اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

یافته های جدید پزشکی از پیامدهای شدید کرونا بر ریه مبتلایان:
کالبدشکافی پزشکان انگلیسی روی جانباختگان ناشی از کرونا نشان می دهد، سلول های ریه این افراد به اندازه ای از بین رفته که دیگر قابل تشخیص نیست.

روزنامه گاردین در خبری با عنوان پزشکان می گویند کووید-19 می تواند به ریه ها بیش از آنچه می دانستیم آسیب وارد کند نوشت: اندام های بدن برخی از مبتلایان به کووید-19 که بیش از یک ماه در بیمارستان بستری شده بودند، کاملا از بین رفته و غیرقابل تشخیص است.

پروفسور مائورو جیاکا Mauro Giacca از کالج کینگ لندن گفت: ویروس کرونا می تواند ریه افرادی را که در اثر این بیماری درگذشته اند کاملا غیرقابل تشخیص کند.

این استاد رشته بیماری های قلبی و عروقی در گزارشی به کمیته علمی و فناوری مجلس اعیان بریتانیا اعلام کرد: این آسیب به ویژه در کسانی که بیش از یک ماه در بیمارستان بستری بودند بیشتر به چشم می‌خورد؛ آسیبی که منجر به اختلال کامل در ساختار ریه ها شده است.

براساس یافته هایی که وی به این کمیته ارائه داد، در کالبد شکافی بیمارانی که پس از 30 تا 40 روز در بخش مراقبت های ویژه در ایتالیا درگذشتند، مقادیر زیادی از این ویروس کشف شده ضمن آنکه سلول های این اندام از بدن به طرز غیرمعمولی از بین رفته اند.

وی اضافه کرد: آنچه در ریه افرادی که بیش از یک ماه پیش از مرگ به این بیماری مبتلا شده بودند، مشاهده می شود کاملا متفاوت از آسیب های ناشی از ذات الریه، آنفلوانزا یا ویروس سارس است. در ریه افراد جان باخته ناشی از کرونا، شاهد آمبولی گسترده ریه هستیم؛ در ساختار ریه دگرگونی های گسترده ای صورت گرفته و به شکلی درآمده که دیگر نمی توان تشخیص داد پیش از این ریه بوده است.

این استاد کالج کینگ لندن خاطرنشان کرد: اطمینان دارم که این تحقیقات، آسیب شناسی منحصر به فرد کووید-19 را توضیح می دهد؛ زیرا این بیماری ناشی از ویروسی نیست که فقط سبب از میان رفتن سلول‌های بدن شود بلکه پیامدهای عمیقی برای درمان در پی دارد.

سر جان بل استاد پزشکی دانشگاه آکسفورد و عضو کارگروه ساخت واکسن کرونا دولت نیز در این خصوص گفت: برای درک اینکه آیا افرادی که به این بیماری مبتلا شده اند در صورت شیوع موج دوم کرونا در انگلیس نسبت به این بیماری مصون هستند، اقدامات بسیاری در دست انجام است.

وی افزود: با توجه به رفع محدودیت های وضع شده ناشی از گسترش کووید-19، اکنون دوباره در حال انجام برخی اقدامات هستیم و دلایل منطقی داریم که هنوز سطح قابل توجهی از عفونت در جامعه وجود دارد. لذا جای شگفتی بسیار است اگر بتوانیم از شیوع موج دوم جلوگیری کنیم.

براساس آخرین آمار منتشر شده تاکنون بیش از هشت میلیون و 120 هزار نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده که افزون بر 439 هزار نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>