اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

همان طور که می توانیم برای رشد یا نزول و حتی حالت خنثی یک سهم خط روند ترسیم کرد، می توانیم به جای ترسیم یک خط از ابزاری به عنوان کانال (channel) استفاده کنیم. برای رسم یک کانال کافی است که در حالت ایده آل مجموعه ای از نقاط حمایت یا مقاومت که در یک روند خاص در حال حرکت هستند را به کمک کانال تعیین و به هم وصل کنیم.

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، برای رسم کانال از به هم وصل کردن یکسری نقاط که در یک خط حمایت و در یک خط مقاومت هستند، می توانیم آن را رسم کرده و از سابقه سهم برای پیش بینی آینده سهم استفاده کنیم. در این حالت اگر قیمت در کانال قرار داشته باشد، حد بالا و پایین کانال به عنوان مقاومت و حمایت سهم محسوب می شوند. هر چه تعداد برخورد به دو طرف کانال بیشتر باشد، آن کانال معتبرتر است و هر چه این کانال افقی تر باشد، معتبرتر خواهد بود.

رسم کانال

ترسیم کانال با استفاده از سه نقطه برای پیش بینی روند آتی
با استفاده از سه نقطه می توانیم نقاط آتی در یک کانال را تشخیص دهیم، بدین صورت که سهم اگر در یک کانالی قرار داشته باشد که از یک قسمت روی یک طرف کانال راه می رود، ولی به سمت بالای کانال حرکت نمی کند. شما می توانید بالای کانال را با روش زیر تشخیص دهید. در شکل زیر ما برای تشخیص نقطه ی B که یک نقطه حیاتی برای سهم به شمار می آید. ابتدا کانال را برای ضلع پایین که در واقع تمامی نقاط آن بر روی خط قرار می گیرد و به عنوان خط روند حمایتی سهم نیز تلقی می شود رسم کردیم، با توجه به اینکه تنها یک نقطه حداکثری مانند A در سهم وجود دارد، کانال را با استفاده از آن نقطه رسم کردیم، بنابراین کانال خط بالایش را بر روی نقطه A گذاشته ایم.

حال با استفاده از این حالت می توانیم نقطه B و C که نقاط حساسی هستند را شناسایی کنیم. اگر به نمودار توجه کنید در نقطه B سهم قادر به عبور از مقاومت نبوده و در نقطه C با حجم معاملات بالا این امر را ممکن ساخته است. با توجه به شکست کانال، انتظار داریم سهم به اندازه ی عرض کانال رشد کند که این امر نیز در ادامه محقق شده است.

شکست کانال

اگر سهم از کانال خارج شود چه اتفاقی رخ می دهد؟
با توجه به ذکر این نکته زمانی که سهم از کانال به سمت بالا خارج شود، حرکت صعودی و هدف قیمتی آن به اندازه عرض کانال خواهد بود و زمانی که سهم از کانال به سمت پایین خارج شود، هدف قیمتی به سمت پایین و به اندازه عرض کانال است.

خارج شدن سهم از کانال

خارج شدن سهم از کانال

خارج شدن سهم از کانال

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>