اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ماشین برقی

خودروهای الکتریکی یا هیبریدی به سرعت در حال رشد هستند و این روزها تقریبا تمام شرکت های خودروسازی بزرگ دنیا محصولات خود را به سمت استفاده از موتورهای الکتریکی و هیبریدی برده اند و به راحتی می توان در میان محصولات اکثر خودروسازان دنیا خودروهای الکتریکی بسیار جذابی مشاهده کرد. اگرچه این خودروها هنوز تنها کسر کوچکی از بازار خودرو را به خود اختصاص داده اند، اما سرعت رشد آن ها بسیار بالاست و می توان پیش بینی کرد که در آینده ای نه چندان دور این خودروهای الکتریکی و هیبریدی هستند که جاده ها را تسخیر خواهند کرد. در این مقاله به بررسی ده دلیل برای خرید خودروهای الکتریکی و برقی یا هیبریدی پرداخته ایم. همراه ما باشید.

1. انتخاب های فراوان و جذاب
در آمریکا در حال حاضر 17 خودروی الکتریکی عرضه می شوند که قیمت آن ها از 24 هزار دلار آغاز می شود و بالاتر می رود. اکثر این خودروها تقریبا 30 هزار دلار قیمت دارند که تقریبا با یک خودروی معلومی بنزینی نو برابری می کند. از جمله مدل های جذاب خودروهایی الکتریکی امسال می توان به آئودی e-tron و جگوار i-pace اشاره کرد که از نظر قیمتی گران تر هستند. خودروهای اقتصادی تری مثل هیوندای کونا، کیا نیرو و حتی نیسان لیف از گزینه های اقتصادی در این کلاس هستند. علاوه بر این تسلا هم بالاخره یک مدل 35 هزار دلاری از تسلا مدل 3 را عرضه کرده است.

از آنجا که قرار است مجموعه گسترده و جدیدی از خودروهای الکتریکی در سال 2020 وارد بازارهای جهانی شود، می توان انتظار داشت که فروش این خودروها از افزایش خوبی برخوردار شود. از جمله این خودروهای جدید می توان به کیا سول الکتریکی، یک خودروی مینی الکتریکی جدید و خودروهای الکتریکی لوکسی مثل استون مارتین، مرسدس بنز و پورشه اشاره کرد.

2. مدل های جدید مشکل برد مسافت ندارند
یکی از مهم ترین مشکلات خودروهای الکتریکی قدیمی تر این بوده که برد مسافت آن ها پایین است و با یک بار شارژ مسافت زیادی را طی نمی کنند. بسیاری از خودروی الکتریکی جدید می توانند به آسانی با یک بار شارژ کامل تا 350 کیلومتر مسافت را طی کنند. محصولات تسلا از این نظر عملکرد بسیار خوبی دارند، اما خودروهای کوچکی مثل هیوندای کونا و کیا نیرو نیز کم نمی آورند و می توانند به ترتیب مسافت 415 و 384 کیلومتر را طی کنند.

3.ارزش فروش خودروهای الکتریکی کار کرده در حال بالا رفتن است
در گذشته خودروهای الکتریکی دست دوم افت قیمت بسیار زیادی داشتند، اما این وضعیت در حال تغییر است. خودروهایی مثل شورلت بولت الکتریکی، تسلا مدل 3، اس و اکس، جگوار I-Pace و آئودی e-tron ارزش فروش بسیار بالایی دارند. علاوه بر این KBB یکی از مطرح ترین سایت های خرید و فروش خومدروی کار کرده پیش بینی کرده است که اکثر خودروهای الکتریکی بعد از 36 ماه همچنان 64 درصد از ارزش خود را حفظ می کنند.

4. برق از بنزین ارزان تر است
اگرچه در کشور ما نسبت به بسیاری از کشورها بنزین قیمت پایین تری دارد، باز هم استفاده از برق به عنوان سوخت خودرو ارزان تر است. سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا تخمین زده است که هزینه شارژ برقی یک خودروی الکتریکی نسبت به یک خودروی بنزینی تقریبا 4250 دلار کمتر است!

5. ایستگاه های شارژ در حال تأسیس هستند
از بزرگ ترین موانع موجود بر سر راه گسترش خودروهای الکتریکی و هیبریدی، نبود زیرساخت های مناسب برای شارژ این خودروها در سطح شهرها و همینطور جاده ها است. اما این روند نیز در حال تغییر است. در دو سال گذشته ایستگاه های شارژ خودرو در کشورهای مختلف تقریبا 2 برابر شده اند و دیر یا زود این ایستگاه ها مثل پمپ بنزین در سراسر مسیرها پخش خواهند شد.

6. هزینه نگهداری خودروهای الکتریکی پایین تر است
رانندگی با یک خودروی الکتریکی یعنی خودروی شما هیچ گاه نیاز به تعویض روغن ندارد و چون موتورهای این خودروها متشکل از اجزای مکانیکی متعددی که ممکن است خراب شوند نیستند، هزینه نگهداری از آن ها بسیار پایین تر از خودروهای عادی است. معمولا سرویس های روتین خودروهای الکتریکی تنها شامل چک کردن موتور، لاستیک ها و صفحات ترمز می شود.

7. خودروهای الکتریکی هیچ آلاینده ای تولید نمی کنند
برخلاف موتورهای احتراق داخلی مرسوم در خودروها، خودروهای الکتریکی آلاینده و گازهای گلخانه ای تولید نمی کنند. اگرچه تولید برق هم در اکثر مواقع نیاز به استفاده از سوخت های فسیلی دارد، اما تحقیقات نشان داده اند که خودروهای الکتریکی به شکل محسوسی آلودگی کمتری نسبت به خودروهای برقی تولید می کنند.

8.می توان خودروهای الکتریکی را با نور خورشید شارژ کرد
یکی از پاک ترین شیوه های شارژ خودروهای الکتریکی استفاده از نیروی خورشید است. اگرچه هزینه نصب پنل های خورشیدی برای تولید انرژی از نور خورشید هزینه زیادی دارد، اما عملا هزینه شارژ این خودروها با استفاده از این تکنیک به صفر می رسد چرا که نور خورشید می تواند به سادگی انرژی مورد نیاز خودروهای الکتریکی را تامین کند.

9. خودروهای الکتریکی کار کرده ارزان هستند
همانطور که گفتیم اگرچه ارزش خودروهای الکتریکی کار کرده در حال افزایش است، در حال حاضر مدل های دست دوم این خودروها قیمت بسیار پایین تری نسبت به خودروهای عادی دارند. ممکن است خودروهای الکتریکی ارزان که برد مسافت کمتری دارند برای مسافرت های طولانی مناسب نباشند، اما قطعا برای رفت و آمدهای شهری یا به عنوان اولین خودرو برای جوانان می توانند گزینه های بسیار جذابی باشند.


کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>