اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه بدنه تکمیلی


سرقت در جا قطعات و لوازم اتومبیل:

  1. در صورت سرقت در جا قطعات ولوازم اتومبیل ( بشرح مذکور در بیمه نامه) حداکثر تعهد شرکت ارزش بیمه شده قطعات و لوازم یاقیمت روز آنها( هرکدام کمتر باشد) است.
  2. در مورد لاستیک چرخ، باطری و قالپاق حداکثر خسارت قابل پرداخت 50% ارزش نو آنها در روز وقوع حادثه است مگر آنکه مبلغ بیمه شده از این میزان کمتر باشد که در این صورت ملاک محاسبه خسارت مبلغ بیمه شده می باشد.
  3. از مبلغ خسارتی که براساس بند 1/1 تعیین می شود 20% به عنوان فرانشیز کسر می گردد.
  4. خسارت ناشی از دزدی قطعات و لوازم مذکور در بیمه نامه برای هر یک از قطعات و لوازم فقط یکبار قابل پرداخت است، مگراینکه با موافقت بیمه گر و ضمن رعایت جوانب امر با دریافت حق بیمه مجدد پوشش بیمه قطعات و لوازم جایگزین شده پذیرفته شود.
  5. پس از وقوع هر خسارت بیمه گر حق دارد خطر دزدی در جای قطعات و لوازم را از شمول بیمه نامه حذف نماید.
  6.  درصورت سرقت درجای قطعات و لوازم اتومبیل، بیمه گذار موظف است مدارک مثبته و از جمله گزارش مقامهای انتظامی دال بر سرقت راتهیه و به بیمه گر ارائه نماید.
  7. در صورتیکه دزدی قطعات و لوازم توام با دزدی اتومبیل باشد در پرداخت خسارت شرایط بیمه نامه بدنه حاکم خواهد بود.
  8. مشخصات و قیمت وسائل اضافی موضوع پوشش فوق باید به پیشنهاد بیمه گذار ودر برگ پیشنهاد بیمه نوشته شود و مورد تائید کارشناس منتخب بیمه گر قرار گیرد.

ارزش آنچه تحت این عنوان قابل بیمه کردن است در مجموع از 20% ارزش وسیله نقلیه بیمه شده تجاوز نخواهد کرد.

2-غرامت عدم استفاده از وسیله نقلیه در ایام تعمیرات:

1- غرامت عدم امکان استفاده از اتومبیل ( بعلت آسیب دیدگی و توقف مفید در تعمیرگاه) حداکثر 30 روز است که درهرحال سه روز آن به عنوان فرانشیز کسر خواهد شد. غرامت قابل پرداخت روزانه بمیزان یک درهزار (1000ر1) ارزش مورد بیمه و حداکثر تاسقف هفتصد هزار ریال(000ر700ریال) می باشد مشروط براینکه جمع کل غرامت ایام عدم امکان استفاده از اتومبیل، از 20% مبلغ کل خسارت برآورد شده تجاوز ننماید.

تبصره: منظور از توقف مفید در تعمیرگاه مدت زمانی است که از شروع عملیات تعمیر و بازسازی تا پایان و تکمیل تعمیر صرف خواهد شد بدیهی است طول مدت ایام لازم برای تعمیرات توسط کارشناس شرکت تعیین خواهد شد.

3- شکست شیشه وسیله نقلیه به تنهایی و به عللی غیر از حوادث مورد تعهد بیمه گر:

  1. در صورت شکست شیشه، مستقل از حوادث مورد تعهد در بیمه بدنه اتومبیل، خسارت قابل پرداخت ارزش روز شیشه و هزینه نصب آن پس از کسر ده درصد به عنوان فرانشیز خواهد بود، مشروط براینکه وسیله نقلیه به قیمت روز بازار بیمه شده باشد.
  2. در صورتیکه شکست شیشه توام با خسارت وارد به اتومبیل باشد شرایط بیمه نامه بدنه در پرداخت خسارت حاکم خواهد بود.

4- افزایش ارزش وسیله نقلیه مورد بیمه بعلت نوسان قیمت:

افزایش ارزش وسیله نقلیه مورد بیمه بعلت نوسان قیمت، مشروط براینکه وسیله نقلیه هنگام صدور بیمه نامه، به ارزش واقعی روز بیمه شده باشد، می تواند حداکثرتا میزان 50% ارزش مورد بیمه، در طول مدت قرارداد لحاظ گردد.

توضیح: هریک از پوششهای مورد اشاره در این برگ به شرطی در تعهد بیمه گر می باشد که در بیمه نامه بدنه صراحتا "به هریک ازآنها اشاره شده باشد وحق بیمه مربوط به آن پرداخت گردیده و در بیمه نامه قید شده باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>