اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بحران کرونا و مهاجرت در اسپانیا:
در حالی که زنگ خطرها از شیوع موج دوم بیماری کووید-19 در برخی کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا به صدا درآمده است، بحران مهاجرت در بحبوحه جولان کرونا به چالشی مضاعف در این کشور تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری افه، برخی شهرهای اسپانیا از جمله مادرید، بارسلونا و والنسیا دیروز (یکشنبه) صحنه تظاهرات صدها نفر از پناهجویانی بودند که خواستار سر و سامان بخشیدن به شرایط مهاجران غیرقانونی، ثبت نشده و بدون مدارک شناسایی شدند؛ تسهیل شرایط سختگیرانه قانون مهاجرت به اسپانیا و همچنین پایان بخشیدن به اخراج و بازگرداندن مهاجران از دیگر مطالبات معترضان بود.

در حالی که اسپانیا یکی از اصلی ترین مقاصد دنیا در ورود مهاجران غیرقانونی و بدون مدارک شناسایی است که سوار بر قایق یا با پریدن از حصارها و یا حتی ورود از طریق پروازهای بدون ویزا خود را به این کشور اروپایی می رسانند اما برخورد دولت اسپانیا در بازگرداندن این مهاجران در مقایسه با بسیاری از کشورها، سختگیرانه نبوده و منعطف تر است.

با این وجود برخی سازمان ها در این کشور با انتشار بیانیه ای از دولت مرکزی خواستند تا با توجه به وضعیت وخیم بهداشتی حاکم بر کشور، نسبت به سازماندهی سریع و بی قید و شرط پناهجویان غیر قانونی، کارگران مهاجر و بی خانمان ها که بیشتر در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند، اقدام کند.

در تازه ترین مورد از تلاقی بحران کرونا و مهاجرت، دیروز (یکشنبه) نتایج آزمایش پی سی آر تشخیص کرونای 46 نفر از 61 مهاجری که روز جمعه سوار بر قایق از «صحرای غربی» آفریقا به سواحل (فوئرته ونتورا) در جزایر قناری اسپانیا رسیدند، مثبت اعلام شد؛ پناهجویان به بندر (روساریو) منتقل شدند و تصمیم گیری نهایی در مورد آن ها بر عهده پلیس اسپانیا خواهد بود. با تایید ابتلای این گروه 46 نفر، شمار مبتلایان به کرونا فقط در منطقه فوئرته ونتورا به 77 نفر رسید.

دامنه تهدید مهاجران غیر قانونی به اسپانیا در حالی از بحرانی اجتماعی به بحرانی بهداشتی تبدیل شده است که (براس تروخییو) مشاور بهداشت دولت محلی جزایر قناری از دولت مرکزی خواست با اتخاذ تدابیری از ورود سیل پناهجویان به این منطقه جلوگیری کرده و همچنین نام مهاجران مبتلا به کووید-19 را از آمارهای رسمی کشور خارج کند.

به گزارش منابع خبری، از سال 1994 میلادی مهاجرت های غیر قانونی از کشورهای آفریقایی به جزایر قناری آغاز شد؛ بیشتر پناهجویان علاقه مند رفتن به اسپانیا از کشورهای ونزوئلا، کلمبیا و آمریکای مرکزی هستند. بر اساس آخرین اطلاعات سازمان مهاجرت اسپانیا، شمار مهاجرانی که تا پایان 2019 میلادی از مبادی غیر قانونی وارد این کشور شدند، حدود 470 هزار نفر ثبت شده است که 20 درصد این جمعیت را پناهجویان ونزوئلایی تشکیل می دهند.

با وجود اینکه کشورهای اتحادیه اروپا تلاش می کنند درهای خود را به روی پناهجویان بسته نگاه دارند، بحران افزایش موج مهاجرت به سوی این کشورها همچنان رو به افزایش است و شیوع بیماری کووید-19 نیز بر شدت این بحران افزوده است.

براساس اطلاعات سازمان بین المللی مهاجرت، شمار مهاجرانی که در سال های اخیر وارد اسپانیا شدند، تقریبا نیمی از شمار کل مهاجران غیرقانونی را تشکیل می دهند که از طریق مدیترانه به کشورهای اروپایی رسیدند؛ به گونه ای که اسپانیا به دروازه اصلی ورود مهاجران غیرقانونی که از آفریقا می آیند تبدیل شده و به طور چشمگیری از کشورهایی همچون ایتالیا، یونان، قبرس و مالت سبقت گرفته است.

چندی پیش، دفتر پشتیبانی پناهندگی اتحادیه اروپا از افزایش 11درصدی میزان تقاضای پناهندگی در میان کشورهای عضو این اتحادیه در سال 2019 میلادی خبر داد و اعلام کرد: انتظار می رود این روند صعودی با وجود شرایط همه گیری کرونا ادامه یابد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>