اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

برخورد قضایی با اصنافی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کنند:
با شیوع ویروس کرونا در کشور، دوری از محل های تجمع همواره یکی از اصلی ترین توصیه های مقام های وزارت بهداشت بوده و به همین علت، برای فعالیت اصناف و مجتمع های تجاری قوانین و دستورالعمل هایی تدوین شده است.

با توجه به تعداد زیاد بازارها و مراکز خرید، این موضوع در جزیره کیش اهمیتی دوچندان می یابد. از همین رو در گفت وگو با سروان روح الله سلیمی رئیس اداره نظارت بر اماکن جزیره کیش، از نحوه نظارت بر فعالیت اصناف در جزیره جویا شدیم.

پس از شیوع ویروس کرونا چه تدابیری برای نظارت بر اصناف درنظر گرفته شد؟
با شیوع ویروس کرونا در کشور، ما در آغاز دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا و سپس با تفویض اختیاری که صورت گرفت، مصوبات شورای سلامت جزیره کیش را در دستور کار قرار دادیم.

در جلسات شورای سلامت، نمایندگان کلیه نهادهای حاکمیتی و نمایندگان بخش خصوصی حضور پیدا می‌کردند و ما هم با توجه به وظیفه ای که در حوزه نظارت بر مکان هایی که وظیفه خدمات دهی به عموم را دارند، در این جلسات شرکت می کردیم و برای مقابله با این ویروس، شیوه نامه ها و دستورالعمل های شورای سلامت را مبنای کار خود قرار دادیم و در این مسیر خط قرمز ما سلامت کیشوندان بود.

در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا، حساسیت ها نسبت به خانه های شبانه بود. چون مراکز اقامتی و هتل ها تعطیل شده بودند و این خانه های اجاره ای کوتاه مدت به صورت غیررسمی و غیرقانونی فعالیت داشتند.

در مجموع تعداد 159 واحد شبانه پلمب شدند و از ادامه فعالیت شان جلوگیری به عمل آمد. در حوزه اصناف نیز با همکاری رئیس جامعه بازاریان، بسیاری از صنوفی که احساس می شد فعالیت شان برای سلامت جامعه و شهروندان خطرناک است و ضرورتی برای فعالیت شان نبود، تعطیل شدند.

با این حال متاسفانه تعداد محدودی از صنوف هنجارگریزند. که به اعتقاد من در این گونه صنوف مالک یا بهره بردار خودشان حضور نداشتند و تخلفاتی مثل عدم رعایت فاصله اجتماعی، عدم رعایت پروتکل ها یا عدم رعایت ساعت کاری صورت می گرفت.

در مجموع از ابتدای شیوع ویروس کرونا 93 واحد اعم از کافی شاپ، رستوران، و..پلمب کردیم و از ادامه فعالیت آنها به مدت 7 روز یا بیشتر جلوگیری به عمل آمد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>