اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

در این بخش زمانهای معاملاتی (trading sessions) بازار را شرح می دهیم.

Forex Trading Sessions

حتما قبلا "خوانده اید که بازار فارکس، یک بازار 24 ساعته است، ولی این به این معنا نیست که همواره بازار با ریتم فعالیت مشابه عمل خواهد نمود. سود شما به عنوان معامله گر در مواقعی معنی دار خواهد بود که بازار در حال حرکت جدی بوده و قیمت در آن، افت و خیز داشته باشد. البته به همان اندازه مواقعی که بازار کم تحرک است، انجام معامله سودمند، کار مشکلی خواهد بود.

در نظر داشته باشید که گاهی بازار واقعا" خطرناک بوده و معامله در آن به معنای پذیرش احتمال ریسک غیر قابل جبرانی می باشد. در این بخش شما بهترین زمانهای معامله در فارکس را خواهید آموخت.

ساعات بازار فارکس

برای اینکه بهترین ساعات بازار در فارکس را بشناسیم، نیاز است ابتدا بدانیم یک روز 24 ساعته در فارکس، در دنیا به چه صورت خواهد بود. ساعات بازار فارکس را می توانیم به سه بخش اصلی تقسیم کنیم:

  • Asian session
  • European session
  • US session

در جدول زیر زمانهای بازگشایی و بسته شدن این بازارها را به وقت (GMT) مشاهده می کنید:

زمانهای بازگشایی و بسته شدن بازارهای فارکس

همان گونه که ملاحظه می کنید بازارهای آسیا و اروپا از ساعت 7 تا 8 صبح به وقت GMT همپوشانی دارند و بازارهای اروپا و آمریکا نیز از ساعت 12 تا 15 به وققت GMT همپوشانی دارند که در این دو زمان حجم بازار بسیار زیاد می گردد. در قسمت ابزار سایت می توانید زمان های باز و بسته بودن بازارها و همپوشانی آنها را به وقت GMT ملاحظه نمائید.

برای انطباق زمان GMT با زمان مندرج در نرم افزار معاملاتی خود می بایست اختلاف زمان نرم افزار را با زمان GMT حساب کرده (با جستجوی کلمه "GMT" در گوگل ساعت را به وقت GMT مشاهده نمائید) و سپس آن را با زمانهای جدول فوق مطابقت دهید. این تطابق بعد از مدتی کار کردن در بازار برایتان عادی خواهد شد.

نکته: به یاد داشته باشید که زمان در نرم افزار معاملاتی Metatrader5، همواره 3 ساعت جلو تر از زمان GMT می باشد. این موضوع اهمیت فراوانی در دانستن زمان اخبار و گزارشات بازار فارکس دارد.

نکته: بازار فارکس در زونهای اروپا و آمریکا بیشترین میزان نوسانات را خصوصا" برای جفت ارزهای اصلی بازار دارد لذا بهترین زمان برای معامله گرانی که در ایران به انجام معامله می پردازند از حدود ساعت 10 صبح تا ساعت حدود ساعت 10 شب به وقت ایران می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
داوود خان:
ساعت در نرم افزار متاتریدر به محل استقرار دفتر مرکزی بروکر بستگی دارد
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>