اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سئو چیست؟
بهینه سازی موتور جست وجو (Search Engine Optimization: SEO) به روش هایی اشاره دارد که وبسایت ها از آنها بهره می گیرند تا وقتی کاربران اینترنتی برای یک عبارت خاص در وبسایت هایی نظیر گوگل، یاهو یا بینگ جست وجوی می کنند، در صدر صفحات نتایج جست وجو (Search Engine Result Pages: SERPs) قرار گیرند. بدین ترتیب سئو باعث جذب ترافیک برای وبسایت و افزایش فروش و درآمد خواهد شد.

تصور کنید بتوانید کاری کنید که وقتی افراد کلیدواژه های مرتبط با کسب وکار شما را در گوگل جست وجو می کنند، اولین لینکی که می بینند متعلق به وبسایت شما باشد. در چنین حالتی گوگل به جایی تبدیل شده است که به طور رایگان، محصولات یا خدمات شما را تبلیغ می کند و در مقابل چشمان هزاران یا حتی میلیون ها مخاطبان قرار می دهد.

چنین نتیجه دل خواهی نیازمند برنامه و استراتژی است و خودبه خود اتفاق نمی افتد. برای ایجاد استراتژی سئو، در اینجا کمی درباره ی پس زمینه و فهم موتورهای جستجو مانند گوگل توضیح می دهیم و بررسی می کنیم که چگونه از معیارهایی برای رتبه دهی اورگانیک به جایگاه وب سایت ها استفاده می کنند.

هدف موتور جستجو این است که نتایج بی طرفانه ای برای شما فراهم کند تا اطلاعاتی را که لازم دارید، با بیشترین سرعت و دقت ممکن دراختیار شما قرار دهد. برای انجام این کار موتورهای جستجو قادر هستند، همه ی اطلاعات آنلاین را تشخیص بدهند و آنها را با توجه به کیفیت و ربط شان رتبه بندی کنند. زمانی که موتورهای جستجو وبسایت ها را در یک جستجوی اورگانیک رتبه دهی می کنند، صدها عامل دخیل هستند (رتبه دهی ارگانیک بدین معنی است که وبسایت شما بدون پرداخت هیچ هزینه ای در بالاترین نتایج جست وجو نمایش داده شود). شگفت آور است که آنها می توانند میلیاردها داده را در کمتر از 0٫5 ثانیه تحلیل کنند! فعالیت هایی که برای بهینه کردن وب سایت تان انجام می دهید، تأثیر مستقیمی برروی رتبه ی سئوی سایت شما دارد. اجزایی مانند برچسب H1، واژه هایی که در توضیح متا استفاده می کنید، محتوا و تکرار کلیدواژه ها، پایا پیوندها و پیوندهای ورودی برخی از مواردی هستند که می توانید برای بهبود رتبه ی سایت تان از آنها استفاده کنید.

در این مقاله این اجزا و ربط آنها را به موتور جستجویی که بیشتر استفاده می شود، یعنی گوگل بررسی می کنیم:

  • برچسب H1: عنوان های بزرگ تری هستند که برای تیتردادن به محتوا استفاده می شوند. برای مثال H1 برای این مقاله تیتر «سئو چیست؟» است. این مقاله ممکن است زمانی که فردی کلیدواژه ها موجود در برچسب H1 مانند «سئو» را جستجو کند، در نتایج گوگل بالا بیاید. مطمئن شوید که برچسب H1 شما به کلیدواژه هایی که می خواهید برای آنها نمایش داده شوید، مرتبط است.
  • تکرار کلیدواژه: تعداد دفعاتی است که کلیدواژه ای که مخاطب شما جستجو کرده است، در وبسایت شما تکرار شده است. مطمئن شوید که کلیدواژه های شما نه تنها در برچسب H1، بلکه در متن محتوای تان نیز ذکر شده است. درحالی که می خواهید کلیدواژه ها را به خوبی تکرار کنید، مراقب باشید که محتوا از آنها اشباع نشود. به یاد داشته باشید که گوگل استفاده از کلید واژه های مترادف را نیز درنظر می گیرد.
  • توضیح متا: این توضیحی است که شما برای موتور جستجو در برچسب هایmeta> html> فراهم می کنید. توضیح متایی که برای وبسایت تان استفاده می کنید، باید شامل کلیدواژه ای باشد که می خواهید مخاطبان را برای جستجوی آن هدف قرار دهید.
  • پایا پیوند ها: این مورد به لینک های URL دائمی ارجاع می دهد که مختص وبسایت شما هستند. قراردادن کلیدواژه ها در این پایاپیوند ها برای قرارگرفتن در رتبه بندی بالاتر در گوگل مفید است. برای مثال، اگر شما یک وب سایت باغبانی دارید و می خواهید مصرف کننده هایتان کلیدواژه ی «محصولات چمن» را پیدا کنند، روش بهینه برای شما این است که صفحه ای با پایاپیوندی مانند http://www.gardening.com/lawn-products داشته باشید.
  • پیوندهای ورودی: این مربوط به زمانی است که وبسایت های دیگر با فراهم کردن URL وبسایت شما برای بینندگان شان به وبسایت شما ارجاع می دهند. برای مثال، اگر شرکت «فوربز» در وبسایت خود به کسب وکار شما اشاره کند و شامل پیوندی برای خوانندگان خود باشد که وارد وب سایت شما شود، این یک پیوند ورودی محسوب می شود. هرچه پیوند های ورودی بیشتری داشته باشید، شانس اینکه در کلید واژه های مورد نظر جایگاه بهتری پیدا کنید، بیشتر خواهد بود. اما منبع پیوندهای ورودی نیز عاملی است که در رتبه بندی نقش بازی می کند. گوگل برای کیفیت منابعی که پیوندهای ورودی شما از آن می آیند، ارزش قائل است و هرچه منبع آن بزرگ تر باشد (برای مثال فوربز، نیویورک تایمز، آدرس های دولتی و غیره) شانس اینکه در جستجوی گوگل رتبه ی بالا تری داشته باشید، بیشتر است. توجه داشته باشید که خرید پیوندهای ورودی از وبسایت ها، سئوی غیرقانونی درنظر گرفته می شود و توصیه نمی شود.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>