردیبهشت) نسبت به مدت مشابه سال پیش 31 درصد کاهش داشته است.

طبق اعلام اداره آمار فدرال آلمان، این بیشترین کاهش صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته در 50 سال اخیر بوده است.

در عین حال میزان واردات آلمان نیز در این مدت 22 درصد افت کرده است. بیشترین میزان کاهش واردات آلمان در سال های اخیر مربوط به تابستان 2009 در زمان بحران مالی به میزان 24 درصد به ثبت رسیده است.

طبق این گزارش، میزان صادرات شرکت های آلمانی در ماه گذشته بیش از 75.7 میلیارد یورو و میزان واردات 72.2 یورو بوده است.

به دلیل بحران کرونا و بسته شدن مرزهای آلمان با کشورهای همسایه، روابط تجاری با این کشورها کاهش محسوسی را نشان می دهد.

بحران اقتصادی ناشی از محدودیت های کرونا موجب نگرانی در بخش های مختلف آلمان شده و چشم انداز سال های آینده را برای فعالان این بخش ها تیره کرده است.

به گفته (الکساندر کروگر) کارشناس مسائل اقتصادی آلمان، این بحران موجب شده که از جهش اقتصادی دهه اخیر آلمان که بسیار از آن سخن می رفت، اثری نماند.

دفتر آمار فدرال آلمان با نگاهی اجمالی به آسیب های ناشی از بیماری همه گیر کرونا اعلام کرده در این کشور در سه ماهه نخست سال جاری میلادی سرمایه گذاری 9.6 درصد، مصارف شخصی 2.3 درصد و صادرات 1.3 درصد نسبت به سه ماه پایانی سال گذشته کاهش یافته است.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان شنبه این هفته گفت، بسته محرک اقتصادی 50 میلیارد یورویی که دولت او برای عبور از بحران کرونا در نظر گرفته، امری ضروری و آمیزه ای از حمایت اقتصادی به شیوه های پیشین و روش‌های آینده نگرانه است.

در حالی که پیش بینی ها از رکود شدید اقتصادی در آلمان به دلیل بحران کرونا حکایت دارد، دولت آلمان می‌کوشد با تزریق کمک های مالی به چرخه اقتصاد این کشور، از شدت این رکود بکاهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>