اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

TYPES OF ORDER
در اصطلاحات فارکس کلمه سفارش (Order) به معنی چگونگی ورود و خروج از معامله می باشد. در این بخش، انواع دستورات سفارش که در بازار فارکس استفاده می شوند را شرح خواهیم داد. برای شروع باید بدانید کارگزار (broker) شما چه انواعی از سفارشات را پشتیبانی می کند، البته انواع سفارشات اصلی، توسط کارگزاران مختلف پشتیبانی می گردد.

انواع سفارشات

  • Market order یا Instant Execution

یک Market order، سفارش خرید یا فروش در بهترین قیمت موجود است.

به عنوان مثال، قیمت پیشنهادی خرید از شما (bid) برای EUR / USD در حال حاضر در 1.2140 و قیمت پیشنهادی فروش به شما (ask) 1.2142 است.

به بیان دیگر اگر می خواستید EUR / USD را در بازار خریداری کنید، به قیمت 1.2142 فروخته می شود.

پس وقتی گزینه buy را در پلتفرم معاملاتی خود کلیک کنید، جفت ارز مربوطه را در قیمت ask خواهید خرید.

Market order

البته به خاطر داشته باشید با توجه به شرایط بازار ممکن است بین قیمتی که درخواست می کنید و آنچه در سفارشتان در پلتفرم ثبت می گردد، تفاوتی جزئی مشاهده گردد.

  • Pending Orders

فرمان های Pending به سفارشاتی گفته می شود که بر خلاف سفارشات قبلی نمی توان در همان لحظه آنها را اجرا کرد بلکه این گونه سفارشات بعد از انجام مسکوت می مانند تا بعد از اینکه قیمت به نقطه ای که در سفارش خواسته ایم رسیده و بعد اجرائی می شود. این نوع سفارشات شامل دو نوع Limit و Stop می باشند که در زیر به آنها می پردازیم.

  • Limit Entry Order

فرمان limit entry به نوعی از سفارش گفته می شود که مرتبط با خرید پایین تر از قیمت جاری بازار یا فروش بالاتر از قیمت جاری بازار می باشد. در برخی مواقع به دلیل تشخیص خط حمایت یا مقاومت، حدس می زنیم که قیمت بعد از تماس با آنها حرکت معکوس پیش می گیرد (اگر خط حمایت باشد قیمت احتمالا" بعد از برخورد با آن به سمت بالا تغییر جهت می دهد و اگر خط مقاومت باشد قیمت احتمالا"بعد از برخورد با آن به سمت پائین تغییر جهت می دهد) بنابراین قصد نداریم در حال حاضر و با قیمت فعلی وارد بازار شویم، بلکه می خواهیم وقتی قیمت به خطوط حمایت یا مقاومت برخورد کرد، پوزیشن باز شود. در چنین مواقعی از این امکان نرم افزارهای معاملاتی استفاده می کنیم.

 Limit Entry Order

 Limit Entry Order

در این تصویر نقاط آبی نشان دهنده قیمت جاری، خط سبز قیمت خرید زیر قیمت بازار و خط قرمز قیمت فروش بالای قیمت بازار را نشان می دهند. برای مثال در حالی که قیمت EUR/USD در بازار معادل 1.2050 می باشد شما قصد دارید اگر این قیمت تا 1.2070 صعود کرد وارد معامله فروش گردید. جهت فروش جفت ارز، بالای قیمت فعلی بازار، می توانید در مقابل مانیتور خود نشسته و صبر کنید تا قیمت به 1.2070 برسد و یک سفارش market order فروش ثبت کنید. یا با ثبت سفارش sell limit در قیمت 1.2070 در وقت و زمان خود صرفه جویی کنید، در این حالت پلتفرم معاملاتی شما در صورت رسیدن قیمت به 1.2070 سفارش فروش شما را جاری خواهد کرد.

سفارشات Limit Entry Order مربوط به مواردی می باشد که شما انتظار معکوس شدن روند قیمت را دارید، بنابراین به طور مشخص فرمان sell limit را در قیمتی بالاتر و فرمان buy limit را در قیمتی پایین تر از قیمت جاری بازار قرار می دهید و البته چنانچه اشتباهی در این مورد انجام گردد مثلا" فرمان Sell Limit را در قیمتی پائین تر از قیمت جاری قرار دهید، معمولا"نرم افزار معاملاتی معامله را نمی پذیرد.

  • Stop Entry Order

فرمان stop entry به نوعی از سفارش گفته می شود که مرتبط با خرید بالاتر تر از قیمت جاری بازار یا فروش پایین تر از قیمت جاری بازار می باشد. در برخی مواقع به دلیل تشخیص خط حمایت یا مقاومت، حدس می زنیم، چنانچه قیمت آنها را رد نماید (بشکند) با احتمال زیاد به روند خود ادامه خواهد داد. بنابراین قصد نداریم در حال حاضر و با قیمت فعلی وارد بازار شویم، بلکه می خواهیم وقتی قیمت خطوط حمایت یا مقاومت را شکست، پوزیشن باز شود. در چنین مواقعی از این امکان نرم افزارهای معاملاتی استفاده می کنیم.

Stop Entry Order

Stop Entry Order

در این تصویر نقاط آبی نشان دهنده قیمت جاری، خط سبز قیمت خرید بالای قیمت بازار و خط قرمز قیمت فروش زیر قیمت بازار را نشان می دهند. برای مثال در حالی که قیمت GBP/USD در بازار معادل 1.5050 (و در حال صعود) می باشد، شما باور دارید اگر این قیمت تا 1.5060 صعود کند، به صعود خود ادامه خواهد داد. در این حالت دو سناریو جهت اجرا پیش روی شما خواهد بود:

جهت خرید جفت ارز بالاتر از قیمت فعلی بازار، می توانید در مقابل مانیتور خود نشسته و صبر کنید تا قیمت به 1.5060 برسد و یک سفارش market order خرید ثبت کنید. یا با ثبت سفارش buy stop در قیمت 1.5060 در وقت و زمان خود صرفه جویی کنید، در این حالت پلتفرم معاملاتی شما در صورت رسیدن قیمت به 1.5060 سفارش خرید شما را جاری خواهد کرد.

سفارشات Stop Entry Order مربوط به مواردی می باشد که شما انتظار ادامه روند قیمت را دارید، برای مثال وقتی انتظار دارید قیمت اگر تا حد خاصی بالا رود با گذشت از یک خط مقاومت به صعود خود تا حد مشخصی ادامه دهد. پس به طور مشخص فرمان buy stop را در قیمتی بالاتر و فرمان sell stop را در قیمتی پایین تر از قیمت جاری بازار قرار می دهید.

  • Stop Loss Order

فرمان stop loss، فرمانی وابسته به پوزیشنهای معاملاتی بوده و کاربرد آن جلوگیری از افزایش ضرر معامله، در مواردی است که روند بازار در خلاف جهت انتظار معامله گر حرکت می کند. فرمان stop loss تا زمانی که قیمت به حد تعیین شده آن برسد و یا شما آن را تغییر داده یا حذف کنید، به قدرت خود باقی می ماند. برای مثال فرض کنید وارد یک پوزیشن خرید EUR/USD در قیمت 1.2230 شده اید و برای اینکه ضرر احتمالی خود را به حداقل برسانید، فرمان حد STOP LOSS را معادل قیمت 1.2200 قرارداده اید. این بدان معنی است که اگر شما در تشخیص روند مرتکب اشتباه شده باشید، در صورت نزول فیمت تا حد 1.2200 پلتفرم معاملاتی شما به شکل خودکار با فروش جفت ارز خریداری شده شما ( بستن پوزیشن) به معامله پایان می بخشد و نمی گذارد از حد ضرری که تعیین نموده اید بیشتر ضرر کنید. در مواردی که شما نمی خواهید روند معامله خود را روبه روی مانیتور دنبال کنید، کاربرد حد stop loss با ارزش تر خواهد گردید.

  • Trailing Stop

فرمان trailing stop، نوعی از فرمان stop loss و وابسته به پوزیشنهای معاملاتی بوده که می تواند به نسبت نوسانات قیمت در بازار تغییر کند.

Trailing Stop

فرض کنید شما تصمیم گرفته اید وارد پوزیشن فروش USD/JPY در قیمت 90.80 شوید. و از یک فرمان trailing stop معادل 20 پیپ استفاده می کنید. این بدان معناست که فرمان stop loss به شکل دیفالت بر روی قیمت 91.00 قرار دارد. ولی اگر قیمت به حد 90.60 نزول کند، فرمان trailing stop به مقدار 90.80 (حد نقطه سربسر جائی که نه سود دارید نه ضرر) تغییر خواهد کرد.البته به خاطر داشته باشید که اگر قیمت دوباره صعود کند trailing stop در همین سطح مانده و بالاتر نمی رود. چنانچه به مثال ذکر شده با حد trailing stop معادل 20 پیپ باز گردیم، اگر قیمت USD/JPY به حد 90.40 برسد فرمان trailing stop شما به قیمت 90.60 تغییر خواهد کرد. (یا بر روی 20 پیپ سود قفل خواهد گردید) و در ادامه پوزیشن شما تا جایی که قیمت به حد 20 پیپ سود شما برخورد نکند، باز خواهد ماند.

  • Take Profit

فرمان take profit در فارکس در راستای استفاده از سود برنامه ریزی شده در پوزیشن ها استفاده می گردد. و به این معنی می باشد که پس از تنظیم آن در صورت برخورد قیمت با آن معامله شما به طور خودکار با حفظ سود برنامه ریزی شده، بسته خواهد شد.

سفارشهای خاص فارکس

  • Good Til Canceled (GTC) Order

یک سفارش GTC نوعی از فرمان های فارکس است که تا زمانی که تصمیم به لغو آن نگیرید در بازار فعال می ماند. حتی کارگزار شما هم این نوع سفارش را لغو نمی کند. بنابراین، مسئولیت شما خواهد بود که برنامه مرتبط با شفارش تان را به یاد داشته باشید.

سفارش GTC

  • Good for the Day (GFD)

یک سفارش GFD نوعی از فرمان های فارکس است که تا پایان زمان روز کاری بازار، فعال می ماند و بعد از آن در هر مرحله ای که باشد بسته خواهد شد.

  • One-Cancels-the-Other (OCO)

یک سفارش OCO نوعی از فرمان های فارکس شامل ترکیبی از دو فرمان ورود و یا دو فرمان stop loss می باشد به نوعی که هرگاه یکی از دو فرمان جاری گشت فرمان دیگر به شکل اتوماتیک کنسل می گردد. فرض کنیم قیمت جاریEUR / USD معادل 1.2040 باشد و شما قصد دارید در صورتی که قیمت تا حد 1.2095 رشد داشت، اقدام به خرید و در صورتی که تا حد 1.1985 نزول کرد اقدام به فروش نمایید. پیرو آنچه گفته شد، اگر قیمت به حد 1.2095 برسد، سفارش خرید شما فعال خواهد شد و متعاقبا" سفارش فروش در قیمت 1.1985 نیز به طور خودکار کنسل می گردد.

  • One-Triggers-the-Other

یک سفارش OTO بر خلاف روش سفارش OCO می باشد، و تنها وقتی فعال می گردد که شما سفارش اصلی را ثبت کرده باشید و جاری گردد. زمانی که می خواهید حد take profit و stop loss را قبل از انجام معامله تنظیم کنید از فرمان OTO استفاده می گردد. برای مثال، فرض کنید قیمت جاری USD/CHF معادل 1.2000 بوده و شما معتقد هستید در صورتی که تا حد 1.2100 رشد داشته باشد، در یک روند اصلاحی تا حد 1.1900 پایین خواهد آمد. مشکل اینجاست که ممکن است این صعود قیمت حتی تا یک هفته زمان ببرد. به منظور سود جستن از این اصلاح قیمت در شرایطی که در حال مانیتور بازار نباشید، یک فرمان sell limit در قیمت 1.2000 و به طور همزمان یک فرمان buy limit در قیمت 1.1900 ثبت می کنیم و جهت احتیاط یک دستور stop loss نیز در قیمت 1.2100 قرار می دهیم. در سفارشهای OTO، هر دو فرمان buy limit و stop loss تنها زمانی فعال می گردند که سفارش فروش شما در قیمت 1.2000 جاری شده باشد.

نتیجه گیری
در معاملات فارکس شما معمولا" با دستورات market order, limit entry, stop-entry, stop loss, and trailing stop سر وکار خواهید داشت.

خلاصه این موارد در تصویر زیر شرح داده شده است:

معاملات فارکس

در صورتی که یک معامله گر مجرب فارکس نیستید، سعی کنید هرگز از سیستمهایی که نیاز به فرمانهای متنوع و پیچیده دارند، استفاده نکنید. ابتدا از فرمانها و سفارشات اصلی استفاده کنید و در صورت نیاز به استفاده از روشهای پیچیده تر، ابتدا از پشتیبانی کارگذار خود مطمئن شوید. در صورتی که قصد ورود به معاملات بلند مدت دارید، قبل از شروع شرایط و هزینه های احتمالی را از کارگذار خود استعلام نمایید. بهترین استراتژی ساده نگاه داشتن سفارشها در معامله می باشد. تا زمانی که به اندازه کافی به پلتفرم معاملاتی خود در خصوص سفارشات و ورود و خروج معامله مسلط نشده اید، با حساب واقعی معامله نکنید و فراموش نکنید، انجام معاملات غلط از آنچه شما فکر می کنید، رایج تر است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>