اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کلیدواژه چیست و چطور انتخاب می شود؟
هر کاربر وقتی وارد یک موتور جست وجو مثل گوگل می شود، به دنبال یافتن پاسخی برای یک سؤال، یا اطلاعاتی درباره ی یک موضوع خاص است. این موضوع خاص معمولا در قالب یک واژه یا یک عبارت خلاصه می شود که آن را در قسمت خاصی از وبسایت موتور جست وجو وارد می کند و منتظر می ماند تا پاسخ او در قالب پیوندهای رتبه بندی شده، در صفحات نتایج به او نمایش داده شود.

به این واژه ها و عبارات، کلیدواژه (Keyword) گفته می شود و در ادبیات تولید محتوا و سئو کاربرد فراوانی دارد. اهمیت این مفهوم به این دلیل است که به ما نشان می دهد، افرادی که به دنبال محصولات یا خدماتی مشابه محصولات یا خدمات عرضه شده توسط ما هستند، چطور به دنبال آن می گردند. درصورتی که ما بتوانیم این کلیدواژه ها را شناسایی و سئوی وبسایت و صفحات خود را برای بهتر کنیم، موتورهای جست وجو ما را مقابل چشمان کسانی قرار می دهند که ممکن است به مشتریان ما تبدیل شوند.

برای یافتن این کلیدواژه ها ابزارهای رایگان و پولی بسیاری وجود دارند. گوگل با توجه به تسلطی که بر دنیای جست وجوی آنلاین دارد، ابزار های قدرتمند و رایگانی نظیر گوگل وبمَستر (Google Webmaster) و گوگل ترندز (Google Trends) ارائه کرده است که در یافتن کلیدواژه های مناسب، بسیار مفید هستند.

ایندکس کردن یعنی چه؟
وقتی یک پیوند (لینک) در وبسایت ما تولید و منتشر می شود، در ابتدا موتورهای جست وجو از آن اطلاعی ندارند. پس از مدتی ربات ها یا کراولرهای این موتورها با پیوند جدید مواجه می شوند و آن را در پایگاه داده ی خود برای تحلیل های بعدی ثبت می کنند. به این فرآیندِ دیده شدن پیوند و ثبت آن توسط موتور جست وجو، ایندکس (Index) کردن گفته می شود.

ربات یا کراولر چیست و چه کاربردی دارد؟
موتورهای جست وجو نیاز دارند محتواها و پیوندهای فضای آنلاین را به طور مداوم بررسی کنند و اگر تغییری در محتوا، ثبت یا پیوند جدیدی ایجاد شده بود، آن را در پایگاه های داده ی خود به ‍ثبت رسانند. با توجه به حجم بسیار عظیم چنین عملیاتی، متخصصان در هر موتور، ربات هایی را به طور نرم افزاری طراحی و تولید می کنند تا به طور اتوماتیک وارد فضای وب شوند و این کار را انجام دهند. به چنین کاری اصطلاحا خزیدن (Crawl) می گویند و به رباتی که این کار را انجام می دهد، خزنده (Crawler) گفته می شود.

سئوی روی صفحه و سئوی بیرون صفحه چیست؟
سئوی روی صفحه یا سایت (On-page یا On-site): موارد مربوط به سئو که روی صفحه (یا سایت) شما وجود دارد.

سئوی بیرون صفحه یا سایت (Off-page یا Off-site): موارد مربوط به محبوب و معتبر بودن وبسایت شما در فضای وب که باعث بهبود سئوی آن می شود.

هنگام بهینه کردن یک صفحه خاص برای دیده شدن در نتایج جست وجو، دو ناحیه برای بهینه سازی وجود دارد. اول مواردی که روی خود صفحه موردنظر هستند؛ مثل محتوای آن (تیتر، تصویر، ساختار محتوا و …)، آدرس پایاپیوند، کدنویسی و…. پس از آن، مواردی که مربوط به خارج از این صفحه یا وبسایت هستند؛ مثلا چه تعداد لینک از وبسایت های دیگر گرفته است یا در شبکه های اجتماعی چقدر درباره ی آن صحبت می شود و به آن پیوند می دهند.

معمولا سئوی روی سایت فرایند راحت تر و سریع تری است، چراکه اکثر عوامل آن دراختیار خود ما است و می توانیم به بهینه کردن آن بپردازیم. اما موارد مربوط به سئوی بیرون سایت، گذشت زمان و ارتباطات خوب با سایر وبسایت هاست تا به مرور بتوانیم از آنها لینک (پیوند) دریافت کنیم.

سئوی محتوایی و سئوی فنی چیست؟
سئوی محتوایی: هر کاری را شامل می شود که روی محتوای صفحه یا وبسایت انجام می دهیم تا موتورهای جست وجو به آن امتیاز بیشتری دهند و رتبه ی آن در صفحه ی نتایج برای یک کلیدواژه خاص بهتر شود. مثل به کاربردن کلیدواژه به تعداد کافی، استفاده از کلیدواژه در تیتر و….

سئوی فنی: کارهای فنی و کدنویسی هستند که انجام شان باعث می شود تا راحت تر توسط ربات های موتورهای جست وجو دیده و خوانده شویم.

نتایج ارگانیک و غیرارگانیک (پولی) چیست؟ ترافیک ارگانیک و غیرارگانیک (پولی) چیست؟
نتایج ارگانیک و ترافیک ارگانیک: صفحات و وبسایت هایی که یک موتور جست وجو بدون دریافت هیچ گونه هزینه از صاحبان آن، برای یک کلیدواژه خاص نشان می دهد، نتایج ارگانیک یا طبیعی آن محسوب می شوند. کاربرانی که ازطریق این نتایج وارد وبسایت می شوند، جزو ترافیک ارگانیک آن هستند.

نتایج غیراورگانیک یا پولی (Paid) و ترافیک غیرارگانیک یا پولی: معمولا یکی از مهم ترین راه های درآمدی هر موتور جست وجو، دریافت پول از صاحبان وبسایت ها و نشان دادن آن ها در ابتدای نتایج جست وجو برای یک کلیدواژه خاص است. به این نتایج، نتایج پولی گفته می شود و ترافیکی که ازطریق آن وارد یک صفحه می شود، ترافیک پولی یا غیرارگانیک است.

در گوگل، کنار پیوندهایی که با پرداخت پول در صفحات اول نتایج نشان داده می شوند، یک علامت سبزرنگ Ad گذاشته می شود تا از نتایج ارگانیک مجزا شوند.

سئوی کلاه سفید و سئوی کلاه سیاه یعنی چه و چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

  • سئوی کلاه سفید: روش های سئوکردن که برای کاربر ارزش افزوده دارد.
  • سئوی کلاه سیاه: روش های سئوکردن که در راستای فریب دادن موتورهای جست وجو است.

هدف اصلی هر موتور جست وجو نشان دادن بهترین نتایج برای برطرف کردن نیاز کاربر است. از طرفی همان طور که گفته شد هر موتور از معیارهای مختلفی برای رتبه بندی پیوندها استفاده می کند. وقتی رعایت این معیارها و استفاده از آنها به نحوی باشد که برای کاربران ارزش افزوده داشته باشد، اصطلاحا از تکنیک های کلاه سفید سئو استفاده شده است. مثل ارائه محتوای ارزشمند، استفاده از کلیدواژه در تیترها و میان تیترها، به نحوی که خواننده را راهنمایی کند یا لینک دادن عبارات داخل متن به سایر صفحات وبسایت خود یا دیگران، به نحوی که به سؤالات آنها درباره ی آن عبارت پاسخ دهد.

اما وقتی از همین معیارها در راستای فریب دادن موتورهای جست وجو استفاده کنیم، از تکنیک های کلاه سیاه استفاده کرده ایم. مثل استفاده بی جا از کلیدواژه داخل متن یا نوشتن کلیدواژه با رنگ سفید داخل صفحه، به نحوی که کاربر نبیند ولی موتور جست وجو ببیند.

در گذشته استفاده از سئوی کلاه سیاه بیشتر استفاده می شد و به دلیل ابتدایی بودن الگوریتم های موتورهای جست وجو، فریب دادن آنها و آمدن در صدر صفحات نتایج با چنین تکنیک هایی امکان پذیر بود. اما با گذشت زمان و تکامل این الگوریتم ها، چنین کارهایی نه تنها نتیجه ی مثبتی در پی نخواهد داشت، بلکه از دید این موتورها خطا محسوب می شود و باعث رانده شدن یک وبسایت یا پیوند به صفحات عقب تر خواهد شد.

در کل اگر بخواهیم در طولانی مدت برنده بازی سئو باشیم و برای عبارات موردنظر به خوبی دیده شویم، باید همواره خود را به جای کاربران بگذاریم و تلاش کنیم وبسایت ما بیشترین ارزش را برای آنها داشته باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>