اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رعایت نکات بهداشتی برای مقابله کرونا همچنان ضرورت دارد:
مدیرگروه آموزش و ارتقاء سلامت مرکزبهداشت قم گفت: با توجه به این که هنوز دانشمندان تمام زوایای پنهان بیماری کرونا را نشناخته اند، مردم باید نکات بهداشتی را به درستی رعایت کنند.

محمدتقی سلطانی روز چهارشنبه افزود: پایه علمی ویروس کرونا مشخص، تایید و ثابت شده است، ولی به دلیل این که این بیماری نوپدید است بسیاری از رفتارهای ویروس ناشناخته باقی مانده است.

وی با بیان این که مردم نباید فکر کنند بیماری تمام شده است، اضافه کرد: در بیماری های نوپدید که برای اولین بار در دنیا شناخته می شود، بسیاری از رفتارهای عامل بیماری زا ناشناخته است؛ راه های انتقال بیماری کرونا نیز در ابتدای امر مشخص نبود و امروز تا حد زیادی مشخص شده که ویروس چگونه عمل می‌کند، چه علایمی بروز می دهد و از چه طریق منتقل می شود.

وی ادامه داد: کشف راه های انتقال ویروس و عوارض ناشی از آن، نیازمند گذشت مدت زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس می باشد و سپس بر اساس یافته های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی شود.

سلطانی بیان کرد: زمانی که اپیدمی ویروس کرونا در چین شروع شد، دانشمندان نسبت به شناسایی رفتارهای این ویروس، چگونگی مهار، تولید واکسن و داروی موثر اقدام کردند و این تحقیقات همچنان ادامه دارد.

وی با بیان این که در حال حاضر رفتارهای مختلف عامل بیماری مشخص شده، افزود: از سوی دیگر در طول این مدت همین اطلاعات دستخوش تغییر شده است، مانند علایم اولیه ویروس که پس از مدتی مشخص شد علاوه بر تنگی نفس و سرفه باعث از بین رفتن حس بویایی و چشایی به طور موقت در فرد مبتلا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم باید توجه کنند هنوز دانشمندان کل دنیا تمام زوایای پنهان این بیماری را نشناخته اند و مشخص نیست که آیا این بیماری مجددا عود خواهد کرد و ویروس قابلیت دارد مجدد خود را کامل کند و جهش ژنی رخ دهد؟

مدیرگروه آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت قم تأکید کرد: مردم و همه همچنان باید نکات بهداشتی را رعایت کنند و مراقب باشند و تصور نکنند که بیماری شناخته شده و درمان در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای بیماری عنوان شد، ویروس به هوای گرم حساس است و با گرم شدن هوا بیماری کنترل می شود، ولی بعد از مدتی به این نتیجه رسیدند که گرمای هوا تأثیری ندارد و در همان برهه از زمان بیماری در مناطق گرمسیری شیوع پیدا کرد.

به گفته وی، در حال حاضر نیز در هوای گرم، موج جدید شیوع بیماری در برخی استان های گرمسیری کشور رخ داده که نشان دهنده این است که اطلاعات در مورد بیماری با گذشت زمان کامل تر می شود.

سلطانی با تأکید بر این که مردم نباید به شایعات بی پایه و اساس راجع به بیماری توجه کنند، گفت: در این زمینه اطلاعاتی قابل استناد است که از منبع علمی موثق مانند وزارت بهداشت و سازمان جهانی بهداشت منتشرشده باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>