اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بازار برابری ارزها یا بازار فارکس، از مهم ترین بازارهای بین المللی هستند. بسیاری از سرمایه گذاران و تاجران روزانه در آن به تجارت می پردازند و به راحتی کسب درآمد می کنند.

فرض کنید شما در اروپا زندگی میکنید و می خواهید سفری تفریحی به آمریکا بروید. ارز رایج در کشور شما یورو است و برای رفتن به آمریکا باید دلار آمریکا بخرید و در آنجا دلار خرج کنید. پس باید چکار کنید؟

برابری ارزها
شما باید بفهمید که هر یورو چند دلار می ارزد. در حقیت نرخ برابری آن ها چه عددی است. سپس یوروی خود را بدهید و در ازای آن دلار بگیرید.

فرض کنیم کشاورزی می خواهد از اروپا به آمریکا گندم صادر کند. قیمت هر گونی گندم مثلا در اروپا 5 یورو است. و حالا می خواهد بداند که باید هرگونی گندم را چند دلار بفروشد، پس چکار می کند؟

او نرخ برابری یورو به دلار را در بازار ارز نگاه می کند. در حقیقت می خواهد بفهمد به ازای هر یورو چند دلار به او می دهند؟

متوجه می شود که نرخ برابری 1.12 است.یعنی چه؟ یعنی هر یورویی که بدهد 1 دلار و 12 سنت دریافت می کند. به همین سادگی.

بازار برابری ارزها بازاری است که تمامی ارزهای دنیا رو نسبت به هم قیمت گذاری می کند. مثلا شما یک پوند بدهید 1 دلار و 30 سنت دریافت میکنید.

  • 1 GBP = 1.2 USD
  • 1 EUR = 1.135 USD
  • 1 AUD = 0.730 USD
  • 1 USD = 1.3267 CAD
  • 1 USD= 113 JPY

و هزاران برابری ارز دیگر مانند

  • EUR GBP - EUR CHF - NZD USD - AUD JPY …..

با گذشت زمان و فراگیر شدن بازار ارزها، افراد و گروه های مختلفی به این بازار وارد شدند.

تاجرها و معامله گران، بانک های مرکزی، موسسات سرمایه گذاری و شرکت هایی که صادر کننده های بزرگی هستند بیشترین نقش رو در بازار ایجاد می کنند.

به عنوان مثال معامله گری تحلیل می کند که باتوجه به مسائل سیاسی، یورو در برابر دلار تضعیف می شود. در حقیقت برابری EUR USD کاهش پیدا می کند. وارد بازار می شود، 1000یورو را می دهد و 1200دلار می گیرد. یعنی نرخ برابری بوده EUR USD = 1.2. سپس بعد چند ماه وقتی ارزش یورو به 1.00 می رسد. وارد بازار می شود، 1200 دلار را می دهد، و 1200 یورو می گیرد. در نتیجه 200 یورو سود کرده است.

مثالی دیگر
شرکت بنز 1 میلیون دلار ماشین به آمریکا فروخته است و پولش را قرار است برای یک ماه دیگر تحویل بگیرد. اما بنز در آلمان است و به یورو نیاز دارد نه دلار. و اینکه هر لحظه نرخ برابری یورو به دلار تغییر می کند و شرکت بنز را در ریسک میبرد. پس چکار می کند؟

وارد بازار ارزها می شود، به اندازه یک میلیون دلار را میفروشد. با آن یورو میخرد، و دیگر ریسک بالا پایین شدن قیمت را ندارد.

خب شما میپرسید که یک میلیون دلار پول داد و با آن یورو خرید؟

خیر، لازم نیست کل پول را بگذارد، به اندازه یک درصد یک میلیون دلار کافی است که این معامله را انجام دهد و ارزش را جا به کند.سپس هرموقع که خواست معامله اش را میبندد و سودش را کسب می کند.

وقتی شما برابری EUR USD را خریداری میکنید، انگار که دلار خود را فروختید و یورو خریدید، و هنگامی که شما برابری EUR USD را میفروشید، انگار که شما یورو را فروختید و دلار خریدید. و وقتی که برابری پایین بیاد سود کسب میکنید.

در بازار هزاران معامله گر، موسسه و بانک فعالیت می کنند. این حجم گسترده باعث می شود که هر لحظه نرخ های جدید ارائه بدهند و نرخ های برابری تغییر کنند.

بازار ارزها با حجم 6 تریلیون دلار در روز بزرگ ترین بازار مالی دنیاست که میلیون ها تاجر در آن فعالیت می کنند و میلیون ها دلار درآمد کسب می کنند.

امروزه تمامی بازارهای مالی نیاز به فعالیت حضوری نیستند. فقط کافی است که وارد اینترنت شوید و نرم افزار مورد نظر را نصب کنید و میلیون ها دلار معامله کنید و پول دربیارید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>