اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه در آمریکا

در بعضی ایالات آمریکا، قانون مالکین خودرو ها را ملزم به خرید حداقل بیمه می کند. در بعضی ایالات مانند میسی سیپی رانندگان می توانند با ارائه ضمانت از خریدن بیمه خودداری کنند. "حق بیمه" معمولا به صورت ماهیانه به شرکت بیمه پرداخت می شود و میزان این حق بیمه با درنظر گرفتن عوامل متعددی مشخص می شود.

بعضی از این عوامل عبارتند از: نوع خودروی بیمه شده، سن و جنسیت هر یک از رانندگان تحت پوشش بیمه، سابقه رانندگی آنان و مسیر و محل اصلی حرکت و پارک خودروی بیمه شده. بسیاری از شرکت های بیمه با درنظر گرفتن این عوامل تخفیفاتی در حق بیمه می‌دهند.

در قبال حق بیمه یک بیمه نامه (یک کارت یا یک نامه) به بیمه گذار ارائه می شود که باید در خودرو نگهداری شود و به عنوان اثبات وجود بیمه (proof of insurance) به پلیس ارائه گردد.

پوشش عمومی:
بیمه در آمریکا فرد بیمه شده را درقبال حوادث و پیامد های قانونی پوشش می دهد. این پوشش شامل سایر افرادی که با آن خودرو رانندگی می کنند نیز می شود. به شرطی که آن ها در همان آدرس سکونت نداشته باشند و یا اختصاصا از بیمه نامه مستثنی نشده باشند. بنابراین مهم است که مثال نوجوانی که به سن رانندگی می رسد به بیمه نامه اضافه شود. بیمه نامه در صورتی که بیمه گذار خودروی دیگری را براند شامل حال وی نمی شود. وقتی شما خودروی فرد دیگری را می رانید الزاما تحت پوشش بیمه نامه خودروی او نیستید. بیمه نامه هایی برای افرادی که ماشین ندارند نیز وجود دارد این بیمه نامه ها فرد را برای راندن هر خودرویی بیمه می کنند حتی اگر متعلق به فرد دیگری باشد. این بیمه نامه ها به ویژه برای کسانی مناسب است که گواهینامه رانندگی آن ها به دلیل تخلف معلق شده و باید برای صدور المثنی یا رفع تعلیق بیمه نامه داشته باشند.

پوشش مسئولیت:

مسئولیت هم برای خسارات بدنی یا مالی که راننده باعث ایجاد آن شده باشد بیمه می شود. میزان حداقل یا حداکثر خسارت (یک مبلغ ثابت دلاری) در ایالات مختلف متفاوت است. در مورد خسارت های جانی در بعضی ایالات ابتدا فرد زیان دیده حداکثر پوشش خسارت جانی بیمه خود را استفاده می کند و سپس در صورت بیشتر بودن میزان خسارت از بیمه مقصر استفاده می شود. بعضی شرکت های بیمه نیز مابه التفاوت بیمه فرد مقصر حداکثر خسارت پرداختی با خسارت واقعی را بیمه می کنند‍.

گاهی نیز رقم بیمه برای خسارت جانی و مالی یک رقم ثابت در برگیرنده هر دو خسارت توام است. نوع پرداخت خسارت جانی می تواند به دو نوع باشد:

1- حداکثر خسارت به ازای هر فرد

2- حداکثر خسارت به ازای هر تصادف

به عنوان مثال حداقل میزان بیمه قانونی در کالیفرنیا:

15000دلار برای خسارت جانی/ فوت

30000 دلار برای خسارت جانی / فوت بیش از یک نفر

5000 دلار خسارت مالی

این عدد در بیمه نامه به شکل $15,000، $30,000، $5,000 نوشته می شود.

به طور معمول هر بیمه نامه ای که فرد خریداری کند عینا هنگام اجازه خودرو به خودروی اجاره ای منتقل می شود به جز صدمات کلی به ماشین چرا که ممکن است خودروی اجاره ای از خودروی فرد اجاره کننده گران تر باشد.

گرچه شرکت های اجاره خودرو خود نیز بیمه نامه برای اتومبیل شان می فروشند، در بسیاری موارد این بیمه نامه ها ضروری نیستند زیرا شرکت های کارت اعتباری ویزا و مستر کارت درصورتی که هنگام اجاره خودرو از کارت هایشان استفاده شود بیمه های تکمیلی تصادفات ارائه می‌نمایند. البته بسته به نوع خودروی اجاره ای محدودیت هایی نیز وجود دارد.

پوشش ها شامل

تصادف: خسارت ناشی از تصادف یا تصادم با یک خودروی دیگر یا با اشیاء دیگر باشد.

پوشش جامع: در برگیرنده صدمات ناشی از عواملی غیر از تصادف و تصادم نظیر دزدی، آتش سوزی، خرابه کاری، آب و هوا و یا تصادم با حیوانات و غیره...

بسیاری از شرکت ها رخدادهای "خدادادی" که به نوعی خارج از کنترل انسان است نظیر سیل، زلزله، گردباد، تگرگ و غیره را نیز تحت عنوان پوشش جامع محسوب می نمایند. پوشش مابه التفاوت حداکثر خسارت طرف حادثه مقصر یا بیمه نبودن مقصر در صورتی که طرف دیگر حادثه بیمه نباشد یا خسارت پرداختی وی برای پوشش خسارت کافی نباشد، این پوشش بسیار مهم و متاسفانه در عین حال کم طرفدار است.

بعضی شرکت ها به طور خودکار این پوشش را ارائه می نمایند. عدم النفع شدن خودرو پوشش هزینه رفت و آمد در مدت زمانی که خودرو آسیب دیده است شامل پرداخت هزینه اجاره خودرو، بازپرداخت وام خودرو این پوشش در دهه 1891 برای حفظ مصرف کنندگان و بر مبنای روند خرید خودرو ایجاد شد. از آنجا که بعد از خرید خودرو قیمت آن به سرعت کاهش می یابد زمانی می رسد که بدهی صاحب خودرو به بانک از ارزش خودرو بیشتر است و اگر در این زمان خودرو از بین برود راننده هنوز هزاران دلار به بانک بدهکار است. این پوشش مابه التفاوت قیمت وقت خودرو با بدهی بانک را می پردازد که این در اکثر بیمه نامه ها شامل قیمت فرانشیز هم می شود.

این نوع پوشش شامل موارد زیر نمی شود:

  • بدهی های معوق قبل از تاریخ تصادف
  • جریمه های دیرکرد پرداخت یا جا انداختن یکی از اقساط مربوط به قبل از تصادف
  • وام خودرو که بعد از خرید بیمه نامه انجام شده باشد.
  • حق الزحمه ها، جریمه ها یا سایر هزینه های جانبی وام
بنابراین بیمه گذار باید متوجه باشد که امکان دارد حتی با خرید این پوشش بازهم مقادیری بدهی داشته باشد. در بعضی ایالت ها مثل نیویورک، فروشندگان خودروی اقساطی و لیزینگ موظف هستند خرید این پوشش را در قراردادهای خود بگنجانند. به علاوه بعضی شرکت های بیمه پوشش از دست رفتن کامل خودرو را نیز ارائه می دهند تفاوت این پوشش با مابه التفاوت این است که در حالت مابه التفاوت بدهی باقی مانده صاحب خودرو به وام دهنده پرداخت می شود و در حالت total loss به میزان آن بدهی پول برای پرداخت پیش پرداخت خرید خودروی جدید تعلق می گیرد. انتخاب هر یک از این دو به عهده بیمه گذار است.

 


کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>