اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه ماشین در آلمان


بیمه های اجباری و اختیاری ماشین در آلمان

بیمه شخص ثالث (Haftpflicht): در آلمان هر خودرو یک کلاس یا بیمه (Versicherungsklassen) دارد. هر چقدر این کلاس بیشتر و بالاتر باشد، هزینه حق بیمه ماشین نیز بیشتر است. کلاس بیمه هر ماشین بستگی به آمار و شدت تصادف ها طبقه بندی و تعریف شده است.

مثلا خودروهایی که جوان پسندتر هستند، کلاس بیمه بالاتری دارند، زیرا رانندگانشان تجربه کمتری در رانندگی دارند و طبیعتاً احتمال تصادف و خسارت برای آن ها بیشتر است. علاوه بر این، محل زندگی دارنده خودرو و مقدار مسافتی که سالانه رانندگی می کند نیز در میزان حق بیمه ای که باید پرداخت کند، تعیین کننده است. در صورتی که طی یک سال شما خسارتی به ماشین وارد نکنید و از بیمه نامه خود استفاده نکنید، برای سال بعد مشمول تخفیف سال های بدون خسارت (SF) می شوید. داشتن بیمه شخص ثالث برای همه خودروها در آلمان اجباری است.

بیمه بدنه محدود (Teilkasko): بیمه بدنه محدود، تنها خسارت هایی را جبران می کند که بر اثر بلایای طبیعی (سیل، زلزله، تگرگ) و تصادف با حیوانات به وجود آمده باشند. این بیمه اجباری نیست.

بیمه بدنه کامل (Vollkasko): بیمه بدنه کامل همه خسارت هایی که به صورت غیرعمدی به ماشین وارد آمده را جبران می کند. در صورتی که راننده هر سال از بیمه بدنه خود استفاده نکند و سال بیمه ای خود را بدون استفاده از بیمه نامه خود به پایان برساند، مشمول تخفیف عدم خسارت می شود. این بیمه نامه اجباری نیست.

قیمت بیمه ماشین در آلمان
اگر خریدار بیمه نامه ها رقم مشخصی از خسارت را شخصا قبول کند، قیمت این بیمه نامه ها به صورت قابل ملاحظه ای کاهش می یابد. مثلا اگر خریدار بیمه نامه رقم 150 را یورو تعیین کند، هزینه بیمه کاهش می یابد و خریدار موظف است در صورتی که خسارتی به ماشین وارد شد، تا سقف 150 یورور را خودش پرداخت پرداخت کند و بقیه خسارت را بیمه پرداخت می‌کند.

تخفیف عدم خسارت
بعد از اینکه بیمه نامه شما یک بار خسارت حادثه ای را پرداخت کرد، کلاس بیمه ماشین شما در سال بعد افزایش می یابد. رانندگانی که کلاس بیمه آن ها بالاتر از 3 است، می توانند تخفیف عدم خسارت (SF) یا کلاس بیمه خود را حفظ کنند. حفظ کردن تخفیف عدم خسارت به این معنا نیست که درصد شما بعد از خسارت لطمه نمی خورد.

بلکه درصد حق بیمه شما پس از خسارت تغییر می کند، اما بیمه با آن درصد قبل از تصادف با شما حساب می کند و اگر بعد از تصادف بخواهید بیمه خود را تغییر دهید، کلاس بیمه شما به میزانی که لطمه خورده است، حساب می شود و شما حفاظت از تخفیف خود را در بیمه جدید از دست می دهید و حق بیمه شما گرانتر از بیمه قدیمی محاسبه و کلاس بندی می‌شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>