اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اندیکاتورهای تحلیل تکنیکی، بخش جداناپذیر تحلیل های تکنیکی هستند. با استفاده از این اندیکاتورها می توان آینده حرکات بازار را پیش بینی کرد. این اندیکاتورها به معامله گر کمک می کنند که در بازار، جهت دار باشد. گستره بسیار وسیعی از اندیکاتورهای تحلیل تکنیکی وجود دارند که می توانند توسط معامله گران برای پیش بینی بازار مورد استفاده قرار گیرند. برخی از افراد ترجیح می دهند از اندیکاتوری استفاده کنند که در گذشته امتحان خود را پس داده است؛ برخی دیگر از افراد ترجیح می دهند که برای رسیدن به موفقیت از اندیکاتور جدید استفاده کنند. برخی از این اندیکاتورها عبارتند از اندیکاتورهای تجاری بیل ویلیامز (Bill Williams)، نوسانگرها (Oscillators)، اندیکاتورهای روند و حجم.

سیستم اندیکاتوری بیل ویلیامز
بیل ویلیامز در کتاب "New Trading Dimensions" به این موضوع اشاره کرده است که برای کسب موفقیت در بازارهای مالی، دانستن ساختار بازار، بسیار ضروری است. از نگاه این نویسنده، بازار پنج بعد دارد که اگر به صورت یک کل مطالعه شود می تواند به معامله گران کمک کند تا یک تصویر درست از آن داشته و بتوانند 80 درصد از منافع حاصل از یک روند را به موقع برداشت نمایند. او این پنج بعد را به این شرح زیراعلام نموده است:

  • اولین بعد بازار Space یا فاصله نام دارد که با اندیکاتور Fractal شناسائی می شود
  • دومین بعد بازار انرژی نام دارد که با اندیکاتور Awesome Oscillator شناسائی می شود
  • سومین بعد بازار نیرو نام دارد که با اندیکاتور Acceleration/Deceleration Oscillator شناسائی
  • می شود
  • بعد چهارم بازار، Zone Trading است که ترکیب ابعاددوم و سوم است
  • بعد پنجم بازار نیز، Balance Trading می باشد

بیل ویلیامز برای تبیین این پنج بعد بازار ابتدا اقدام به معرفی دو گونه از شرایط بازار یعنی بازار "روند (Trend) و مسطح (Range) " با معرفی یک اندیکاتور به نام تمساح کرده است.

اندیکاتور تمساح (Alligator)
این اندیکاتور از ترکیب سه میانگین متحرک ساده که هر یک نامی از اجراء دهان تمساح گرفته، تشکیل شده است شامل:

  • آرواره (Jaws) که میانگین متحرک ساده 13 دوره ای است و با رنگ آبی در اندیکاتور مشخص شده است.
  • دندان (Teeth) که میانگین متحرک ساده 8 دوره ای است و با رنگ قرمز در اندیکاتور مشخص شده است.
  • لب ها (Lips) که میانگین متحرک ساده 5 دوره ای است و با رنگ سبز در اندیکاتور مشخص شده است.

این اندیکاتور مانند دیگر اندیکاتور های بر مبنای خطوط میانگین متحرک، یک اندیکاتور تاخیری محسوب می شود به این معنی که معمولا" بعد از شروع روند، اخطار به شروع آن می دهد.

اندیکاتور تمساح زمانی که چهار عنصر قیمت، لب ها، دندان و آرواره به ترتیب قرار بگیرند در یک روند بوده (تمساح در حال شکار است) و زمانی که داخل همدیگر بروند به معنی Range شدن بازار می باشد (تمساح در حال استراحت است). معمولا" تمساح بعد از یک استراحت، گرسنه شده و اقدام به شکار می کند و بعد از شکار نیز به استراحت می پردازد. به چارت زیر توجه نمائید که اندیکاتور تمساح، دو روند نزولی که بین آن تمساح استراحتی کوتاه می کند را نشان می دهد. در چارت زیر، مشاهده می نمائید که چهار عنصر مذکور به ترتیب قرار دارند به گونه ای که قیمت در زیر لبها، لبها در زیر دندان و دندان در زیر آرواره قرار گرفته است (در روند صعودی ترتیب قرارگرفتن آنها، معکوس می باشد به طوری که قیمت در بالای لب ها، لب ها در بالای دندان و دندان در بالای آرواره قرار می گیرد).

اندیکاتور تمساح (Alligator)

چارت روزانه ی " یورو دلار" که اندیکاتور Alligator روی آن قرار گرفته است.

· ابعاد پنج گانه بازار

1- Fractal، سیگنال مربوط به اولین بعد بازار
اندیکاتور فرکتال از مجموعه اندیکاتورهای بیل ویلیامز، یک ساختار متشکل از پنج کندل استیک متوالی است که دو نوع متفاوت شامل فرکتال خرید و فرکتال فروش داشته و هر مجموعه ی پنج کندلی آن با یک فلش در پائین یا بالای کندل وسطی نمایش داده می شود.

در فرکتال خرید(FB)، بالاترین قیمت در کندل وسطی (کندل سوم)، از بالاترین قیمت در مابقی کندل ها بالا تر بوده و در فرکتال فروش (FS)، پائین ترین قیمت در کندل وسطی (کندل سوم)، از پائین ترین قیمت در مابقی کندل ها پائین تر است.
مثال: شکل زیر چند حالت مختلف از ساختارهای فرکتالی نمودار قیمت، در دو نوع خرید (سبز) و فروش (نارنجی) را در نمودار قیمت، نمایش می دهد.

ساختارهای فرکتالی

حالات مختلف فرکتال های خرید و فروش
فرکتال فروش موقعی اعتبار دارد که در یک روند نزولی، در زیر دندان تمساح (خط قرمز) تشکیل گردد و فرکتال خرید موقعی اعتبار دارد که در یک روند صعودی، در بالای دندان تمساح تشکیل گردد.

یک پیپ بالای هر فرکتال معتبر خرید می توانیم یک پوزیشن Buy Stop قرار دهیم، چنانچه فرکتال بعدی معتبر و هم جهت با آن باشد سفارش قبلی را معتبر دانسته و آن را باز نگه می داریم تا فرکتال بعدی نمایان شود و ببینیم چه شرایطی دارد، هر زمان فرکتالی معتبر و عکس جهت فارکتال ورودی تشکلیل گردید سفارش را می بندیم.
یک پیپ زیر هر فرکتال معتبر فروش می توانیم یک سفارش Sell Stop قرار دهیم، چنانچه فرکتال بعدی معتبر و هم جهت با آن باشد سفارش قبلی را معتبر دانسته و آن را باز نگه می داریم تا فرکتال بعدی نمایان شود و ببینیم چه شرایطی دارد، هر زمان فرکتالی معتبر و عکس جهت فارکتال ورودی تشکلیل گردید سفارش را می بندیم.
مثال: چارت زیر، چند فرکتال فروش معتبر و چند فرکتال خرید نا معتبر را به نمایش گذاشته است.

فرکتال های خرید و فروش

چارت روزانه ی " یورو دلار" که اندیکاتور Fractal روی آن قرار گرفته است.

2- Awesome Oscillator، سیگنال مربوط به دومین بعد بازار
این اندیکاتور از مجموعه اندیکاتورهای بیل ویلیامز است که با نام اختصاری AO در چارت نمایش داده می شود و فاصله ی بین دو میانگین متحرک 34 دوره ای و 5 دوره ای را با خطوط هیستوگرامی سبز و قرمز نشان می دهد که در آن، هر گاه طول یک کندل در چارت از طول کندل قبلیش بیشتر باشد خط هیستوگرام سبز شده و اگر طول یک کندل از کندل قبلیش کمتر باشد خط هیستوگرامی آن قرمز می شود. شکل زیر چارتی را نشان می دهد که این اندیکاتور به آن اضافه شده است.

اندیکاتور Awesome Oscillator

چارت روزانه ی " یورو دلار" که اندیکاتور AO روی آن قرار گرفته است.

در مجموع شش نوع سیگنال در خطوط هیستوگرامی سبز و قرمز این اندیکاتور به شرح زیر وجود دارد:

  1. سیگنال خرید بشقابی (DiB): سیگنال خرید شامل سه خط هیستوگرامی متوالی در بالای خط صفر این اندیکاتور می باشد به گونه ای که خط اول بلند تر از خط وسطی بوده و می تواند به هر دو رنگ سبز یا قرمز باشد، خط وسطی قرمز بوده و خط سوم که خط سیگنال است می بایست سبز باشد.
    سیگنال خرید بشقابی (DiB)
  2. سیگنال فروش بشقابی (DiS): سیگنال فروش شامل سه خط هیستوگرامی متوالی در زیر خط صفر این اندیکاتور می باشد به گونه ای که خط اول بلند تر از خط وسطی بوده و می تواند به هر دو رنگ سبز یا قرمز باشد، خط وسطی سبز بوده و خط سوم که خط سیگنال است می بایست قرمز باشد.
    سیگنال فروش بشقابی (DiS)
  3. سیگنال خرید تقاطع خط صفر (CrB): این سیگنال زمانی حادث می شود که خطوط هیستوگرام، خط صفر را به سمت بالا قطع می کنند، در این حالت اولین خط سبز هیستوگرام سیگنال خرید است.
    سیگنال خرید تقاطع خط صفر (CrB)
  4. سیگنال فروش تقاطع خط صفر (CrS): این سیگنال زمانی حادث می شود که خطوط هیستوگرام، خط صفر را به سمت پائین قطع می کنند، در این حالت اولین خط قرمز هیستوگرام سیگنال فروش است.
    سیگنال فروش تقاطع خط صفر (CrS)
  5. سیگنال خرید قله های دوقلو (2pB): این سیگنال زمانی حادث می گردد که خطوط هیستوگرام دو قله در پائین خط صفر ایجاد نمایند به گونه ای که قله دوم نزدیک تر از قله ی اول به خط صفر باشد.
    سیگنال خرید قله های دوقلو (2pB)
  6. سیگنال فروش قله های دو قلو (2pS): این سیگنال زمانی حادث می گردد که خطوط هیستوگرام دو قله در بالای خط صفر ایجاد نمایند به گونه ای که قله دوم نزدیک تر از قله ی اول به خط صفر باشد.
    سیگنال فروش قله های دو قلو (2pS)

نکته مهم: سیگنالهای فوق از دو قانون مهم تبعیت می کنند: 1- هر کدام از سیگنالهای فوق تنها زمانی معتبر می شوند که بعد از شکل گیری آنها، در چارت قیمت یک فرکتال در بیرون از آرواره تمساح (خط آبی) شکل گرفته باشد. 2- در زمان ورود به بازار با پوزیشن خرید می بایست رنگ هیستوگرام در لحظه ورود به بازار سبز بوده و برای ورود به بازار با پوزیشن فروش باید رنگ هیستوگرام در لحظه ورود به بازار قرمز باشد.

3- Acceleration/Deceleration: سیگنال مربوط به سومین بعد بازار
این اندیکاتور از مجموعه اندیکاتورهای بیل ویلیامز است که با نام اختصاری AC در چارت نمایش داده می شود و فاصله ی بین دو میانگین متحرک 5 دوره ای با اندیکاتور Awesome را با خطوط هیستوگرامی سبز و قرمز نشان می دهد. شکل زیر چارتی را نشان می دهد که این اندیکاتور به آن اضافه شده است.

اندیکاتور AC

چارت روزانه ی " یورو دلار" که اندیکاتور AC روی آن قرار گرفته است.

  • سیگنال خرید زمانی حادث می گردد که 2 خط هیستوگرامی سبز رنگ متوالی نسبتا" بلند در بالای خط صفر تشکیل گردند به گونه ای که هر دو، از خط هیستوگرامی قبلی شان به هر رنگی، بلند تر باشند. این سیگنال در زمانی که 3 خط هیستوگرامی سبز رنگ متوالی در زیر خط صفر تشکیل گردند نیز به شرطی که طول آنها بیشتر از هیستوگرام قرمز قبلی شان باشد حادث می گردد.
  • سیگنال فروش زمانی حادث می گردد که 2 خط هیستوگرامی قرمز رنگ متوالی نسبتا" بلند در زیر خط صفر تشکیل گردند به گونه ای که هر دو، از خط هیستوگرامی قبلی شان به هر رنگی، بلند تر باشند. این سیگنال در زمانی که 3 خط ئهیستوگرامی قرمز رنگ متوالی در بالای خط صفر تشکیل گردند نیز به شرطی که طول آنها کمتر از هیستوگرام قرمز قبلی شان باشد حادث می گردد.

چارت یک ساعته “یورو دلار

4- Zone Trading: سیگنال مربوط به بعد چهارم بازار

بعد چهارم بازار در سیستم معاملاتی بیل ویلیامز مربوط است به ترکیب دو اندیکاتور AO و AC به گونه ای که خطوط هیستوگرامی هر دو اندیکاتور یک رنگ باشند ( برای این حالت بهتر است چارت قیمت در حالت بار قرار بگیرد).

سیگنال خرید زمانی حادث می گردد که حداقل دو هیستوگرام سبز رنگ متوالی در هر دو اندیکاتور شکل گرفته باشد به گونه ای که در چارت قیمت، قیمت بسته شدن در Bar متقارن هیستوگرام دوم، بالاتر از قیمت بسته شدن Bar متقارن هیستوگرام اول باشد.

سیگنال فروش زمانی حادث می گردد که حداقل دو هیستوگرام قرمز رنگ متوالی در هر دو اندیکاتور شکل گرفته باشد به گونه ای که در چارت قیمت، قیمت بسته شدن در کندل متقارن هیستوگرام دوم، پائین تر از قیمت بسته شدن کندل متقارن هیستوگرام اول باشد.
تعداد خطوط هم رنگ معمولا" بین 5 تا 7 خط می باشند که بهتر است معامله پس از پنجمین خط هیستوگرامی هم رنگ بسته شود.

چارت روزانه “یورو دلار” در حالت هم رنگی خطوط اندیکاتور های AO و AC

5- Balance Line Trading: سیگنال مربوط به بعد پنجم بازار
بعد پنجم بازار در سیستم معاملاتی بیل ویلیامز مربوط است به ترکیب اندیکاتور Alligator به عنوان Balance Line و بارهایی از چارت قیمت به عنوان Base Bar که در آن بالاترین قیمت کمتر از بالاترین قیمت در بار قبل ازآن می باشد (برای این حالت بهتر است چارت قیمت در حالت بار قرار بگیرد).

  • سیگنال خرید بالای خطوط اندیکاتور Alligator:برای این منظور فرض کنید از بارهای چارت قیمت در عکس زیر تنها بار شماره 1 و بارهای قبل از آن را می بینید (بار شماره 1 را Base Bar در نظر می گیریم زیرا بالاترین قیمت در آن کمتر از بالاترین قیمت در بار قبل از آن می باشد). در این حالت یک Buy Stop یک پیپ بالای High ی بارقبل از بار شماره1 قرارمی دهیم، حال، بارشماره 2 شکل می گیرد و چون High آن کمتر از High بار شمار 1 است، این دفعه بار شماره 2 را Base Bar در نظر می گیریم و Buy Stop قبلی را کنسل کرده و یک Buy Stop جدید، یک پیپ بالاتر از High ی بار شماره 1 قرار می دهیم. این کار را تا زمانی که به Base Bar اصلی، یعنی بار B برسیم تکرار می کنیم (بار B به این دلیل Base Bar اصلی است چرا که وقتی بار شماره 4 شکل می گیرد دیگر High آن کمتر از High ی بار B نیست) در این حالت Buy Stop را در بالای بار شماره 3 قرار داده و تا زمانی که Base Bar تغییر نکند آن را کنسل نمی کنیم. حال بار شماره 5 شکل می گیرد هنوز به حد خرید در حال انتظار خود (Bye Stop) نرسیده ایم و بار اصلی نیز تغییر نکرده است. زمانیکه بار شماره 6 شکل می گیرد وارد بازار شده ایم.

سیگنال خرید بالای خطوط اندیکاتور Alligator

  • سیگنال خرید زیر خطوط اندیکاتور Alligator: فرض کنید به بار اصلی یعنی B رسیده ایم (در این حالت به 2 بار احتیاج داریم که High ی آنها بیشتر تر از High بار B باشد که در شکل روبرو بارهای 3 و 1 هستند). وقتی بارهای 4 و 5 شکل می گیرند هنوز بار اصلی تغییر نکرده است و خرید در حال انتظار ما (Buy Stop) یک پیپ بالاتر از بار شماره 3 قرار دارد. زمانی که بار شماره 6 شکل می گیرد خرید در حال انتظار ما اجرائی می شود.

سیگنال خرید زیر خطوط اندیکاتور Alligator

سیگنال فروش بالا و پائین خطوط اندیکاتور Alligator بر عکس حالات گفته شده می باشد به گونه ای که برای فروش زیر خطوط اندیکاتور همانند خرید بالای این خطوط عمل کرده (با این تفاوت که در این حالت به جای یک High به یک Low که از Low کندل اصلی پائین تر باشد احتیاج داریم) و برای فروش بالای خطوط اندیکاتور نیز همانند خرید زیر این خطوط عمل میکنیم (با این تفاوت که در این حالت به جای دو High به دو Low که از Low کندل اصلی پائین تر باشند احتیاج داریم). شکل زیر مربوط به فروش بالای خطوط اندیکاتور Alligator می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>