اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اثرات کرونا بر صادرات فارس:
روند صادرات محصولات از استان فارس در سال 98 نسبت به سال 97 فزونی 40 درصدی داشت اما چالش جهانی همه گیری بیماری کرونا سبب شد که صادرات در همه کشورها و مناطق جهان از جمله استان فارس با چالش های جدی روبرو شود؛ در همین حال، در صورت بهبود شرایط این بیماری در جهان، شاید بتوان به ارتقای شاخص های موجود امید داشت.

مدیرکل گمرک های استان فارس در این باره  گفت: شیوع کرونا در ایران و جهان روند صادرات کالا از این استان را با مشکلات جدی روبرو کرده است.

خداداد رحیمی گفت از اسفندماه 98 به دلیل بسته بودن مرزهای بین‌المللی صادرات کالا نیز تحت الشعاع قرار گرفت، افزود: مرزهای هوایی هنوز باز نشده است و در حال حاضر تنها پرواز ایران ایر با انجام 2 یا سه پرواز در هفته، مقدار کمی کالا از استان فارس به یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس جابجا می کند.

مدیرکل گمرک های استان فارس گفت: صادرات تا آخر اردیبهشت ماه کاملا مسدود و از اردیبهشت به بعد به صورت محدود انجام می شود اما با توجه به وضعیت اخیر شیوع ویروس کرونا مجدد محدودیت های جدیدی در بحث صادرات به وجود می آید.

رحیمی با بیان اینکه بیماری کرونا یک چالش جهانی در بحث صادرات ایجاد کرده است، افزود: در گمرک‌های فارس کارکنان آماده فعالیت هستند و به محض باز شدن مرزها آمادگی لازم برای بحث صادرات وجود دارد.
وی ادامه داد: در بحث واردات نیز به ندرت مواد اولیه کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی وارد می شود، در حال حاضر پروازهایی بیشتر برای جامانده ها می آیند و یک مقدار با آن ها بار می آید و می‌رود.

مدیرکل گمرک های استان فارس یادآور شد: در سال 1398، معادل هفت میلیون دلار صادرات داشتیم که نسبت به سال 1397 حدود 40 درصد رشد داشته است.

پیش از این، رییس جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه 25 تیرماه جاری در جلسه هیات دولت با اشاره به تأثیر کرونا در فعالیت مرزهای کشور گفت: 31 مرز زمینی با کشورهای همسایه مان داریم؛ یک روزی بود که همه این 31 مرز در آخر پارسال و اوایل امسال تقریباً بسته شده بود و امروز که خدمت مردم عزیز هستیم از این 31، 21 مرز بازگشایی شده است؛ پس قدم به قدم داریم بر مشکلات فائق می شویم و شرایط بهتر می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی افزود: در ماه های اولیه با مشکل کرونا هم مواجه بودیم؛ همه آمار و ارقام به ما نشان می دهد که در خرداد وضع ما از اردیبهشت بهتر بوده، اردیبهشت از فروردین 99 و اسفند 98 بهتر بود؛ یعنی ضمن اینکه پیش می رویم روند به تدرج اصلاح می شود؛ رشد صنعتی در ماه خرداد با اردیبهشت قابل مقایسه نیست؛ یعنی این ماه 10 درصد نسبت به ماه قبل رشد داریم؛ پس حرکت به سمت رشد اقتصادی آغاز شده و مشکلات کمتر شده است.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: دولت با همه توان تا روز آخر، تا ساعت و لحظه آخر مثل روز اول با همان روحیه و نشاط بدون اینکه به حاشیه سازی هایی در کنار و گوشه توجه کند، خدمت به مردم را ادامه می‌دهد و مردم عزیز ما هم بدانند که هدف ما این است که همه قوای سه گانه تحت لوای هدایت های مقام معظم رهبری نگذاریم آمریکا، صهیونیسم و ارتجاع منطقه موفق شود و می کوشیم به اهدافی که مورد نظر است، دست پیدا کنیم.

در سخنان روز جمعه 27 تیرماه 99 سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وضعیت کرونا در استان فارس قرمز اعلام شد.

سیماسادات لاری گفت: استان های آذربایجان شرقی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، گلستان، مازندران(آمل)، کرمان و فارس در وضعیت قرمز قرار دارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>