اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

استفاده از ماسک اجباری شود:
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان خواستار اجباری شدن استفاده از ماسک به ویژه در اجتماعات به منظور پیشگیری از شیوع کرونا شد.

رشید حیدری مقدم روز شنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا همدان بیان کرد: بهداشت جهانی سه پروتکل برای مواجهه با کرونا تدوین کرده که شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و رعایت بهداشت فردی است.

وی افزود: مهم ترین دستورالعمل استفاده از ماسک است و در صورت استفاده افراد از ماسک شانس ابتلا به کرونا به 1.5 درصد و در صورت استفاده یکی از طرفین از ماسک شانس ابتلا به 50 درصد می رسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: یک رسالت اجتماعی در زمینه استفاده از ماسک وجود دارد و بی توجهی به این موضوع موجب تهدید امنیت و سلامت جامعه می شود.

حیدری مقدم فاصله گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت فردی را از دیگر مولفه ها دانست و افزود: اگر نسبت به توصیه های بهداشتی بی توجهی شود به طور حتم تا دو هفته آینده پیک کرونا را تجربه کرده و در بیمارستان تخت خالی نخواهیم داشت.

وی پیشنهاد داد: زمان بندی متفاوتی برای بازگشایی و ساعت کاری فعالیت ادارات، نهادها، سازمان ها با هدف توزیع بار به ویژه در حوزه حمل و نقل پیش بینی شود همچنین شهرداری نسبت به گندزدایی و ضدعفونی اتوبوس ها و وسایل نقلیه عمومی توجه کنند چرا که کمرنگ شدن این مولفه نگرانی جدی علوم پزشکی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: دستگاه های اجرایی و کادر اداری نیز باید نسبت به استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی اقدام کنند و انتظار از نهادها بیش از سایر اقشار است.

حیدری مقدم تعویق بازگشایی مهد کودک ها را پیشنهاد داد و گفت: در صورت نیاز به بازگشایی مهدکودک‌ها، این مراکز تنها به بانوان شاغل خدمات بدهند همچنین گند زدایی سطوح آلوده با جدیت و دقت هر چه بیشتر صورت گیرد.

وی ادامه داد: مراکز عمومی نظیر بانک ها، کلینیک ها، مطب ها، آزمایشگاه ها، دفاتر پیشخوان و شماره‌گذاری خودرو همچنان نگرانی جدی علوم پزشکی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان خواستار ممنوعیت برگزاری مراسم عروسی و عزا در تالارها، هتل ها، منازل و باغ ها تا پایان تیرماه سالجاری و تعویق بازگشایی آموزشگا ها، سالن های سینما، کلاس های خصوصی و کنسرت ها به همراه ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی در تمامی فروشگاه ها شد.

حیدری مقدم با عنوان اینکه در حال حاضر مراسم تدفین و تشییع به شکل عادی برگزار می شود تأکید کرد: انتظار می رود از چاپ آگهی ترحیم و برگزاری این مجالس در مساجد جلوگیری شود.

وی ممنوعیت برگزاری جلسات بیش از 20 نفر در ادارات، بازگشایی بانک ها قبل از ساعت هشت به منظور مدیریت تراکم جمعیتی ابتدای صبح، تداوم حساس سازی مردم از طریق فضای مجازی و صدا و سیما شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: شهروندان در صورت نیاز به مراکز 16 ساعته برای تست مراجعه کنند و تاکنون چهار هزار و 804 نفر به مراکز 16 ساعته برای نمونه برداری مراجعه کرده که تست 987 نفر معادل 20 درصد مراجعه کنندگان مثبت بوده اما یک مورد فوتی هم نداشتیم.

حیدری مقدم ادامه داد: آموزش و پرورش و دانشگاه ها به طور حتم آزمون ها را به صورت آنلاین و غیرحضوری برگزار کنند.

وی افزود: شانس ابتلا و مرگ و میر در افراد بالای 60 سال 50 درصد بوده و همچنان گروه سالمند حساترین گروه در برابر این ویروس هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: پیشتر 73 درصد مبتلایان به کرونا شهری و 27 درصد روستایی بودند که سهم روستاییان پنج درصد افزایش داشته است و این افزایش نشان دهنده رشد تجمع در روستاها است.

حیدری مقدم گفت: بیشترین موارد بستری مربوط به 18 خرداد سالجاری با یک هزار بیمار بوده که 59 تن از این تعداد مشکوک به کرونا بودند همچنین بیماران با اعلام تنفسی در یکم خرداد 193 بودند که در 26 خرداد به 279 نفر رسید.

وی اظهار داشت: از نظر فراوانی نمونه های مثبت ویروس کرونا، از 15 اردیبهشت تا 15 خرداد به طور میانگین روزانه پنج مورد تست مثبت ثبت شده اما اکنون به 30 مورد می رسد این معنای قرار گرفتن در آستانه پیک کرونا است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>